אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שופרסל משקיעה בחדשנות קמעונאית ובחיזוק מרכיבי הקבוצה שופרסל משקיעה בחדשנות קמעונאית ובחיזוק הקבוצה | באדיבות שופרסל

שופרסל משקיעה בחדשנות קמעונאית ובחיזוק מרכיבי הקבוצה

קבוצת שופרסל ממשיכה לפעול על מנת לספק ללקוחותיה סל קניות משתלם וחוויית קנייה איכותית באמצעות שילוב של טכנולוגיות מתקדמות וכניסה לתחומים משלימים לפעילות הליבה שלה

23.01.2024, 14:18 | בשיתוף Superbrands

שופרסל פתחה את הסניף הראשון שלה בתל אביב ב-1958 ומאז הפכה לרשת המזון הגדולה בישראל ולקבוצת הקמעונאות המובילה במדינה. כיום מפעילה הקבוצה 413 סניפים בשטח של כ-559 אלף מ"ר, מתוכם 307 סניפי שופרסל, 92 סניפי Be ו-11 סניפי DAN דיל וכן מרכזי שילוח לפעילות ה-Online. הקבוצה מעסיקה כ-16.6 אלף עובדים. בנוסף, שופרסל מתפעלת אתר קניות מקוון ואפליקציית קניות מתקדמת.

שופרסל, השקעה בחדשנות קמעונאית , יח"צ שופרסל, השקעה בחדשנות קמעונאית | יח"צ שופרסל, השקעה בחדשנות קמעונאית , יח"צ

החברה מפעילה שתי קבוצות סניפים בפריסה ארצית: קבוצת סניפי דיסקאונט, הכוללת את שופרסל דיל - רשת חנויות המאופיינות במחירי דיסקאונט, ובמגוון מוצרים רחב; שופרסל Online- אתר המכירות המקוון הגדול בישראל למכירת מוצרי מזון; פורמט "יש" ו"יש חסד" – הפונה לציבור הדתי, מספק מענה לסלי צריכה גדולים יחסית, כשרויות מהודרות, תוך התאמת מגוון המוצרים לאוכלוסיות היעד.

עוד מפעילה החברה את קבוצת הסניפים השכונתיים, הכוללת את "שופרסל שלי" - סופרמרקטים שכונתיים הממוקמים במרכזי הערים. הפורמט מספק נוחות, שירות, קירבה, זמינות וטריות; "שופרסל אקספרס" - רשת עירונית, המופעלת בעיקר בידי זכיינים, המותאמת להרגלי הצריכה והנוחות של צרכנים עירוניים; green - רשת חנויות אורגניות, שנוסדה כחלק ממהפכת הבריאות הישראלית והדרישה למזון טרי ואורגני.

בנוסף, מפעילה הקבוצה כחלק מהאסטרטגיה של הלקוח במרכז את רשת הפארם Be ואת רשת הסטוק DAN דיל.

האתגר השיווקי

כקבוצת הקמעונאות המובילה בישראל, פועלת שופרסל על מנת לחזק את ליבת עסקיה, ולהרחיב ולהעמיק את מגזרי הפעילות שלה כדי להתחזק ולהגדיל את יכולתה של הקבוצה לספק מענה מיטבי ללקוחותיה בכל תחום שבו יש להם צורך. במקביל, פועלת החברה כל העת על מנת לעמוד בחזית החדשנות הטכנולוגית בעולם הקמעונאות.

חיזוק מוטת העסקים של הקבוצה

בשנים האחרונות משקיעה הקבוצה במספר תחומי פעילות צומחים:

Be. רשת חנויות הפארם של שופרסל, המספקת חוויית קנייה חדשנית, דיגיטלית ומרעננת בעולמות הפארם, היופי והטואלטיקה. לרשת 92 סניפים מלאים, 10 מתחמים במתכונת של חנות בתוך חנות (store in store) בסניפי שופרסל דיל וכן 17 בתי מרקחת הממותגים ומנוהלים על ידי Be בסניפי שופרסל.

המותג הפרטי. על מנת לתת מענה הולם ליוקר המחייה, פועלת שופרסל כל העת על מנת להרחיב את מגוון המוצרים שהיא מציעה במסגרת המותג הפרטי שלה. כיום מציע המותג הפרטי של הרשת יותר מ-6,000 מוצרים המאופיינים כמוצרים איכותיים במחירים אטרקטיביים, במגוון רחב של מוצרי מכולת, מוצרי בשר, מוצרים קפואים ומצוננים, ירקות ופירות ומשקאות, מוצרים בתחום הפארם, מוצרים לתינוקות וכן מוצרים לבית.

שופרסל עסקים. שופרסל עסקים היא יחידה עסקית המרכזת את פעילות שופרסל מול המגזר העסקי, גופים ציבוריים ועמותות. החברה ממשיכה כל העת לפתח את פעילותה בתחום ולהגביר את החשיפה לפעילותה בערוצים נוספים, לרבות הרחבת פעילות המכירה הישירה לעסקים קטנים (באמצעות שופרסל Online וסניפי החברה), מכירה ישירה ממרכזיה הלוגיסטיים של החברה, והגברת הפעילות מול השוק המוסדי. השנה השיקה שופרסל את החנות השלישית בפורמט Cash&Carry, הפונה למגזר העסקי ולשוק המוסדי במכירה סיטונאית.

מועדון הלקוחות. שופרסל משפרת באופן שוטף את מועדון לקוחותיה, ומעניקה לחבריו תועלות ממשיות, הנגזרות מהיכרות עם הרגלי הצריכה הספציפיים והפרסונליים. חברי המועדון נהנים מקופוני מבצעים מותאמים אישית, וממבצעי מועדון מיוחדים הנערכים בסניפים.

שופרסל נדל"ן. זרוע הנדל"ן של קבוצת שופרסל רוכשת נכסי נדל"ן ומשכירה אותם, ומפתחת ומשביחה את הנכסים הקיימים.

שופרסל פיננסים. שופרסל ממשיכה כל העת בביסוס מועדון לקוחות כרטיסי האשראי שלה. מועדון האשראי מונה יותר מ-630 אלף לקוחות ומעניק הצעות ערך גם בעולם ההלוואות. בשנה שעברה שופרסל חברה לבנק דיסקונט בהקמת פעילות פיננסית, במסגרתה מופעלת במשותף פלטפורמת פייבוקס (PayBox) יחד עם שירותים פיננסיים נוספים. עצמאות המיזם ומבנה הבעלות הייחודי נועדו להבטיח תמריץ לתחרות בכל הבנקים, מיקוד מלא בצורכי הלקוחות, קידום חדשנות ואובייקטיביות מירבית.

שופרסל סטוק - DAN דיל. על מנת לתת מענה גם בזירת הדיסקאונט והסטוק, השלימה במהלך השנה שעברה שופרסל את רכישת קבוצת DAN דיל, המפעילה סניפי סטוק בישראל ואתר סחר מקוון ומתמחה בייבוא, שיווק והפצה של מוצרים לבית ולמשרד. בשופרסל פועלים כעת להרחבת הרשת באמצעות איתור מיקומים נוספים לפתיחת סניפים חדשים ויצירת סינרגיה עסקית בין חברת הסטוק ובין הזרוע הקמעונאית של הקבוצה.

שופרסל travel. במציאות הישראלית הלוחצת, יציאה לחופשה מפעם לפעם היא חוויה שרוב הצרכנים אינם מוכנים לוותר עליה. על מנת לתת פתרון גם בסגמנט התיירות, הקימה שופרסל ביחד עם חברת התיירות גוליבר שיתוף פעולה, המציע ללקוחות הרשת מגוון רחב של פתרונות תיירות בכל העולם כדוגמת טיסות במחיר אטרקטיבי, הנחות בבתי מלון, חבילות נופש ועוד.

חדשנות בתחום הקמעונאות

על מנת לשמר את מעמדה כמובילת תחום הקמעונאות בישראל, פועלת שופרסל כל העת על מנת להביא לשוק מגוון של חדשנויות הנמצאות בקידמת הטכנולוגיה הקמעונאית בעולם.

עגלות חכמות. על מנת לספק ללקוחות הסניפים חוויית קנייה מיטבית, העמיקה השנה שופרסל את שיתוף הפעולה עם חברת ההזנק הישראלית Shopic, שבמסגרתו הוצבו 2,000 עגלות חכמות ב-30 מסניפי הרשת. המערכת שמציעה Shopic היא למעשה תוסף לעגלות הקנייה הקיימות, "טאבלט״ המוצמד לעגלת הקניות. התוסף של Shopic מבוסס על בינה מלאכותית (AI) ואלגוריתמים של ראייה ממוחשבת (Computer Vision), והוא יודע לזהות כל פריט שמונח בעגלה. המערכת מספקת חוויית קנייה נוחה ותשלום מיידי בעגלה, הצגה של מבצעים בהתאמה אישית ותובנות על הרגלי הקנייה של הצרכנים לרשת עצמה.

מרכזי שילוח אוטומטי (CFC). על מנת לתת מענה לדרישה הגוברת של הצרכנים לבצע קניות במרחב המקוון, הקימה שופרסל בקדימה ובמודיעין שני מרכזי ליקוט והפצה אוטומטיים בשטח של כ-50,000 מ"ר. המרכזים מתאפיינים ביכולות אוטומציה מהמתקדמות והחדשניות בעולם, ונותנים מענה לעשרות אלפי משלוחים בשבוע.

קופונים מותאמים אישית. שופרסל עומלת כל העת על מנת לשפר את חוויית הקנייה שהיא מציעה ללקוחותיה הן בסניפים והן באפליקציה. באמצעות טכנולוגיה חכמה, החברה לומדת את הרגלי הקנייה של לקוחותיה ומוזילה את סל הקניות שלהם באמצעות קופונים מותאמים אישית, שנותנים להם הנחה על מוצרים, שהם רוכשים בתדירות גבוהה.

האנשים שמאחורי המותג

אורי וטרמן, מנכ"ל , יח"צ אורי וטרמן, מנכ"ל | יח"צ אורי וטרמן, מנכ"ל , יח"צ

אורי וטרמן, מנכ"ל שופרסל, בן 49, נשוי לנטע ואב ל-3, גר בשדה ורבורג. בתפקידו האחרון כיהן כמנכ"ל רשת הפארם Be. לוטרמן ניסיון בניהול חברות ובהובלת מהלכים אסטרטגיים, תפעוליים ושיווקיים בחברות מובילות במשק הישראלי.

קודם לכן, כיהן וטרמן כמנכ"ל קבוצת SkyVision, מנכ"ל 012 ומילא לאורך השנים מגוון תפקידי ניהול בכירים, בהן בין השאר, בחברת פרטנר, לאומי קארד, פלאפון ואינטרנט זהב.

האני מאמין של אורי הוא לפעול למצוינות וליצור הצלחה אצל עובדיו והקולגות שלו. וטרמן הוא בעל תואר MBA בהצטיינות מהאוניברסיטה העברית. בעברו לוחם ומפקד ביחידה המובחרת שלדג.

דברים שאולי לא ידעת על שופרסל

1. השם שופרסל הוא הלחם של צמד המילים שׁוּפְרָא (איכותי ומובחר) וסל.

2. הסניף הראשון של שופרסל הוקם ב-1958 ברחוב בן-יהודה בתל אביב.

3. ביום הראשון לפעילות סניף זה פקדו אותו כ-2,500 לקוחות שהותירו פדיון של כ-20 אלף לירות.

4. חשבון הטיקטוק של שופרסל מונה יותר מ-100,000 עוקבים.

לקריאת הסיפורים השיווקיים של מותגי העל של ישראל היכנסו לזירת The Superbrands>>


תגיות