אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"לאדידס אין בעלות על פסים": נדחתה תביעת אדידס נגד המעצב טום בראון על הפרת זכויות יוצרים מימין: העיצוב של אדידס והעיצוב של טום בראון | צילום: Getty/Reuters

"לאדידס אין בעלות על פסים": נדחתה תביעת אדידס נגד המעצב טום בראון על הפרת זכויות יוצרים

חבר המושבעים בניו יורק דחה את תביעת אדידס נגד המעצב טום בראון בטענה שעשה שימוש בפסים המפורסמים שלה. אדידס תבעה 7.8 מיליון דולר פיצויים

17.01.2023, 06:12 | ליטל סמט

ענקית הספורט אדידס הפסידה במשפט על הפרת זכויות יוצרים נגד המעצב טום בראון.

בראון עם גרבי המותג. "לאדידס אין בעלות על פסים", צילום: Reuters / Anthony Behar בראון עם גרבי המותג. "לאדידס אין בעלות על פסים" | צילום: Reuters / Anthony Behar בראון עם גרבי המותג. "לאדידס אין בעלות על פסים", צילום: Reuters / Anthony Behar

החברה תבעה בבית המשפט במנהטן את מותג העיצוב היוקרתי טום בראון בטענה שהשימוש שעשה בהוספת פסים לבגדים שלו הפר את הסימן המסחרי המפורסם של החברה. אולם, חבר המושבעים פסק כי אדידס לא הצליחה להוכיח את הטענה. לפי חבר המושבעים, השימוש של בית האופנה בפסים המקבילים לא אמור לבלבל את הצרכנים ולגרום להם לחשוב שהם רוכשים פריטים של אדידס.

אדידס הגישה את התביעה ב־2021 בטענה שדפוסי ארבעת הפסים שבהם השתמש המעצב בנעליים ובבגדי ספורט הפרו את זכויות החברה על הסימן המסחרי שלה של 3 הפסים. בראון, שהמותג קרוי על שמו, טען להגנתו כי בעיצוב שלו יש מספר שונה של פסים. עוד ציין כי יש סבירות נמוכה לבלבול בקרב הצרכנים מכיוון שהחברות "פועלות בשווקים שונים, משרתות לקוחות שונים ומציעות פריטים בטווחי מחירים שונים". בראון הוסיף עוד כי פסים הם אלמנט עיצובי שכיח בבגדים.

בעדותו במשפט הציג בראון (57) מכנסי טריינינג אפורים עם פסים אופקיים מסביב לשוק השמאלי שעולים לדבריו "בסביבות אלף דולר". הוא הציג גם ז'קט שנמכר במחיר של 2,400 דולר. לשם ההשוואה הראה צוות ההגנה של בראון למושבעים מכנסיים של אדידס שעולות 50 דולר. "לאדידס אין בעלות על פסים", סיכם את הטיעונים עורך דינו של בראון.

באדידס התכוונו לדרוש פיצויים בגובה 7.8 מיליון דולר ועוד אחוז מהמכירות של המותג, זאת בנוסף לבקשה להוצאת צו שיאסור על בראון להשתמש בעיצובים. דובר אדידס מסר כי החברה מאוכזבת מפסק הדין ותמשיך "לאכוף באדיקות את הקניין הרוחני שלנו, כולל הגשת ערעור במקרה צורך".

ההכנסות של המותג טום בראון ב־2021 עמדו על 285 מיליון דולר, זאת לעומת הכנסות אדידס, שעמדו על 23 מיליארד דולר באותה תקופה.

תגיות