אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אמצעי זיהוי ופיילוט למניעת נסיעה על מדרכה: פורסם מכרז הקורקינטים של ת"א קורקינטים של ליים בת"א | צילום באדיבות: עיריית תל אביב

אמצעי זיהוי ופיילוט למניעת נסיעה על מדרכה: פורסם מכרז הקורקינטים של ת"א

העירייה פרסמה את רשימת הדרישות מחברות הקורקינטים השיתופיים, שתיכנס לתוקף במרץ השנה; לפחות 75% מהקורקינטים יצוידו בקסדה צמודה, כולל חיווי שיראה מתי היא נשלפה

04.01.2023, 19:46 | תומר הדר

לאחר תקופת המתנה ארוכה, עיריית תל אביב פרסמה הערב את שורת הכללים והדרישות מהחברות אשר יהיו מעוניינות להציב קורקינטים שיתופיים ברחבי העיר. הקול הקורא שפרסמה העירייה יהיה תקף מ-1 במרץ השנה ועד 29 בפברואר 2024. הוא מחליף את הקול הקורא הנוכחי בו זכו חמש חברות (בהן בירד, ווינד וליים).

לפי הפרסום מהיום, עיריית תל אביב תבחר חמש חברות אשר יפעילו שירותי קורקינט שיתופי ברחבי העיר. החברות ייבחרו על פי ציון שיתקבל בהתאם לרשימת קריטריונים, בהם פעילות ברשויות מקומיות, אמצעים טכנולוגיים שימנעו "הרכבה" של נוסעים מעבר לרוכב העיקרי, מספר שנות הניסיון בהפעלה של 1,000 כלים שיתופיים, והצבת קסדות.

באשר לסכנה של רכיבת קטינים ולא מורשים אחרים – לפי תנאי המכרז החדש יהיו חייבים המפעילים לדרוש סריקת תעודה מזהה כתנאי להרשמה וגם הצלבה בזמן אמת של תמונת המשתמש. בנוסף נקבע כי לכל משתמש יותר רק כלי אחד.

כמו כן חברות הקורקינט השיתופי יידרשו לשלוח לעיריית תל אביב כל חודש את מספר ה"נכשלים" ברישום לשירות כדי לאמת שהם אכן בגיל רכיבה - וגם לפרט מדוע התהליך נכשל.

עוד סעיף מעניין קובע כי קורקינטים שיתופיים לא יוכלו לחנות ברדיוס של 50 מטר מפתח היציאה של מוסדות חינוך בכל ימי השבוע בין שבע בבוקר לשמונה בערב, פרט לימי שבת. בנוסף, במסגרת מה שהעירייה מגדירה כ"מניעת נסיעה לא חוקית על מדרכה", יחויבו מפעילי הקורקינט השיתופי לקיים פיילוט מיוחד בתל אביב להטמעת טכנולוגיות למניעת רכיבה על מדרכה (שטרם פורטו).

לצד זה יתקיים גם פיילוט להתקנת מראות צד על הקורקינטים. עוד עולה מהמכרז כי לפחות 75% מהקורקינטים יצוידו מהשנה בקסדה צמודה, כולל חיווי טכנולוגי שיראה מתי באמת הקסדה נשלפה מהמעמד שלה לצורך חבישה.

כללים נוספים, המוכרים לכולם: אין לחסום מעבר ציבורי, יש להעמיד כלים שיתופיים רק בסמוך לאבני שפה או בצמוד לבניין, אין לחסום תחנות אוטובוס, יש להשאיר מעבר של 2 מטרים לרוחבה של כל מדרכה, אין לחסום שבילי אופניים, ואין להעמיד מעל 3 כלים שיתופיים ביחד למעט במספר מקומות מותרים, למשל מסוף ארלוזורוב.

באשר למספר הכלים המותרים לכל מפעיל, מציינת העירייה כי "מקבל ההיתר יוגבל בכל זמן נתון למספר הכלים בהיתר שקיבל", ומוסיפה על משפט תמוה זה כי "העירייה תהיה רשאית להגדיל את מספר הכלים המירבי באופן פרטני למקבל היתר בהתאם לכללים שנקבעו על ידי העירייה".

עוד קובעת העירייה כי כל בעל היתר חייב להוכיח שביצע בחודש 50 אלף נסיעות שיתופיות. אם בוצעו פחות מ-50 אלף נסיעות שיתופיות בחודש - תוכל העירייה לבטל את ההיתר.

באזורים מסוימים העירייה תוכל להגביל את חניית הקורקינטים השיתופיים – ובכל יום מפעילי הקורקינט יצטרכו לבדוק באתר העירייה באילו אזורים מדובר.

תגיות