אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפל עקפה את התחזיות ברבעון הרביעי, אך המניה נחלשה אחרי אכזבה בסין לוגו אפל | צילום: REUTERS/Yves Herman

אפל עקפה את התחזיות ברבעון הרביעי, אך המניה נחלשה אחרי אכזבה בסין

ענקית האייפונים רשמה צמיחה בהכנסות לראשונה מזה שנה - עמדו ברבעון הקודם על 119.58 מיליארד דולר, מעל התחזיות; הרווח המתואם למניה עמד על 2.18 דולר לעומת הצפי לרווח של 2.11 דולר למניה; אך המכירות בסין ירדו ב-13%, אפל איבדה 2.9% במסחר המאוחר

01.02.2024, 23:48 | עומר כביר

אפל מנצחת את התחזיות: ענקית האייפונים רשמה צמיחה בהכנסות לראשונה מזה שנה - הכנסות החברה ברבעון הקודם עמדו על 119.58 מיליארד דולר. זאת, לעומת תחזיות האנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 117.97 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 2.1% לעומת הרבעון המקביל ב-2022.

הרווח הנקי עלה ב-13.1% ל-33.92 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 2.18 דולר, לעומת תחזיות אנליסטים לרווח של 2.11 דולר למניה.

יחד עם זאת, המכירות בסין, אחד השווקים החשובים עבור ענקית האייפונים, ירדו ב-13% לעומת הרבעון הרביעי של 2022. מניית אפל נסוגה במסחר המאוחר ב-2.9%.

העלייה בהכנסות נרשמה בזכות גידול חזק בהכנסות מאייפון ומשירותים: מכירות האייפון גדלו ב-5.8% ל-69.7 מיליארד דולר (לעומת תחזיות אנליסטים שצפו מכירות בסך 67.96 מיליארד דולר), וההכנסות מקטגוריית השירותים זינקו ב-11.3% ל-23.12 מיליארד דולר.

מכירות המק אמנם רשמו גידול סמלי בלבד של 0.6% ל-7.78 מיליארד דולר, אך מדובר בבלימת מגמת הירידה של הקטגוריה ברבעונים קודמים, ככל הנראה תוצאה של השקת דגמי מק חדשים עם שבב ה-M3 ברבעון שעבר.

מכירות האייפד צנחו ב-25.3% ל-7.02 מיליארד דולר. אפל לא השיקה דגמי אייפד חדשים זה יותר משנה (הדגמים העדכניים ביותר הושקו באוקטובר 2022), והעדר דגמים חדשים ברבעון החגים פגע בוודאי במכירות הקטגוריה.

מדאיגים יותר הם ביצועי קטגוריית המחשוב הלביש והאביזרים ההיקפיים, שמכירותיה ירדו ב-11.3% ל-11.95 מיליארד דולר. מרבית הכנסות קטגוריה זו מגיעות ממכירות האפל ווטש, והביצועים החלשים מעידים על קבלה צוננת של הדגמים החדשים, נעדרי החידושים המשמעותיים, שהושקו בספטמבר שעבר.

הביצועים כנראה אינם קשורים ברובם להפסד של אפל במשפט פטנטים שכתוצאה ממנו נאלצה לעצור לכמה ימים את מכירות האפל ווטש בארה"ב, שכן עצירה זו היתה אחרי שכבר חלפו ימי הקניות המרכזיים של עונת החגים.

בחלוקה גיאוגרפית, בולטת ירידה של 12.9% בהכנסות החברה בסין, שעמדו על 20.82 מיליארד דולר. ירידה זו קשורה, כנראה, לירידה רחבה בשוק הסמארטפונים בסין ולא למהלכים של ממשלת סין נגד אפל, שכן לפני נתוני IDC אפל הפכה ב-2023 ליצרנית הסמארטפונים הגדולה במדינה.

בשאר אזורי הפעילות רשמו אפל עלייה במכירות: באמריקה עלייה של 2.3% ל-50.3 מיליארד דולר, באירופה 9.8% ל-30.4 מיליארד דולר, ביפן 15% ל-7.77 מיליארד דולר, ובאסיה-פסיפיק 6.6% ל-10.16 מיליארד דולר.

בנוסף, דירקטוריון אפל החליט לחלק דיבידנד בסך 24 סנט למניה, שישולם ב-15 בפברואר לכל בעלי המניות נכון ל-12 בפברואר.

"אפל מדווחת על גידול בהכנסות לרבעון דצמבר, שתודלק על ידי מכירות אייפון ושיא כל הזמנים בהכנסות משירותים", אמר מנכ"ל אפל, טים קוק, בהודעה לעיתונות. "אנחנו שמחים להודיע שבסיס ההתקנות של המכשירים הפעילים שלנו חצה את קו ה-2.2 מיליארד דולר, והגיע לשיא כל הזמנים בכל קטגוריות המוצר ובכל האזורים הגיאוגרפיים. ובשעה שלקוחות יתחילו לחוות מחר את האפל וויז'ון פרו המדהים, אנחנו מחויבים מתמיד למרדף אחרי חדשנות פורצת דרך, בהתאם לערכים שלנו ובשם הלקוחות שלנו".

תגיות