אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ניסיונות גוגל לא צלחו: תוגש תביעה נגדה בארה"ב על ניצול מעמדה בשוק הפרסום חנות גוגל צ'לסי ניו יורק | צילום: בלומברג

ניסיונות גוגל לא צלחו: תוגש תביעה נגדה בארה"ב על ניצול מעמדה בשוק הפרסום

משרד המשפטים האמריקאי צפוי להגיש היום את התביעה נגד ענקית הטכנולוגיה, וז תהיה השנייה שהוגשה נגשה בארה"ב על הפרת חוק ההגבלים העסקיים. הראשונה הוגשה נגדה ב-2020 על מונופול החברה בתחום החיפוש

24.01.2023, 09:11 | חדשות חוץ

משרד המשפטים האמריקאי מתכוון להגיש היום (ג') תביעה נגד גוגל בחשד לניצול הדומיננטיות שלה בשוק הפרסום הדיגיטלי, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג המתבסס על אנשים המעורים בנושא.

זו תהיה תביעת ההגבלים העסקיים השנייה המוגשת נגד גוגל בארה"ב, זאת בנוגע להפרות חוק ההגבלים העסקיים העוסק באופן בו ענקיות הטכנולוגיה רוכשות או שומרות על הדומיננטיות שלהן. התביעה הראשונה של משרד המשפטים נגד גוגל הוגשה ב-2020 והתמקדה במונופול של החברה בתחום מנוע החיפוש. המשפט בתביעה מתוכנן להיפתח בספטמבר.

בנוסף לכך הוגשו נגד גוגל שלוש תביעות נפרדות מצד תובעים כלליים של מדינות בארה"ב בטענה שהשליטה שלה בשווקים לחיפושים מקוונים, טכנולוגיית פרסום ואפליקציות בפלטפורמות הנתמכות על ידי מערכת ההפעלה אנדרואיד מפרה את חוקי ההגבלים העסקיים.

ממשרד המשפטים לא התקבלה תגובה לדיווח, ובגוגל סרבו להגיב. בעבר טענו בגוגל כי שוק הפרסום המקוון הוא צפוף ותחרותי וכי היריבות שלה כוללות חברות גדולות אחרות כמו אמזון, מטא ומיקרוסופט.

לפי ההערכות, התביעה הנוכחית תתמקד בעסקי הפרסום של גוגל, שאחראיים לכ-80% מהכנסות החברה. בנוסף למנוע החיפוש הידוע של גוגל, שמוצע בחינם, גוגל מרוויחה באמצעות מערכת קישור הפרסומות שלה המחברת בין מפרסמים ועיתונים, אתרים וחברות אחרות המחפשות לארח את המודעות. עם זאת, המפרסמים ובעלי האתרים התלוננו שגוגל לא חושפת לאן מיועדים הכספים שהם משלמים, מה השיעור המועבר למפרסמים ומה השיעור שגוגל לוקחת לעצמה. מספר רכישות, ביניהן של DoubleClick ב-2008 ושל AdMob ב-2009 עזרו לגוגל לבסס את מעמדה כשחקנית דומיננטית בשוק הפרסום המקוון.

לפי חברת המחקר EMarketer, גוגל היא המובילה בשוק הפרסום הדיגיטלי העולמי המוערך ב-626.86 מיליארד דולר, כשארה"ב היא השוק הגדול ביותר שלה בתחום. פעילויות הפרסום של החברה צפויים להכניס לה 73.8 מיליארד דולר השנה. עם זאת, הנתח שלה מההכנסות הפרסום הדיגיטלי בארה"ב מצטמצם, וירד מ-36.7% ב-2016 ל-28.8% בשנה שעברה, כך לפי הנתונים שאספו ב- Insider Intelligence.

התביעה הצפויה מגיעה בתקופה לא פשוטה לחברה, לאחר שבסוף השבוע הודיע המנכ"ל סונדר פיצ'אי על סבב הפיטורים הגדול בתולדותיה במהלכו קיצצו 6% מכוח האדם ופוטרו 12 אלף עובדים.


תגיות