אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נדחתה תביעת לשון הרע של עו"ד גיא וגנר נגד "כלכליסט" עו"ד גיא וגנר | צילום: אוראל כהן

נדחתה תביעת לשון הרע של עו"ד גיא וגנר נגד "כלכליסט"

כלכליסט דיווח על תביעה של עו"ד גיא וגנר נגד לקוח שלו שעבר שוד אלים במיוחד. עו"ד וגנר ממשיך עד היום לנהל קרב משפטי ללא פשרות ותובע מאות אלפי שקלים מאותו לקוח אומלל, שפנה אליו כדי שיסייע לו לגבות חוב מהשודדים. במסגרת ההליכים לא היסס עו"ד וגנר לבקש לזמן כעדים מטעמו את השודדים עצמם, שפגעו בלקוח

22.11.2022, 06:30 | אמיר זיו

בית משפט השלום בבת ים דחה אתמול תביעת לשון הרע בסך 700 אלף שקל שהגיש עו"ד גיא וגנר נגד העיתון "כלכליסט" וכתבת המשפט ענת רואה. העיתון והכתבת יוצגו ע״י עו"ד עומר־זיו אשכר ממשרד ליבליך־מוזר־גליק.

עניינה של התביעה בשתי כתבות משנת 2019, אשר בהן דיווח העיתון על סכסוך בין עו"ד גיא וגנר ובין לקוח שפיטר אותו. הלקוח נפגע בגוף ובנפש במסגרת שוד אלים נדיר בקיצוניותו שאירע ב־2007, אשר בסיומו הושלך הלקוח ערום מרכבו.

שניים מהשודדים נתפסו וחויבו בהליך אזרחי לשלם לו 326 אלף שקל. בחודש אוגוסט 2011 שכר הלקוח את שירותיו של עו"ד וגנר כדי שזה ינהל בעבורו הליכי הוצאה לפועל נגד השודדים שנתפסו ויגבה מהם את חובם.

נכון לשנת 2016 גבה עו"ד וגנר 11 אלף שקל בלבד, סכום שכולו שולם לעו"ד וגנר עצמו כשכר טרחה. באותו שלב הלקוח ביקש מעו"ד וגנר להתפטר או לקצוב את פרק הזמן להמשך הייצוג. בתגובה הזמין וגנר את הלקוח לאסוף את התיק ללא תנאי, למעט הערה שהוא שומר על זכויותיו.

בחלוף שנתיים שלח עו"ד וגנר ללקוח במפתיע מכתב התראה לפני הגשת תביעה לביצוע במערכות ההוצאה לפועל, ללא הליך קודם בבית משפט. לתדהמת הלקוח, וגנר דרש ממנו לשלם 316 אלף שקל (!) כשכר טרחה, ללא פירוט לחשבון או דרישה מוקדמת לתשלום. בעקבות מכתב הדרישה, הגיש נגדו הלקוח תלונה ללשכת עורכי הדין.

בכתבה הראשונה מחודש יוני 2019 דווחה ענת רואה ב"כלכליסט" על כך שהתלונה לא נדונה בלשכה במשך כשנה והועלה חשש לניגוד עניינים, בשל העובדה שהתלונה הוגשה לוועדת האתיקה במחוז מרכז שבו עו"ד וגנר משמש כיו"ר ועדת ההוצאה לפועל, ולאור קשריו של וגנר עם ראש לשכת עורכי הדין.

הכתבה השנייה מחודש אוקטובר 2019 דיווחה על התביעה שהגיש עו"ד וגנר נגד הלקוח בטענה לחוב שכר טרחה, אשר עמדה על 264 אלף שקל - ולא כפי שדרש מהלקוח מלכתחילה במכתב ההתראה.

עו"ד וגנר המשיך והגיש תביעה נוספת נגד לקוחו לשעבר – כאמור, קורבן של שוד אלים במיוחד, אשר פנה אליו לסיוע בגביית חוב מהשודדים. התביעה הנוספת נגד הלקוח, הפעם בגובה 280 אלף שקל, הוגשה באוקטובר 2020 בעילה של לשון הרע.

שתי התביעות נגד הלקוח מתנהלות עד היום ומתבררות בימים אלה. באחת מהן בחר עו"ד וגנר לבקש להזמין את השודדים שתקפו את הלקוח, כדי שיעידו מטעמו.

יצוין כי בין לבין נדחתה התלונה שהגיש הלקוח ללשכת עורכי הדין נגד וגנר. בכתב ההגנה שהוגש מטעם "כלכליסט" נחשף כי במועד הגשת התלונה ללשכה שימש שותפו של עו"ד וגנר כקובל בוועדת האתיקה במחוז מרכז. למרות זאת, לא הועברה התלונה למחוז אחר - זאת בניגוד לנוהל טיפול בתלונות על ידי ועדות האתיקה.

אשר לתביעת לשון הרע נגד "כלכליסט", בתחילת החודש התקיים דיון הוכחות, שבו העידו עו"ד וגנר, הלקוח לשעבר והכתבת ענת רואה. בתום הדיון המליצה כב' השופטת רונית אופיר לעו"ד וגנר למשוך את תביעתו, ואכן, בהסכמת הצדדים, נדחתה התביעה ללא צו להוצאות. ביהמ"ש דחה את בקשתו של עו"ד וגנר להחזר אגרה.

את העיתון "כלכליסט" ייצג עו"ד עומר־זיו אשכר ממשרד ליבליך־מוזר־גליק, ואת עו"ד וגנר ייצג עו"ד אורי שורר.



תגיות