אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הבכירים יעברו ממכוניות מנהלים למשפחתיות - ויחסכו לדואר מאות אלפי שקלים יונדאי סונטה הייבריד. הרכב שאותו יחזירו בכירי הדואר | צילום: עמית שעל

בלעדי

הבכירים יעברו ממכוניות מנהלים למשפחתיות - ויחסכו לדואר מאות אלפי שקלים

14 בכירים בדואר ישראל יעברו השבוע מיונדאי סונטה ליונדאי איוניק, ויחסכו לחברה מאות אלפי שקלים. מדובר במהלך חריג, שכן הוא מוריד את בכירי הדואר בדרגה מבחינת שווי הרכב הצמוד

01.05.2022, 16:16 | אודי עציון

קיצוצים בדואר: 14 בכירים שקיבלו עד היום כרכב צמוד רכבי מנהלים מדגם יונדאי סונטה, יחזירו אותם השבוע, ויקבלו במקומם רכבי יונדאי איוניק משפחתיים.

קראו עוד בכלכליסט:

שתי המכוניות, שהדואר חוכר מחברת שלמה סיקסט, אמנם היברידיות וצריכת הדלק שלהן דומה, אך המעבר הלא מקובל יחסוך לדואר מאות אלפי שקלים בשנה, כאלף שקל בחודש בחוזה הליסינג לכל רכב, וכמה מאות שקלים לכל עובד בדמות שווי השימוש שהדואר מגלם לעובדיו.

יונדאי איוניק משפחתית. הרכב החדש והצנוע יותר של בכירי הדואר, צילום: יצרן יונדאי איוניק משפחתית. הרכב החדש והצנוע יותר של בכירי הדואר | צילום: יצרן יונדאי איוניק משפחתית. הרכב החדש והצנוע יותר של בכירי הדואר, צילום: יצרן

החיסכון יושג בזכות פערי המחיר הגדולים בין כלי הרכב: יונדאי איוניק עלתה 144 אלף שקל, בעד שיונדאי סונטה היברידית עולה 199 אלף שקל.

מדובר במהלך חריג, שכן הוא מוריד את בכירי הדואר בדרגה מבחינת שווי הרכב הצמוד.

המהלך גם חריג ביחס לשוק הליסינג, שסובל ממחסור גדול במלאי, על רקע משבר השבבים, שיבוש שרשראות האספקה בגלל מגפת הקורונה, והשפעות המלחמה באוקראינה. יבואני הרכב מעדיפים להסיט את המלאי המוגבל שיש להם לטובת מכירות רווחיות יותר ללקוחות פרטיים, וחלק מחברות הליסינג מתקשות להשיג מלאים משמעותיים, מה שמאלץ אותן להאריך חוזים קיימים ללקוחות.


תגיות