אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ספקים, יצרנים או יבואנים? הכירו את "דורי": המערכת הממוחשבת שתחסוך לכם לא מעט כסף, זמן וטעויות בתהליך המכירה מערכת "דורי" - ניהול אספקה | smartmockups

ספקים, יצרנים או יבואנים? הכירו את "דורי": המערכת הממוחשבת שתחסוך לכם לא מעט כסף, זמן וטעויות בתהליך המכירה

בין אם מדובר בעומסי התנועה הקשים עמם נאלצים סוכני השטח להתמודד, הזמנות שנעשות בטלפון או בוואטסאפ ונופלות בין הכיסאות, אספקה של מוצרים שגויים, שעות מרובות שמתבזבזות על הקלדת הנתונים למערכת ועוד - אין ספק כי תהליך המכירה כמעט לעולם לא מתנהל בצורה "חלקה". כאן בדיוק נכנסת לתמונה מערכת "דורי" שפיתח גלעד גורדון, בעל החברה "צ'ילי מערכות מידע"

24.10.2021, 12:37 | בשיתוף visionet

כאיש מקצוע בעל 34 שנות ניסיון בענף מערכות המידע, גלעד גורדון הבחין כבר מזמן בתופעה מעניינת: בעוד שהעבודה מול הרשתות הקמעונאיות הגדולות מתנהלת באופן פשוט ו"חלק", העבודה מול החנויות והסוחרים הקטנים מתאפיינת בלא מעט טעויות וקשיים בדרך - עניין אשר הוביל אותו לפתח פתרון למצב. 

מערכת "דורי" - ניהול אספקה, smartmockups מערכת "דורי" - ניהול אספקה | smartmockups מערכת "דורי" - ניהול אספקה, smartmockups

הבעיה: תהליך מכירה בזבזני ומסורבל

גורדון מסביר כי בעוד שהרשתות הקמעונאיות הגדולות מתנהלות עם מערכות ממוחשבות ומבצעות הזמנות מהיצרנים והיבואנים באופן אוטומטי, החנויות הקטנות, אותן הוא מכנה "חנויות רחוב", לא מחזיקות במערכות משוכללות אלא בתוכנה בסיסית, ומתנהלות מול סוכני שטח שמגיעים אליהן אחת לשבוע או שבועיים. "זו התנהלות שאולי עבדה לפני 15 שנים", הוא אומר, "אבל במציאות של היום, עם הפקקים ומצוקת החניה, סוכן שאמור לבקר כ-20 לקוחות ביום, פשוט לא יספיק להגיע לכולם. גרוע מכך: מבדיקה שערכנו, עולה שהסוכנים מבלים כ-50% מזמן העבודה שלהם בפקקים - ובזמן הזה לא מתבצעות עסקאות או מכירות". 

לדברי גורדון, התנהלות כזאת לא רק גורמת לבזבוז כספים ומשאבים, אלא גם מקשה על היצרנים והיבואנים לייצר קשר אישי ומערכת יחסים עם הלקוח - הבעלים של חנות הרחוב - ובטווח הארוך, קושי זה פוגע בתהליך המכירה. גם כאשר הלקוח יוצר בעצמו את הפנייה לחברה בטלפון או בוואטסאפ על מנת להזמין סחורה, ייתכן שהספק לא יענה לו, שההזמנה לא תוקלד בצורה ברורה או שהיא תיפול בין הכיסאות - עניין אשר יגרום ללקוח לפנות בסופו של דבר לספק אחר. "בשורה התחתונה זה תהליך מסורבל, שיש בו לא מעט מקום לטעויות, וזה פוגע במכירות", הוא מסכם.

מערכת "דורי" - ניהול לוגיסטי בעזרת מערכת מידע, smartmockups מערכת "דורי" - ניהול לוגיסטי בעזרת מערכת מידע | smartmockups מערכת "דורי" - ניהול לוגיסטי בעזרת מערכת מידע, smartmockups

הפתרון: אתר אינטרנט ייעודי

כדי להתגבר על הבעיה, החליט גורדון לפתח את "דורי" - מערכת ייעודית ליבואנים וליצרנים שמספקים סחורה לחנויות פרטיות. "'דורי' מביאה את אותה נוחות וקלות שיש בהזמנה באתרי אינטרנט - ישירות אל חנויות הרחוב", אומר גורדון. "החנויות יכולות להיכנס לאתר אינטרנט ייעודי, לבחור ספק ולבצע את ההזמנה בצורה נוחה ומדויקת".

"דורי" מותאמת למחשבים, טאבלטים ופלאפונים, ומכילה מגוון של פיצ'רים -  בכלל זה הצגת הזמנות קודמות ושכפול שלהן לטובת קיצור תהליכים, הצגת המוצרים ללקוח בהתאם למה שהוא מזמין בדרך כלל ועוד, כאשר המטרה הסופית היא להפוך את תהליך ההזמנה לכמה שיותר יעיל ופשוט. בנוסף, המערכת מתעדכנת באופן אוטומטי בפריטים חדשים, מלאי, מחירים (כולל מחירוני לקוח) ואף כרטסת הנהלת חשבונות שחוסכת בזמן ובטלפונים למחלקה.

מערכת "דורי" - מערכת ייעודית ליבואנים וליצרנים, smartmockups מערכת "דורי" - מערכת ייעודית ליבואנים וליצרנים | smartmockups מערכת "דורי" - מערכת ייעודית ליבואנים וליצרנים, smartmockups

"'דורי' לא מחליפה את סוכני המכירות, אלא מתגברת אותם", מבהיר גורדון. "אם סוכן אמור להגיע ל-80 לקוחות בשבוע, אז במקום ללכת לכל-כך הרבה לקוחות הוא יכול להתמקד בחצי מהם, אלה שעושים את ההזמנות הגדולות יותר, ולפתח את הקשר עם הלקוח. אל שאר הלקוחות, הסוכן יכול להגיע אחת לשבועיים או יותר. ככה הספקים יכולים להגביר את האינטראקציה עם הלקוחות הגדולים, ובד בבד לשמור על הלקוחות הקטנים, שיבצעו הזמנות באתר".

"אנחנו רואים גדילה בכמות הלקוחות וחיסכון בהוצאות הספקים"

נראה כי המערכת שפיתח גורדון נחלה הצלחה גדולה. "מעשית, אנחנו רואים גדילה בכמות ההזמנות - הן בקרב הלקוחות הגדולים והן בקרב הקטנים, וגם ירידה בהוצאות הספקים - וזו בדיוק הייתה המטרה שלי. אנחנו מקבלים מהלקוחות פידבקים חיוביים מאוד", הוא מספר. "הגדילה בכמות ההזמנות נובעת מקלות ביצוע ההזמנה ומהעובדה ש'דורי' זמינה ללקוח מסביב לשעון. הירידה בהוצאות מושגת בראש ובראשונה על ידי צמצום הוצאות הדלק והזמן של הסוכנים, וכמו כן באמצעות קליטת ההזמנות באופן אוטומטי למערכת של הספק - מה שחוסך הקלדות כפולות, עלויות הובלה שנובעות מהחזרת סחורה שסופקה ללקוח בטעות ועוד".

"ספקים הם כמו פתיתי שלג - אין שניים זהים"

גורדון מספר כי עד כה, הספיק לעבוד כבר מול עשרות רבות של חברות וספקים, והבין כי כל אחד מהם מתנהל באופן שונה. "ספקים הם כמו פתיתי שלג, אין שניים זהים", הוא אומר בחיוך. "ספק אחד יעדיף להציג קודם את הפריטים החדשים ביותר, הספק השני ירצה להציג את המבצעים, והשלישי - את הפריטים רבי המכר. היופי במערכת שלנו הוא קלות ההתאמה לדרישות הספציפיות של הלקוח. פיתחנו את 'דורי' כך שהכל מוגדר בפרמטרים, וקל לנו להתאים אותה במדויק לצרכי הלקוח".

מערכת "דורי" , smartmockups מערכת "דורי" | smartmockups מערכת "דורי" , smartmockups

"ההתמקדות בעבודה לימדה אותי המון"

את דרכו המקצועית בתחום, התחיל גורדון כסטודנט להנדסת תוכנה. "התחלתי לעבוד במשרת סטודנט בטמפו על מנת לצבור ניסיון, ותוך כדי העבודה הבנתי שהלימודים לא נותנים לי ידע מעשי ומקיף מספיק כמו העבודה עצמה - אז החלטתי לפרוש מהלימודים ולהתמקד בעבודה".

בדיעבד, ההחלטה שקיבל גורדון התבררה כנכונה, וסיפקה עבורו מקפצה לתחום. "בראייה לאחור, זו החלטה שאני מאוד שמח עליה כי העבודה לימדה אותי המון - אילוצים כאלה ואחרים, מערכות שמתחדשות כל הזמן. זו הייתה תקופת למידה והמון יישום בשטח, ושם בעצם רכשתי את הניסיון שאיפשר לי לצאת לדרך עצמאית. את ההשכלה האקדמית השלמתי בהמשך הדרך".

את דרכו העצמאית, התחיל גורדון בתחום בשנת 2000, אז הקים בית תוכנה עם שני שותפים. בשנת 2014, החליט להיפרד משותפיו ולהקים לבד את חברת "צ'ילי מערכות מידע" שמונה כיום שבעה אנשי צוות - כולם אנשי תוכנה מנוסים.

פיתוח מערכות מאפס וביצוע הרחבות למערכות קיימות

כיום משמש גורדון כיועץ מערכות מידע מטעם מעוף (הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה) ומנהל את חברת צ'ילי מערכות מידע - אשר עוסקת בפיתוח מערכות מאפס, וכמו כן בהרחבות למערכות ERP קיימות. כך, למשל, פיתחה החברה מערכות מומחה בענפים כמו תחנות דלק פרטיות, מרכזים רפואיים, וכמובן - ענף הקמעונאות. "בדרך כלל לקוח מגיע אליי עם צוואר בקבוק מסוים, ואחרי שאנחנו מטפלים בו הוא אומר 'רגע, אתם יכולים לטפל גם בבעיה הזו?' והתשובה היא תמיד 'כן, בשמחה'".


צ'ילי מערכות מידע בע"מ

כתובת: ההדרים 43, צורן

טלפון: 09-748-2666

אתר

פייסבוק


תגיות