אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תמריצים על דיוק והגדלת מספר הנוסעים: הסכם בין הרכבת למדינה ב-16 מיליארד שקל רכבת בבנימינה | צילום: אלעד גרשגורן

תמריצים על דיוק והגדלת מספר הנוסעים: הסכם בין הרכבת למדינה ב-16 מיליארד שקל

ההסכם בין הרכבת למשרדי האוצר והתחבורה, שיהיה בתוקף עד 2026, יובא כעת לאישור הממשלה; הסכום עליו סוכם כולל את הסובסידיות שיועברו לחברה - אך לא את התקציבים המיועדים לקידום מיזמי תשתית שונים

21.11.2022, 17:38 | יובל שדה

חברת רכבת ישראל חתמה על הסכם הפעלה לשנים 2022-2026 בעלות של כ-16 מיליארד שקל עם משרדי התחבורה והאוצר. מטרת ההסכם היא להסדיר את היחסים בין המדינה לבין החברה הממשלתית, בכל הנוגע להתחייבויות החברה ביחס לרמת השירות לנוסע וביחס לביצוע תוכניות פיתוח. ההסכם יוצג לממשלה וזו תיאלץ לאשר אותו או להכניס בו שינויים.

ההסכם מסדיר את הסובסידיה שמעניקה המדינה לרכבת על הסעת נוסעים ומטענים, וזו מוערכת בכ-16 מיליארד שקל. סכום זה לא כולל עשרות מיליארדי שקלים נוספים שמיועדים לקידום פרויקטים תשתיתיים והקמת מסילות חדשות. כמו כן, ההסכם קובע תמריצים לחברה על הגדלת מספר המשתמשים ברכבת, על דיוק, על שיפור ציון שביעות רצון הציבור ועל עמידה בלוחות זמנים של פרויקטים המבוצעים ע"י החברה.

בהודעה שפרסם משרד התחבורה עם אישור ההסכם, נטען כי זה מכיל בתוכו התייחסויות להיבטים תפעוליים כמו "מעבר ל-90% הפעלה חשמלית תוך 3 שנים", "הצטיידות ברכבות חדשות" ו"שיפוץ תחנות רכבת בהיקף מאות מיליוני שקלים". בפועל, ההסכם לא מתייחס לדברים ששייכים לתוכנית הפיתוח של הרכבת שפורסמה עוד בשנת 2017.

לפי משרד התחבורה, הסכם ההפעלה האחרון עם רכבת ישראל נערך לפני כמעט עשור, בשנת 2014, ומאז הוארך ועודכן מעת לעת. תוקף ההסכם האחרון הסתיים בסוף אוקטובר, וללא הסדרה של הסכם חדש, לא ניתן היה להעביר לרכבת את הסובסידיה לחודש נובמבר.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי: ״אחרי שנים של חוסר יציבות, השארנו אחרינו מורשת שתשפר משמעותית את עבודת הרכבת ואת השירות לציבור. לאחר עבודה מאומצת של יותר משנתיים, משרד התחבורה בראשותי הגיע להסכם חסר תקדים עם חברת רכבת ישראל, הסכם שיביא לשיפור בשירות, בתשתיות ובלוחות הזמנים של הרכבת. מי שישנה את המהלכים שקידמנו, יהיה אחראי על זה שישראל תישאר בפקק״.

מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק: "שלוש שנים של מו"מ מדוקדק הושלמו, בהסכם שמבטיח ודאות פיננסית לחברת רכבת ישראל, ובמקביל מבטיח עמידה בסטנדרטים של שירות לתועלת ציבור משתמשי הרכבת, ומתמרץ את החברה להשקיע ולהשתפר במדדי השירות".


תגיות