אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נתוני השימוש בקו האדום נחשפים: כמה נוסעים ביום ומה עשה ה-7 באוקטובר לתנועה הקו האדום של הרכבת הקלה | צילום: Teo K / Shutterstock

נתוני השימוש בקו האדום נחשפים: כמה נוסעים ביום ומה עשה ה-7 באוקטובר לתנועה

מאז הפתיחה של הקו באוגוסט 2023 נסעו בקו של הרכבת הקלה 75 אלף נוסעים ביום. בנת"ע טוענים כי הנתון אמנם רחוק מהצפי המקורי שעמד על 230 אלף, אך מביעים שביעות רצון מההתאוששות במספר הנוסעים מאז פרוץ המלחמה

21.02.2024, 10:39 | יובל שדה

נת"ע, תבל ומשרד התחבורה פרסמו היום (ד') נתונים על השימוש בקו האדום של הרכבת הקלה, וזאת לרגל חצי שנה לפתיחתו.

לפני הנתונים, מאז הפתיחה של הקו באוגוסט 2023 נסעו בקו האדום כ-9 מיליון נוסעים. מספר זה משקף כי כמות המשתמשים הממוצעת נמוכה משמעותית מהציפיות ועומדת על כ-60 אלף מדי יום וזאת לעומת צפי של 230 אלף. בנת"ע טוענים כי "הנתון אמנם רחוק מהצפי המקורי" אך שהם מביעים שביעות רצון מהעלייה העקבית במספר הנוסעים מאז ה-7/10 שהביא לנפילה דרמטית בביקושים עקב המלחמה. לטענת החברה, לאחר השביעי באוקטובר כמות המשתמשים ירדה לכ-17 ביום וכעת היא עומדת על 75 אלף ביום. לפני ה-7/10 עמד מספר הנוסעים הממוצע על כ-100 אלף מדי יום.


לפי הנתונים שפורסמו, תחנות אלנבי ויהודית בתל אביב ובן גוריון שבבני ברק הן 3 התחנות העמוסות ביותר, עם קרוב ל-800 אלף נוסעים שעולים ויורדים מדי יום בכל תחנה. כמו כן, 45% מהנוסעים עולים בתחנות תל אביב התת-קרקעיות, 15% בפתח תקווה, 14% בבת ים, 14% בבני ברק ו-12% בלבד ברמת גן. 60% מהנסיעות מתוקפות ברב קו ו-40% באמצעות אפליקציות.

בדומה לנעשה בכבישים ובשאר כלי התחבורה הציבורית, העומס ברכבת הקלה מגיע בשעות הבוקר 06:30-09:00 ובשעות אחר הצהריים 14:30-19:00. בנת"ע טוענים כי נתון זה משקף כי הרכבת הקלה אכן מורידה עומס בשעות השיא. בהודעה פורסם גם כי בחצי שנה האחרונה נת"ע ותבל הצליחו לייעל את הזמנים בקו, כאשר בשעות השיא זמני ההמתנה עומדים כעת על 4 וחצי דקות בתחנות תת קרקעיות וכל 6 דקות בתחנות עיליות. כמו כן, שעות השירות הורחבו, ומקיימות כעת פעילות גם בין השעות 00:00 ל-01:00.

בשבועות האחרונים סבל הקו האדום של הרכבת הקלה ממספר תקלות שהשביתו את השירות באופן חלקי וזמני.

הקו האדום פועל בחמש רשויות בגוש דן ומחבר בין פתח תקווה בצפון מזרח לבין בת ים בדרום, ועובר דרך בני ברק, רמת גן ותל אביב. אורך הקו הוא 24 ק"מ, כאשר 12 ק"מ מהתוואי הוא תת-קרקעי ועובר במנהרה. עלות הקמת הקו מוערכת כיום בקצת פחות מ־19 מיליארד שקל. ב־2006, לפני הלאמת הפרויקט, עלות הפרויקט הוערכה ב־7.2 מיליארד שקל. עם תחילת העבודות של נת"ע תקציב הפרויקט עודכן ל־14.6 מיליארד שקל, אך הוא תפח בין היתר בגלל העיכובים.


תגיות