אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טרנספורמציה דיגיטלית – זה רק נשמע פשוט בני מקובסקי, דירקטור בכיר ב-ServiceNow | צילום: אוראל כהן

דעה

טרנספורמציה דיגיטלית – זה רק נשמע פשוט

ServiceNow פיתחה פלטפורמה לניהול כל התהליכים בחברות. כחלק מהניסיון בטרנספורמציה דיגיטלית, יצרה החברה מערכת שעונה על הבעיה המרכזית בתחום- מניעת תקלות מראש. המערכת מונעת הפסקות שירות, חוזרת לשגרה, מתעדפת מבחינה עסקית, מצמצמת עלויות תפעול ועובדת בעצימות גבוהה

21.11.2022, 12:24 | בני מקובסקי

לפני שאתם רצים לגוגל לחפש מה טרנספורמציה דיגיטלית אומרת בדיוק, הנה ההגדרה הרשמית של המושג על פי ויקיפדיה: "אסטרטגיה עסקית של אימוץ פתרונות טכנולוגיים חדשים ותכופים על ידי חברות במטרה לפתור בעיות, ליצור הזדמנויות עסקיות חדשות ולייצר בידול תחרותי". פשוט, לא?

היום, כל בעל עסק מוצא עצמו עושה טרנספורמציה דיגיטלית. השאלה היא, איך עושים את זה נכון?

לכל חברה, קטנה או גדולה, יש מגוון מערכות דיגיטליות אליהן היא התקדמה עם השנים כדי לנהל את התהליכים השונים שלה בצורה האופטימלית ביותר. הדוגמאות המוכרות לכולנו היום הן מערכות לניהול לקוחות, ניהול ספקים, מערכות דיגיטליות לניהול ספרים וחשבוניות של העסק, מערכות שיווק ומערכות לניהול משימות של עובדים. בשפה המקצועית, זה נקרא עבודה ב"קבוצות מבודדות" (Silos) – שימוש בכלים מרובים כדי לפקח על הזמינות של השירותים השונים בחברה (תשתיות ענן, שרתים, יישומים, רשתות, אחסון ועוד).

על אף תחושת ה"יעילות" הנעימה שמציפה לנו את הבטן בהתרגשות רבה שנייה אחרי שהפכנו עוד תהליך בחברה לאוטומטי, התמונה הגדולה ככל הנראה פוספסה. לרובנו ישנה יכולת קטנה מאוד לזהות באופן יזום תסמינים מוקדמים לבעיות שעומדות להגיע ושניתן למנוע מראש. על כל הכאב ראש הזה, תוסיפו גם את העובדה שאחרי שכבר צצה בעיה, הטיפול בה יקרה ככל הנראה בדיעבד, ולרוב באופן ידני על ידי עובדים ומנהלים שינסו למצוא פתרון. פה בדיוק נכנס אחד המכשולים הגדולים ביותר של עסקים, בעיקר אצל חברות ענק, שבהן מתנהלים לפעמים מאות, אם לא אלפי תהליכים דיגיטליים שונים במקביל, וכל בעיה שמגלים בדיעבד דורשת שעות רבות של עבודה כדי להבין איך קרתה, וכמובן, איך פותרים אותה.

כאן, נכנס לתמונה תחום חדש, שמבוסס על AI (בינה מלאכותית). המושג הזה, שאנחנו שומעים בכל סטארט-אפ חדש שמוקם, משחק תפקיד מאוד מרכזי בדור הבא של טרנספורמציה דיגיטלית, במה שבעצם הולך להפוך את תהליך הטרנספורמציה לפשוט, ואפילו יותר חשוב מכך – לבר קיימא.

ServiceNow היא ככל הנראה החברה המובילה היום בעולם בתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית לחברות, ופיתחה פלטפורמה ייחודית לניהול כל התהליכים בחברה. כחלק מהניסיון הרב בטרנספורמציה דיגיטלית, הבינה החברה שעליה לייצר פתרון אמיתי בר קיימא בדיוק לבעיה המצוינת לעיל – איך מזהים מבעוד מועד בעיה שעומדת לקרות? איך מונעים מהבעיה להשפיע על המשתמשים השונים? ואיך גם פותרים אותה, והכל בזמן אמת ובצורה אוטומטית. לפתרון הזה קוראים Predictive AIOps (הבטחתי לכם שזה יכלול AI). אם נצלול לרגע פנימה, מדובר בעצם בתהליך משולב שבו המערכת מתמקדת רק בהתראות הניתנות לפעולה עצמה, במקום להיות מוסכת מרעשי רקע ובכך לזהות בעיות שירות לפני שהלקוחות והמשתמשים הפנימיים יושפעו. השילוב בין טכניקות למידת מכונה ואנליזות מתקדמות מאפשר לחשוף ולפתור באופן יזום בעיות מורכבות ובלתי צפויות, כולל בסביבות וירטואליות ובסביבות הענן.

אם איבדתי אתכם לרגע, אז במילים פשוטות – המערכת יודעת לבד לחזות ולמנוע הפסקות שירות, לחזור מהר לשגרה, להתמקד במה שחשוב על פי תיעדופים עסקיים, לצמצם עלויות תפעול ולעבוד בעצימות גבוהה.

פתרון ה- Predictive AIOps של Service Now משרת היום כבר אלפי לקוחות מסביב לעולם. הפתרון פותח במרכז הפיתוח של החברה בישראל, שהוקם על בסיס 4 רכישות שביצעה החברה בישראל בהיקף של 250 מיליון דולר. החברה, שמעסיקה מעל 20,000 עובדים מסביב לעולם ומעל 200 כאן במרכז הישראלי. הפתרון החדשני מבוסס על עשרות פטנטים רשומים המבטיחים את ייחודיות הפתרון בשוק. צוות הפיתוח בארץ עומד בחוד החנית של פתרונות AIOps של החברה כולה, ומהווה מוקד ידע וחדשנות המשרת את כלל הלקוחות של חברת ServiceNow הנמנים על כלל המגזרים: ממשלה, טלקום, פיננסי, פארמה, היי-טק, חינוך, אנרגיה, בריאות ועוד.

בני מקובסקי הוא דירקטור בכיר, ניהול מוצר, ServiceNow

תגיות