אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לקוחות yes יקבלו את דיסני פלוס בחינם - למשך חצי שנה דיסני פלוס | צילום: רויטרס

לקוחות yes יקבלו את דיסני פלוס בחינם - למשך חצי שנה

ההטבה רלוונטית לכל חבילות הטלוויזיה של yes בכבלים, בלווין ובאינטרנט והיא תינתן ללא התחייבות. ההסכם בין החברות מכיל סעיפי בלעדיות של דיסני פלוס ל-yes, אך מכיוון שסעיפים אלה תלויים באישור רשות התחרות שטרם ניתן, הפרטים עדיין אינם תקפים

15.06.2022, 10:00 | מאיה כהן

חברת yes פרסמה היום (ד') כי במסגרת שיתוף הפעולה שלה עם דיסני פלוס, כל לקוחותיה הוותיקים והחדשים יזכו לגישה חינמית לאפליקציית דיסני פלוס למשך חצי שנה. ההטבה תהיה רלוונטית לכל חבילות הטלוויזיה של yes הן בכבלים ובלווין והן באינטרנט, כולל החבילה הרזה שמחירה 99 שקל לחודש, וההנחה תינתן ללא התחייבות. ההסכם בין החברות מכיל סעיפי בלעדיות של דיסני פלוס ל-yes, אך מכיוון שסעיפים אלה תלויים באישורה של רשות התחרות שטרם ניתן, פרטי הבלעדיות עדיין אינם תקפים.

שירות הסטרימינג של דיסני פלוס יושק בארץ בחמישי הקרוב בעלות של 40 שקל לחודש או 400 שקל לשנה בהרשמה לשנה מלאה, כאשר דיסני תעניק מחיר הנחה של 320 שקל לשנה ללקוחות שירשמו ב-10 ימים הראשונים להשקה. Yes הודיעה כי כבר עשרות אלפים מלקוחותיה הביעו התעניינות בהטבה ונרשמו כדי לקבל עליה עוד פרטים, וכי משך המשא המתן עם דיסני היה כשנה וחצי. סיבה נוספת שההסכם בין החברות משמעותי היא שחלק מהתכנים של yes שייכים לשירות דיסני פלוס בבלעדיות וירדו מהשירות. תכנים מסוימים כבר ירדו במרץ ואפריל, כמו חלק מעונות הסדרה האנטומיה של גריי, אשר נמצאת כחלק מחברת "סטאר" של השירות.

מועד השקת דיסני פלוס ואיתו ההטבה ללקוחות yes קריטי - ככל ש-yes תצליח להפוך את הטלוויזיה שלה לאטרקטיבית בתקופה הקרובה, או לכל הפחות לא לאבד נתונים ברעידת האדמה שדיסני תגרום בשוק, כך היא תגיע במצב טוב ליום הקרב ובא בו משרד התקשורת יותיר לה למכור חבילות טריפל עם האינטרנט של בזק. טריפל הוא דרך טובה לשמר לקוחות ובעיקר למכור חבילות סיבים, ולכן גם אם ההסכם עם דיסני פלוס אינו רווחי בעצמו ל-yes, התועלת שהוא יביא לחברה ביום בו היא תתחיל למכור חבילות טריפל כנראה יהיה שווה את ההשקעה.

ההסכם של yes עם דיסני פלוס הוא עוד אבן במירוץ החימוש של חברות התקשורת במטרה לשרוד את התחרות בתחום הטלוויזיה שממשיכה להחריף עם כניסת עוד אפליקציות סטרימינג בינלאומיות לישראל. הסיבה שהכניסה של אפליקצית דיסני פלוס היא זרז למגמה זו היא שברגע שיהיה ללקוח הישראלי שתי אפליקציות סטרימינג בינלאומיות פופולריות שעלותן ביחד מגיעות ל-100 שקל, יתכן שהוא יתחיל לחשוב כיצד להוריד את מחיר הטלוויזיה שלו, ויחפש חלופה אחרת לחבילת הטלוויזיה היקרה שלו. כדי להתכונן לשינוי הזה, yes מנסה להיצמד לאסטרטגיה המובילה של קבוצת בזק הדוגלת בתחרות המתמקדת באיכות ופחות במחיר. החברה שאפה לספק לצרכן הישראלי כמה שיותר תכנים רלוונטיים כדי להשאיר אותו בשירות שלה, אך במקביל נכנעה והשיקה גם היא חבילות טלוויזיה רזות וזולות יותר על גבי הסטרימינג.

בינתיים, פרטנר התחמשה לתחרות בשוק הטלוויזיה על ידי הסכם בלעדי עם חברת FREETV שצפויה להשיק שירות סטרימינג עם תכני קשת ו-RGE. החברה אמנם עדיין מחכה לאישור הרשות השנייה, אבל צפויה לפרוץ עם מחיר שובר שוק של כ-40 שקלים לחבילת טלוויזיה בסיסית הכוללת לכל הפחות את ערוצי הספורט של RGE (ערוצי ספורט 5). ההסכם של פרטנר עם FREETV מספק לפרטנר רשת ביטחון למכירת סיבים גם אם היא לא תצליח למכור הרבה חבילות טלוויזיה בעצמה. חברת HOT מדשדשת מאחור בכל הקשור להתאמת שירות הטלוויזיה שלה לטכנולוגיה ולתחרות החדשה שצפויה להגיע לשוק, כאשר הרוב הגדול של לקוחותיה עדיין משלם לחבילת טלוויזיה עם תוכן רב המבוססת על כבלים, והעבירה רק קומץ מלקוחותיה לחבילות טלוויזיה על גבי האינטרנט. האחרונה להגיע לקו הסיום בתחרות על הטלוויזיה היא חברת סלקום, ששירותי הטלוויזיה שלה עדיין בהפסד, וייתכן שמועד סיום הסכמי התוכן של החברה בסוף 2022 מהווה הזדמנות טובה לחשוב על דרכים חלופיות למכירת סיבים מבלי לספוג את ההפסד.

ההסכם החדש עם דיסני פלוס הוא דרך כנראה יעילה למשוך עוד לקוחות לשירות yes, אבל יש לו חיסרון אחד: הוא זמני. בשוק בו הצרכן הישראלי יהיה רווי באפליקציות תוכן ויוכל לעבור בין שירותי טלוויזיה בקלות, ההסכם הנוכחי הוא דרך טובה לצלוח את השנה הקרובה ופחות אסטרטגיה רחבת טווח לשוק הטלוויזיה. יש לציין ששיתוף הפעולה של yes עם נטפליקס כלל הנחה של כ-5 שקלים כאשר מוסיפים את שירות נטפליקס ל-yes, ושיתוף הפעולה של נטפליקס עם פרטנר כלל חצי שנה של שירות נטפליקס בחינם ולאחר מכן הנחה של 15 שקלים על השירות.

שירות הטלוויזיה ועלותם לשנה:

HOT

עלות: 199 שקל

מה מכיל? VOD, תוכן מקור, שני ממירים ומאות ערוצים

פלטפורמת YES+

עלות: 169 שקל

מה מכילה? 50 אלף כותרים, VOD, שני ממירים, טכנולוגיית 4K בחלק מהערוצים, מכיל תוכן מקור וחצי שנה חינם דיסני פלוס

פלטפורמת YES STING

עלות: 59 שקל

מה מכילה? 12 אלף כותרים, VOD, שלושה ממירים, טכנולוגיית 4K בחלק מהערוצים, מכיל תוכן מקור, חצי שנה חינם דיסני פלוס

פלטפורמת HOT Next

עלות: 59 שקל

מה מכילה? גישה לתכני VOD, מכיל תוכן מקור, 14 ערוצים וסטרימר

פלטפורמת פרטנר TV

עלות: 139 שקל (ניתן לרכוש רק אפליקצית פרטנר בלבד ללא נטפליקס ב-49 לחודש)

מה מכילה? צפייה ב-5 מסכי שידור, חבילת תכנים רזה, ספורט, אמזון, נטפליקס,, הקלטה אוטומטית, שידור ב4K, מעט מאוד תוכן מקור

פלטפורמת סלקום TV

עלות: 99 שקל (ניתן לרכוש את אפליקציית התוכן של סלקום בלבד ב-69 שקל)

מה מכילה? עשרות אלפי תכנים, שידורים ב-4K בחלק מהערוצים, חיבור ל-5 מכשירים, מעט מאוד תוכן מקור, ערוצי one פרימיום בחלק מהחבילה הבסיסית וקאצ'אפ

netflix

עלות: 32.9 שקל - בסיסי

54.0 שקל - סטנדרטי

69.9 שקל - פרימיום

מה מכיל? עשרות אלפי תכנים, שידור 4K רק בחבילת פרימיום, מכיל תוכן מקור

Disney+

עלות: 39.9 שקל - במנוי חודשי

33.25 שקל - במנוי שנתי

מה מכיל? אלפי תכנים, טכנולוגיית שידור לא ידועה, מכיל רק תוכן מקור

אפליקציית אפל TV

עלות: 17.9 שקל

מה מכילה? מספר מצומצם של תכני מקור ואפשרות לרכישת תוכן של ספקיות אחרות, מכיל תוכן מקור

AMAZON prime

עלות: 42.2 שקל

מה מכיל? תוכן מקור של אמזון (אלפי תכנים)

תגיות