אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למנכ"ל אמזון נמאס מהרייטינג הנמוך: בוחן מחדש התקציבים של אולפני ההפקות מתוך "סיטדל" | צילום: אמזון פריים

למנכ"ל אמזון נמאס מהרייטינג הנמוך: בוחן מחדש התקציבים של אולפני ההפקות

אולפני ההפקות של אמזון הוציאו בעשור האחרון עשרות מיליארדי דולרים על תכנים מקוריים; ואולם לאחר ששש סדרות יקרות שהפיקה החברה בתשעת החודשים האחרונים לא זכו להצלחה - המנכ"ל אנדי ג'אסי מבקש לבחון מחדש את ההשקעות בתחום

05.07.2023, 20:01 | חדשות חוץ

מנכ"ל אמזון, אנדי ג'אסי, בוחן מחדש את התקציבים של אולפן ההפקות של החברה. בסוכנות בלומברג דיווחו כי בשבועות האחרונים ביקש ג'אסי ממנהלי האולפנים פירוט וניתוח של התקציבים של כמה מהסדרות המרכזיות שלהם. לטענת אנשים המעורים בנושא, ג'אסי מנסה להבין כיצד ייתכן שלמרות העלויות הגבוהות, ההצלחה בקרב הקהל היתה מינורית בלבד.

אמזון נמצאת בעיצומה של תוכנית כללית לקיצוץ בהוצאות, הכוללת גם פיטורים של 27 אלף עובדים. במסגרת הקיצוצים, ג'אסי כבר הספיק לבטל 37 פרויקטים בטענה שאינם נחוצים.

אולפני ההפקות של אמזון הוציאו בעשור האחרון עשרות מיליארדי דולרים על תכנים מקוריים. כך למשל, בשנה שעברה הוציאה החברה 7 מיליארד דולר על תכנים מקוריים ותוכניות וספורט, לעומת 5 מיליארד דולר ב-2021. רק נטפליקס ודיסני מוציאות יותר מאמזון על סטרימינג.

ההוצאות הגבוהות באו לידי ביטוי בכשש סדרות יקרות שהפיקה אמזון בתשעת החודשים האחרונים, שלא הצליחו למשוך קהל רב - בהן "דייזי ג'ונס והסיקס", "דה פאוור", "תאומות המריבה" ו"הפריפריאל". הפקת כל אחת מהתוכניות הללו עלתה יותר מ-100 מיליון דולר, אך הן לא הצליחו להשתחל לדירוג עשר סדרות הסטרימינג הנצפות ביותר של נילסן בארה"ב. ב"הוליווד ריפורטר" ציינו שאפילו "שר הטבעות: טבעות הכוח", שעלתה מעל 400 מיליון דולר והצליחה למשוך צופים, איבדה רבים מהם לאורך העונה.

עם זאת, הסדרה שמדגימה בצורה הטובה ביותר את התקציב הלא מוגבל של האולפנים היא "סיטדל", שעונתה הראשונה עלתה מעל 250 מיליון דולר, אך על אף היותה אחת מתוכניות הטלוויזיה היקרות בהיסטוריה היא לא הצליחה להיכנס לדירוג עשר תוכניות הסטרימינג הנצפות ביותר. בכל זאת כבר הוזמנה עונה שנייה ולבמאי הובטח שכר של 25 מיליון דולר לכל פרק.

אמזון לא מפרט, את התוצאות הפיננסיות של אולפן ההפקות או שירות הסטרימינג, וההערכה הרווחת היא שהוצאות שנתיות של 7 מיליארד דולר בחטיבת הטלוויזיה לא משפיעות במיוחד על חברה המייצרת מעל 500 מיליארד דולר במכירות. אך לפי מקורבים, ג'אסי מתעמק כעת בפרטים פיננסיים כמו עלויות ההפקה של התוכניות השונות.

מדובר בשינוי במדיניות לאחר שבעידודו של ג'ף בזוס, המייסד והמנכ"ל לשעבר, הוציאו האולפנים קרוב ל-50 מיליון דולר על שלושה סרטים בשנה אחת, ונחתמו חוזים עם יוצרים כמו ג'ורדן פיל, דונלד גלובר ופיבי וולר-ברידג'. אולם, רבות מהעסקאות הללו לא התממשו לכדי פרוייקטים ממשיים.

עם זאת, הוצאות מנופחות לא מאפיינות רק את האולפנים של אמזון אלא הפכו לסימן הכר של מרבית שירותי הסטרימינג כמו נטפליקס ו-HBO מקס. כעת נראה שג'אסי מנסה לפחות להבין לאן הולך כל הכסף.


תגיות