אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ועדת הכלכלה אישרה: קנס של 1,000 שקל על רכיבה ללא קסדה נוסעים על קורקינט חשמלי בתל אביב | צילום: אוראל כהן

ועדת הכלכלה אישרה: קנס של 1,000 שקל על רכיבה ללא קסדה

עוד הוחלט על מתן קנס של 1,000 שקל לרוכבים ברכב דו-גלגלי חשמלי מתחת לגיל 16 ועל קנס זהה על שימוש בכלי לא תקני. בדיון הוצע גם להעלות את הקנס על שימוש בסלולרי בזמן נהיגה ל-1,500 שקל, אבל הוועדה דחתה זאת

13.06.2022, 13:18 | יובל שדה

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה הבוקר (ב') את בקשת משרד התחבורה להגדיל קנסות על נסיעה לא תקנית ברכב דו גלגלי. בין היתר, הוחלט על הגדלת הקנס על נסיעה ללא קסדה באופניים, אופנוע וכל כלי דו-גלגלי אחר מ-250 ל-1,000 שקל. כמו כן, הוחלט על מתן קנס של 1,000 שקל לרוכבים ברכב דו-גלגלי חשמלי מתחת לגיל 16 ועל קנס של 1,000 שקל על שימוש בכלי לא תקני.

הוועדה דחתה את ההצעה להעלות את הקנס על שימוש בסלולרי בזמן נהיגה ל-1,500 שקל, צילום: שאטרסטוק הוועדה דחתה את ההצעה להעלות את הקנס על שימוש בסלולרי בזמן נהיגה ל-1,500 שקל | צילום: שאטרסטוק הוועדה דחתה את ההצעה להעלות את הקנס על שימוש בסלולרי בזמן נהיגה ל-1,500 שקל, צילום: שאטרסטוק

הקנסות מתייחסים לעבירות בדבר שימוש באופניים, אופניים חשמליים, קורקינטים חשמליים, סגוואי והוברבורד. קנסות נוספים שנקבעו הם שרוכבים מעל גיל 16 שירכבו ללא הכשרה מתאימה יקנסו ב-750 שקל. בנוסף נקבע קנס של 250 שקל על חסימת חניה ו-1,000 שקל על חסימת חניית נכה. התקנות ייכנסו לתוקף בעוד חודש.

מי שניהל את הדיון היה ח"כ איתן גינזבורג, שמילא את מקומו של היו"ר הקבוע מיכאל ביטון. גינזבורג אמר כי הצו חשוב ובא לעשות סדר ואחידות באכיפה אל מול שלל הכלים החשמליים והוסיף כי בשבוע הבא צפויות להגיע התקנות שיאפשרו להרחיב את סמכויות האכיפה של הפקחים העירוניים בנושא, כך שגם האכיפה תוגבר.

בדיון הוצע גם להעלות את הקנס על שימוש בסלולרי בזמן נהיגה מ-1,000 ל-1,500 שקל, אבל הוועדה דחתה זאת. לפי גינזבורג, הוועדה לא קיבלה נתונים באשר לאפקטיביות המהלך. ראש תחום ייעוץ וחקיקה במשטרה, סימונה זילבר, התייחסה לכך ואמרה כי אין ביסוס מחקרי שהמשטרה יכולה להציג שמעיד שהעלאת הקנס מונעת עבירות.

בשבוע שעבר קיימה ועדת הכלכלה דיון בנושא, אחריו החליטה שלא להצביע. באותו דיון, נציגת הלשכה המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני, הציגה את השינויים בתקנות שביקשה שיאושרו, ואמרה כי בכל הקשור לאכיפה על כלים חשמליים התקנות מבקשות לקבוע קנסות חדשים על עבירות שעד היום העונש בגינן היה הזמנה לדין, והם לא מתאימים לדיון בבית משפט.

באותו דיון אמרה רפ"ק זילבר כי ב-2020 ניתנו 2,100 דוחות לרוכבי אופנוע על אי חבישת קסדה, מתוך כ-42 אלף דוחות שניתנו באותה שנה לרוכבי אופנוע. לדבריה, הנורמה של חבישת קסדה יחסית מוטמעת בקרב רוכבי אופנוע, בעוד שבקרב רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים הנורמה לא מוטמעת.

ב-2020 ניתנו 31 אלף דוחות לרוכבי קורקינטים חשמליים, מתוכם 23 אלף על אי חבישת קסדה, ולרוכבי אופניים חשמליים ניתנו 4,200 דוחות בגין אי חבישת קסדה מתוך 5,400 דוחות שניתנו.

תגיות