אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחרי עסקת מתחם הרכבת: אפי קפיטל מוכרת 7 דונם באשדוד ב-297 מיליון שקל אפי שקדי, בעל השליטה, מנכ"ל ויו"ר אפי קפיטל | צילום: טל גבעוני

אחרי עסקת מתחם הרכבת: אפי קפיטל מוכרת 7 דונם באשדוד ב-297 מיליון שקל

הרוכשת היא חברת דונה הנדסה ובניין. אפי קפיטל רכשה את השטח שליד בית חולים אסותא לפני כשנתיים, בשיתוף פלוק אחזקות ב-177 מיליון שקל. לפני עשרה ימים הודיעה החברה על רכישת 3.5 דונם במתחם הרכבת, בחצי מיליארד שקל, בשיתוף שובל נחשון

14.04.2022, 14:55 | גיא נרדי

אפי קפיטל נדל"ן דיווחה היום (חמישי) על עסקת מכירה של כ-7 דונם בעיר אשדוד בסכום של 297 מיליון שקל. זאת לאחר שהודיעה לפני עשרה ימים על רכישת 3.5 דונם במתחם הרכבת בחצי מיליארד שקל, בשיתוף שובל נחשון.

קראו עוד בכלכליסט:

החברה רכשה את השטח, שממוקם בדרום העיר, ליד בית חולים אסותא, לפני כשנתיים במחיר של כ- 177 מיליון שקל יחד עם "פלוק אחזקות". הרוכשת הינה דונה חברה להנדסה ובניין בע"מ.

אפי שקדי, בעל השליטה בחברה מאשר כי מדובר במחיר גבוה לקרקע: "אני חושב שקבענו פה שיא במחיר ליחידת קרקע. זו הסיבה שראינו פה הזדמנות ולהיפגש עם הכסף היום".

על פי התב"ע המאושרת ניתן לבנות על הקרקע 3 מגדלים בעירוב שימושים הכוללים 288 יחידות דיור וקומת מסחר עם 2,000 מ"ר שמעלייה מתוכננות 2 קומות בשטח זהה המיועד למשרדים. לרוכשת קיימת אפשרות לתוספת של 55 יחידות דיור והגדלת השטח המסחרי לכ-6,000 מ"ר.


אפי שקדי בעל השליטהמנכ"ל ויו"ר אפי קפיטל, צילום: טל גבעוני אפי שקדי בעל השליטהמנכ"ל ויו"ר אפי קפיטל | צילום: טל גבעוני אפי שקדי בעל השליטהמנכ"ל ויו"ר אפי קפיטל, צילום: טל גבעוני


חברת אפי קפיטל עוסקת באיתור מקרקעין, תהליכי השבחה וייזום של פרויקטים בנדל"ן בעצמה או עם שותפים. הדוח השנתי של החברה מעיד כי הכנסות החברה ב-2021 היו 253 מיליון שקל לעומת 90 מיליון שקל ב-2020. סך כל הנכסים של החברה ב-2021 היה 789 מיליון שקל, לעומת 403 מיליון שקל ב-2020. החברה שותפה בפרוייקטים בשכונת עין הים בחדרה, בכרמי גת, בגבעת המטוס וברמת שלמה בירושלים ועוד.

שקדי מסביר את הצמיחה המשמעותית של 2021 בשיווק יח"ד בפרוייקטים שכבר החלו: "גל הצמיחה קשור לתוכניות הממשלה השונות, בעיקר מחיר למשתכן. הצלחנו לאסוף כ-4,000 יח"ד במסגרת התוכניות השונות. התחלנו לרכוש לפני כמה שנים ורק בשנה שעברה זה בא לידי ביטוי. ברגע שאתה מתקדם משמעותית עם הביצוע ההנדסי ואתה במאה אחוז מכירות, באה הקפיצה המשמעותית".

הוא מעיד כי האסטרטגיה של החברה היתה מכוונת בתחילה למעגל השלישי של מטרופולין ת"א, אך זה משתנה בימים אלה: "מבחינתי, המונח פריפריה לא קיים אם אנחנו מצליחים למכור. התחלנו במעגל השלישי, התקדמנו למעגל השני, ועכשיו אנחנו במעגל הראשון. בתקופה האחרונה אנחנו פועלים גם בת"א. לפני כעשרה ימים רכשנו קרקע במתחם הרכבת בכ-500 מיליון שקל מקנדה ישראל".

תגיות