אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קנס של 5.5 מיליון שקל ליבואנית סימילאק על פרסום שקרי ברשתות החברתיות מוצרי סימילאק | צילום: איי פי

קנס של 5.5 מיליון שקל ליבואנית סימילאק על פרסום שקרי ברשתות החברתיות

הרשות להגנת הצרכן הטילה את הקנס על אבוט בנוסף לקנס של 500 אלף שקל לחברת הפרסום אגם לידרס טק בטענה כי יצרו פרסום סמוי ושקרי באמצעות פרופילים פיקטיביים ברשתות החברתיות. ביוני 2020 הגישה טבע, יבואנית נוטרילון, תביעה של 40 מיליון שקל בטענה כי פרסום זה פגע במותג. ההליך המשפטי בתביעה עדיין מתנהל

15.02.2023, 12:40 | אורנה יפת

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הטילה קנס בסך 5.5 מיליון שקל על חברת אבוט, יבואנית ומשווקת מזון התינוקות סימילאק, וקנס נוסף בסך כ-500 אלף שקל על חברת אגם לידרס טק בע"מ (דה לידרס שיווק משפיענים) העוסקת בתחום הפרסום והשיווק, בטענה כי יצרו פרסום סמוי ושקרי באמצעות פרופילים פיקטיביים ברשתות החברתיות. הרשות אף דחתה את טענות החברות, שמסרו את הטיעונים שלהן לאחר שקיבלו ההודעה על הקנס.

ביוני 2020 הגישה טבע, יבואנית נוטרילון, תביעה בסך 40 מיליון שקל נגד אבוט וסוכנות דה לידרס בטענה כי אלו ניצלו שיח ברשת פייסבוק בנוגע לשינוי בלוגו של נוטרילון כדי לרקום קמפיין שקרי, מסית ומוסווה נגד המותג, באמצעות הפעלת חשבונות פיקטיביים ומגיבים שקיבלו תשלום עבור כתיבת הפוסטים המטעים. ההליך המשפטי בתביעה עדיין מתנהל.

כעת, גם ברשות להגנת הצרכן מצאו אלפי תגובות ופוסטים פיקטיביים ומטעים שפורסמו על ידי דה לידרס בכ-100 קבוצות פייסבוק.על פי הרשות, אבוט ודה לידרס יצרו פרסום סמוי באמצעות העלאת תכנים שיש בהם כדי להטעות, על ידי פרופילים פיקטיביים ברשתות החברתיות ושימוש בשגרירות "כשאין כל גילוי או שיוך שהשגרירות הן מטעם החברה והכל במסווה של יצירת שיח אותנטי במרחב הווירטואלי".

בחקירה שביצעה הרשות להגנת הצרכן נמצא כי דה לידרס פעלה בשמה ומטעמה של אבוט בקבוצות פייסבוק וקהילות רבות וסגורות המזוהות עם אמהות המשתמשות בתחליפי מזון לתינוקות. "קבוצות אלו, המהוות פלטפורמה לשיח, חוות דעת והמלצות, היוו מצע להעברת מסרים שיווקיים באמצעות שיח יזום על ידי חברת הפרסום ועל ידי תגובות לפוסטים שנכתבו בקבוצות על ידי אמהות החברות בהן" מסרה הרשות. "כל תגובה, פוסט ופרופיל פיקטיבי אינם אלא פרסומת ממומנת למוצר החברה, תוך הצגת מצג שווא כי המדובר בשיח טבעי ואמיתי בו אמהות ממליצות מניסיונן האישי, שעה ששיח כזה נעשה כחלק מקמפיין שיווקי ללא שצוין במפורש כי מדובר בפרסומת. לרוב, שיח זה, שהוצג כשיח אותנטי, היה הלכה למעשה שיח מבוים שנעשה באמצעות שימוש בזהויות אימהיות מזויפות המשתתפות ומעוררות שיח כוזב ומסולף, וכן, באמצעות תגובות שגרירות לשיח זה. מעשים אלו מהווים הטעיה".

מאבוט נמסר בתגובה: "אבוט לא מסכימה עם החלטה והגישה ערעור. אבוט מחויבת לתקשר בצורה אתית ואחראית לגבי מוצריה ופעלה בהתאם לחוק".

תגיות