אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק תאפשר למשתמשים להתערב עם חברים על ספורט ותכניות ריאליטי משחק הספורט החדש של פייסבוק | פייסבוק

גיימריסט

פייסבוק תאפשר למשתמשים להתערב עם חברים על ספורט ותכניות ריאליטי

הרשת החברתית מרחיבה את הגיחה שלה לתחום הגיימינג עם התערבויות על משחקי ספורט - ללא כסף אמיתי. הימורי הספורט בארה"ב, שהפכו באחרונה לחוקיים, מגלגלים מאות מיליוני דולרים בשנה. מלבד המשחקים החדשים, פייסבוק מפעילה גם מתחרה לטוויץ' ויוטיוב וכן שירות גיימינג מבוסס ענן

02.09.2021, 16:25 | עירד עצמון שמאייר

פייסבוק הוסיפה אתמול (ד') יישום חדש של משחקי תחזיות, שמאפשרים למשתמשי הרשת החברתית להתערב עם חברים על משחקי ספורט, תוכניות ריאליטי ותרבות פופלרית. השירות הושק תחת השם Facebook Fantasy Games, וזמין בינתיים ביישומוני ה-iOS והאנדרואיד של פייסבוק בארה״ב ובקנדה בלבד.

קראו עוד בכלכליסט:

המשחק הראשון הזמין ברשת הוא Pick & Play Sports, משחק תחזיות לאירועי ספורט. בחודשים הקרובים, תשיק פייסבוק משחקים דומים גם לתכניות ריאליטי כגון "הישרדות" ו"הרווקה" וכן לליגת הבייסבול האמריקנית וליגת הכדורגל הספרדית. המשחקים כוללים לוח ניקוד פומבי - שבו צוברים נקודות על סמך תחזיות נכונות, אבל ניתן גם ליצור ליגות פרטיות כדי להתחרות בקבוצות קטנות יותר.

המשחק של פייסבוק לא מאפשר לשחקנים להמר על כסף אמיתי, אולם זו עשויה להיות הטבילה הראשונה של הרשת החברתית בליגות פנטזיה. משחקים אלה מאפשרים לאנשים להרכיב קבוצת ספורט דמיונית ואז להמר על הביצועים הסטטיסטיים של הספורטאים, על בסיס הצלחתם במשחקים אמיתיים לאורך העונה. על פי הערכות, כ-10% מכלל אוכלוסיית ארה"ב משתתפת בהתערבויות מסוג זה, בין אם באמצעות כסף אמיתי או כתחביב בין חברים.

ליגות ספורט הפנטזיה הן עסק רווחי למדי בארצות הברית, על אף שהן הפכו להיות חוקיות רק לפני שלוש שנים. ביוני 2018, ביטל בית המשפט העליון בארה"ב את האיסור הפדרלי על הימורי ספורט במרבית המדינות. DraftKings, הגדולה מבין כל חברות הימורי הספורט, הכניסה יותר מ-213 מיליון דולר ב-2019. על פי הערכות, הכנסות התעשייה הסתכמו ביותר מ-350 מיליון דולר באותה שנה.

משחקי הספורט החדשים של פייסבוק, פייסבוק משחקי הספורט החדשים של פייסבוק | פייסבוק משחקי הספורט החדשים של פייסבוק, פייסבוק

הרשת החברתית התרחבה לתחום הגיימינג מכמה כיוונים בשנים האחרונות. בשנת 2018, החברה השיקה את "פייסבוק גיימינג", שירות סטרימינג מתחרה לטוויץ' וליוטיוב. בין מארס 2020 למארס 2021, מספר שעות הצפייה החודשיות בשירות עלה מ-290 מיליון ל-400 מיליון - עלייה של 79%. לשם השוואה, גם שעות הצפייה בטוויץ' עלו במידה דומה: מ-1.1 מיליארד שעות ל-1.8 מיליארד - עלייה של כ-82%.

באוקטובר האחרון, הכריזה פייסבוק על כניסה לתחום הגיימינג בענן, אבל למעשה רק טבלה את אצבעותיה במים: המערכת שלה עדיין בשלב הפיילוט והיא מציעה רק משחקי מובייל חינמיים ללא מותגים גדולים ומוכרים. הפיילוט החל בגרסת הדפדפן של פייסבוק ובאפליקציית האנדרואיד שלה. בחודש יולי, הרשת החברתית השיקה אפליקציית דפדפן גם למשתמשי iOS כדי לעקוף את מדיניות חנות האפליקציות של אפל, האוסרת ליישומונים לארח מגוון משחקים - כל אחד מהמשחקים צריך להיות זמין בנפרד בחנות האפליקציות.


תגיות