אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אושרה ייצוגית נגד זאפה: לא החזירה את הכסף על הופעות שבוטלו בגלל הקורונה מועדון זאפה | צילום: חיים הורנשטיין

אושרה ייצוגית נגד זאפה: לא החזירה את הכסף על הופעות שבוטלו בגלל הקורונה

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר כייצוגית תביעה שהוגשה נגד קבוצת ההופעות. לטענת התובעת, החברה לא השיבה מיליוני שקלים ללקוחות שרכשו כרטיסים להופעות שבוטלו עקב הקורונה. זאפה: "קוראים ללקוחותינו שרכשו כרטיסים בתקופת הקורונה לממש את זכותם המלאה לכרטיס חלופי"

03.04.2022, 06:10 | ליטל דוברוביצקי

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב שושנה אלמגור אישרה כייצוגית תביעה שהוגשה נגד קבוצת ההופעות זאפה ושתי חברות נוספות, זאפה כרטיסים ופיסטוק אמנים. עניינה של התביעה בכרטיסים שנרכשו להופעות שהתקיימו בעיצומה של הקורונה, בחודשים אפריל ויוני 2020. על פי התביעה, אף על פי שההופעות לא התקיימו - זאפה לא השיבה מעולם לרוכשי הכרטיסים את כספם בחזרה, וגם לא ביטלה או דחתה את המופעים.

קראו עוד בכלכליסט:

השופטת קבעה בהחלטתה כי "זאפה לא הציגה שום ראיה שתתמוך בטענתה כי רוב רוכשי הכרטיסים לא פנו אליה בבקשה להחזר כספי או כי הם חפצים לצפות במופע לכשיתקיים. נכון למועד הדיון, זאפה מחזיקה לכאורה בקופתה מיליוני שקלים ששילמו לה חברי הקבוצה ולא זכו לקבל בעדם דבר".

עורכי הדין יובל עציוני ואלדד פסי, איציק בירן עורכי הדין יובל עציוני ואלדד פסי | איציק בירן עורכי הדין יובל עציוני ואלדד פסי, איציק בירן


השופטת מדגישה כי איננה מתעלמת מטענת זאפ שהשיבה ל"רוכשים של כרטיסים כאלה ואחרים את כספם בחזרה. עניין לנו במופעים אשר היו מתוכננים להיערך בחודשים אפריל ויוני 2020.. עברו כמעט שנתיים מאז, ועדיין לא הושבו לחלק הארי של חברי הקבוצה הכספים ששילמו תמורת הכרטיסים. מצב זה אינו סביר, אינו מידתי ואינו מתקבל על הדעת".

השופטת גם קבעה כי קבוצת זאפה תשלם את שכר הטרחה של באי כוח התובעת בסך של 150 אלף שקל, ובנוסף תפרסם על חשבונה מספר מודעות כדי להביא לידיעת הציבור את דבר אישור התביעה הייצוגית כנגדה.

מי שהגישו את התביעה נגד זאפה ואת הבקשה להכיר בה כתביעה ייצוגית הם עורכי הדין יובל עציוני ואלדד פסי ממשרד עציוני, פסי ושות'. התביעה הוגשה בשמה של לקוחה שרכשה כרטיסים לשתי הופעות שהיו אמורות להתקיים באפריל וביוני 2020, אך לא התקיימו בשל הודעת הממשלה במרץ 2020 על החלטתה להטילה מגבלות התקהלות.

זאפה: מתן אפשרות לצפות במופעים במועד מאוחר היא אפשרות סבירה ומידתית

התובעת ניסתה ליצור קשר עם זאפה בדואר האלקטרוני, במוקד שירות הלקוחות ובפייסבוק ולבקש שכספה יוחזר לה, אך ניסיונותיה אלה לא נחלו הצלחה. לטענת התובעת, זאפה הפרה את תנאי החוזה שכרתה עימה ואת תנאי התקנון שחיברה ופרסמה באתר שלה ברשת. לפי התקנון, טענה התובעת, על זאפה להשיב לרוכשי הכרטיסים את מלוא הכספים ששילמו ובלבד שהודיעו על רצונם לבטל את הקנייה שבעה ימים לפני תאריך ההופעה לכל המאוחר.

מנגד, טענה זאפה כי מי שקנו כרטיסים קיבלו הודעות שהן יידחו לתאריכים שפורסמו. עוד טענה כי החלטתה שלא להשיב את התמורה אך לאפשר לקוני הכרטיסים לצפות במופעים הנדחים סבירה, מידתית ועולה בקנה אחד עם הוראות הדין. בעיניה אין להתעלם מהנסיבות המיוחדות שהביאו לביטולן ודחייתן של ההופעות, ויש להכיר בכך שמגפת הקורונה היא אירוע מסכל. כמו כן טענה כי במקרה שלא הצליחה לקבוע להופעה מועד חדש היא השיבה ללקוחות את התשלום. בין השאר, טענה זאפה כי אין קבוצה ולכל היותר מדובר בקומץ, מפני שרוב הקהל שקנה כרטיסים לא ביקש מזאפה את הכסף ששילם אלא הביע את הסכמתו לחזות בהופעות במועד אחר.

זאפה לייב פארק ראשל”צ,  זאפה לייב פארק ראשל”צ זאפה לייב פארק ראשל”צ,

השופטת קבעה בהחלטתה כי "המבקשת הראתה, שיש יסוד להניח כי זאפה לא נהגה בתום לב בקיום החוזה, כשלא מילאה אחר החיובים המוטלים עליה בחוזה ואחר חובת ההשבה ואף לא השיבה לפניותיה הרבות של המבקשת".

השופטת קבעה כי הקבוצה המיוצגת תכלול את כל מי שקנו מזאפה כרטיסים למופעים שנקבעו לפרק הזמן שתחילתו ב-11 במארס 2020 וסופו היום ושלא נערכו כלל, או שלא נערכו בתאריכים שנקבעו להם, ולא קיבלו את כספם בחזרה. על הנתבעות להגיש כתב הגנה בתוך חודש. יש להדגיש כי טרם ניתן פסק דין בתביעה הייצוגית וכעת היא תתנהל, אם הצדדים לא יגיעו להסדר פשרה.

באי כוח התובעת, עו"ד יובל עציוני ועו"ד אלדד פסי מסרו כי "זאפה נמנעה בצורה מכוונת מלהחזיר כספים לרבבות לקוחותיה בגין מאות ההופעות שבוטלו ונדחו בזמן הקורונה. בהחלטתו, הביע בית המשפט את מורת רוחו מכך שעברו כמעט שנתיים מאז המועד בו היו אמורים המופעים להתקיים ועדיין לא הושבו לחלק הארי של הקבוצה הכספים ששילמו תמורת הכרטיסים. מצב זה אינו סביר, אינו מידתי ואינו מתקבל על הדעת".

מזאפה נמסר בתגובה: "לאחר כשנתיים מהתפרצות הקורונה, בזמן שעל פי החלטת ממשלת ישראל נסגר עולם התרבות ובתוכו כל מועדוני זאפה על כלל פעילותם, ולמרות שהרגולטור בישראל לא פסק החלטה לגבי דינם של רוכשי הכרטיסים - זאפה נהגה ועדיין נוהגת ביושרה ובאמינות מול לקוחותיה ואיפשרה לכולם מימוש בכרטיס חלופי. אנו שמחים לראות כי למעלה מ-50% מהלקוחות כבר מימשו כרטיס חלופי לכרטיסים שרכשו וקוראים ללקוחות זאפה שרכשו כרטיסים בתקופת הקורונה לממש את זכותם המלאה להזמין כרטיס חלופי. אנו מזמינים את קהל לקוחותינו להיכנס לאתר זאפה, לבחור ממגוון המופעים ולהמשיך ליהנות מחווית המופעים הגדולה בישראל".



תגיות