אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בר המים של תמי4 הופך לחלק מהבית החכם tami4edge | באדיבות תמי-4

בר המים של תמי4 הופך לחלק מהבית החכם

50 שנה לאחר השקתו, ממשיך המותג תמי4 לספק ללקוחות מים איכותיים וטעימים, ומעודד אותם לצרוך יותר מים על חשבון משקאות אחרים. לאחרונה השיק המותג סדרת ברי מים חכמים tami4edge

20.11.2022, 11:24 | בשיתוף Superbrands

השנה חוגג המותג תמי4 50 שנה להשקתו, עם יותר מ-3 מיליון ישראליים שמשתמשים בבר המים על בסיס יומיומי. ומה קדם לכל זה?

בשנת 1972 הקימו חברי קיבוץ נתיב הל"ה את חברת תנה תעשיות שהתמקדה תחילה בייצור חלקי מתכת מדויקים עבור התעשייה האווירית והתעשיות האלקטרוניות. בשנת 1976 נכנס המפעל לתחום המים, והחל בפיתוח ובייצור קווי קירור מים לצבא ולמגזר העסקי. כשנתיים מאוחר יותר רכשה החברה מאוניברסיטת חיפה את הטכנולוגיה לטיהור מים בקרינה אולטרה סגולה (נורת ה-UV) – שיא החדשנות של אותו זמן. לחוזה רכישת הטכנולוגיה הוכנס סעיף שקבע כי המוצרים שיתבססו על טכנולוגיה זו ייקראו בשם "תמי".

בר המים של תמי4 הופך לחלק מהבית החכם, באדיבות תמי-4 בר המים של תמי4 הופך לחלק מהבית החכם | באדיבות תמי-4 בר המים של תמי4 הופך לחלק מהבית החכם, באדיבות תמי-4

בשנים הראשונות פותחו מכשירי תמי1 ותמי2 לצרכים תעשייתיים ובשנת 1983 יצא לשוק ברז המים תמי3, שסימן את האסטרטגיה החדשה של החברה, שפנתה לראשונה אל משקי הבית הפרטיים. בשנת 1987 הושק הברז התת כיורי תמי4, שהתחיל את החדירה המשמעותית של החברה למשקי הבית בישראל. בשנת 2004 הושק בר המים המשפחתי הראשון, תמי4Family, שנמכר עד היום בארץ ובעולם.

בשנת 2009 נרכשה החברה על ידי קונצרן שטראוס, וכיום היא נקראת שטראוס מים ישראל, כאשר מוצרי החברה ממשיכים להימכר בישראל תחת שם המותג תמי4.

חברת שטראוס מים משקיעה משאבים רבים בפיתוח ובחדשנות טכנולוגית, במטרה להפוך את המים בבית לחוויית שתייה פשוטה ונגישה, המאפשרת ללקוחות להעדיף מים על פני משקאות ממותקים, תוך בחירה בין מים קרים, חמים או מוגזים.

בשנת 2017 השיקה שטראוס מים את מטהר המים maze, היחיד עם טכנולוגיית טיהור המים המתקדמת בעולם. מקורות המים לשתייה בישראל הם אמנם טובים, אך הקילומטר האחרון בצנרת הביתית נותר בעייתי, כמו במדינות רבות אחרות. במקרה הטוב, הצינורות בבתים הם בני 30 שנה, ולעתים הצנרת אף ותיקה יותר, וכך עלולים להתווסף אל המים העוברים דרך הצנרת הביתית חומרים לא רצויים. מטהר המים maze מבטיח טיפול אופטימלי במים בסמוך למזיגתם, ומים איכותיים וטעימים כל הזמן.

השוק התחרותי

פתרונות שתיית המים בבתים בישראל מחולקים למספר קטגוריות: מים מהברז, מים מינרליים בבקבוקים/כדים, וברי המים המסוננים, בה פועל המותג תמי4. נכון להיום מהווה קטגוריית המים המסוננים כ-30% משוק המים בישראל.

האתגרים השיווקיים

האתגר המרכזי של תמי4 הוא לעודד את הלקוחות לשתות יותר מים ולהעדיף אותם על פני משקאות אחרים ובמיוחד על פני משקאות ממותקים. אתגר נוסף של המותג הוא לתקשר את היותו פתרון מים איכותי בזכות טכנולוגיית טיהור מים ייחודית, המשלבת את מטהר המים maze ונורת UV. כל ברי המים של תמי4 כוללים פתרונות טכנולוגיים המספקים מים איכותיים וטעימים.

סדרת ברי המים tami4edge , באדיבות תמי-4 סדרת ברי המים tami4edge | באדיבות תמי-4 סדרת ברי המים tami4edge , באדיבות תמי-4

הפתרונות היצירתיים והחדשנות מוצרית

בשנה שעברה השיקה שטראוס מים את סדרת ברי המים המתקדמים tami4edge. ברי המים בסדרה החדשה קטנים יותר מברי המים הקיימים ובכך מפנים מקום על השיש. בנוסף, ברי המים בסדרה חכמים יותר וניתנים לשליטה מרחוק באמצעות אפליקציה במכשיר הטלפון הנייד.

ברי המים החכמים בסדרה מחוברים לרשת האינטרנט באמצעות טכנולוגית IoT (האינטרנט של הדברים) ובכך מאפשרים ללקוחות לעקוב אחר כמות המים הנצרכת בידי כל אחד מבני הבית, ולצוות התמיכה של החברה לעדכן את גרסת בר המים מרחוק, לטפל בתקלות וליזום באופן אקטיבי פעולות שירות עבור הלקוחות.

החברה ממקדת את מאמצי השיווק שלה בשני מסרים: המסר המרכזי שמלווה את תמי4 במהלך השנים הוא עידוד שתיית מים, מסר שבא לחזק את המודעות המתגברת לחשיבות שתיית מים. ממחקרים שערכה החברה עולה שברגע שבר המים תמי4 נכנס לבית, מתחולל "קסם" וכל המשפחה שותה יותר מים ופחות שתייה מתוקה. אחת מהסיבות לכך היא שגם ילדים צעירים יכולים למזוג לעצמם מים מבר המים תמי4 ואינם זקוקים למבוגר לשם כך. 78% מלקוחות החברה מעידים שברגע שהכניסו תמי4 הביתה, כל המשפחה שותה יותר מים ופחות שתיה מתוקה.

המסר השני הוא מים איכותיים וטעימים יותר - איכות המים הגבוהה אותה מספקים ברי המים תמי4. במסגרת המסר הזה מתקשרת החברה ללקוחות את חשיבות איכות המים שהם שותים לבריאותם ומקדמת את מטהר המים maze, היחיד בישראל בעל 5 כוכבים לטיפול במים שנבדק ועמד בסטנדרט ה-NSF.

מסר חשוב נוסף שמעבירה החברה הוא בתחום הקיימות. מבדיקות שנערכו בשטראוס מים עולה, כי משפחה ממוצעת שמשתמשת בתמי4 חוסכת מדי שנה 1,654 בקבוקי פלסטיק. בזכות לקוחות תמי4 נחסכים מן העולם כ–1.3 מיליארד בקבוקי פלסטיק בשנה. השימוש במסר הזה גבר במהלך השנים האחרונות בעקבות הבאזז הגדול שתפס נושא הקיימות בעולם ובישראל.

על מנת לתקשר את המסרים הללו פועלת החברה במגוון גדול של ערוצים, החל בקמפיינים בדיגיטל, דרך יצירת תכנים וחסויות רדיו ועד פרסום בטלוויזיה. בנוסף, בשנים האחרונות עושה המותג שימוש נרחב בעבודה מול משפיענים, המתקשרים הן את איכות המים והן את העובדה כי השימוש בברי המים תמי4 תורם לשמירה על איכות הסביבה. כך למשל, שף מפורסם עם מאות אלפי עוקבים המראה איך הוא מבשל בעזרת המים של תמי4, ומורה תיכון המתקשר את ערכי הבריאות והקיימות לדור הצעיר.

במקביל למגזר הכללי, החברה החלה להשקיע לפני כארבע שנים משאבים גדולים בפנייה גם לחברה הערבית. תשתיות המים בחברה זו הן באיכות ירודה באופן כללי, ולכן ההזדמנות עבור המותג היא גדולה. גם בקרב החברה הערבית, משקיע המותג בחינוך שוק ומעודד את הלקוחות לעבור למים מטוהרים, איכותיים וטעימים יותר.

האנשים מאחורי המותג

אביב פפר, מנכ"ל, יח"צ אביב פפר, מנכ"ל | יח"צ אביב פפר, מנכ"ל, יח"צ

אביב הצטרף לחברת שטראוס מים ב-2012 ומילא מאז שורת תפקידי ניהול בחברה, ביניהם 2 תפקידים כחבר הנהלה - מנהל הכספים ומנהל השירות עד למינויו לפני כשנתיים למנכ"ל שטראוס מים ישראל. במהלך כהונתו כמנהל הכספים הוביל אביב את החברה לצמיחה מואצת תוך שיפור חוויית הלקוח, שיפור הרווחיות וביסוס המותג תמי4 כמוביל שוק. כיום, אביב מוביל אסטרטגיה חדשה ממוקדת חדשנות וחוויית לקוח תוך פיתוח מנועי צמיחה חדשים המותאמים לצורכי השוק המשתנים, וכל זאת תוך המשך הובלת שוק המים בישראל. אביב מנהל של אנשים ומאמין שהצלחה טמונה ביכולת לגרום להם להעז, לעבוד בשיתוף פעולה והכל עם רוח ניצחון וברק בעיניים. רו"ח בעל תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות ו-MBA במנהל עסקים.

טלי אליצור, סמנכ"לית שיווק, יח"צ טלי אליצור, סמנכ"לית שיווק | יח"צ טלי אליצור, סמנכ"לית שיווק, יח"צ

בעלת ניסיון של 15 שנה בתחום השיווק, האסטרטגיה והדיגיטל. לאחר כעשור של עשייה שיווקית ענפה בשוק התקשורת, עברה טלי לשיווק בחברת שטראוס מים. בתחילת דרכה ניהלה את תחום הדיגיטל, המשיכה עם ניהול מחלקת השיווק ובשנתיים האחרונות מנהלת את השיווק של החברה.

טלי מובילה את השיווק ואסטרטגיית המותג תמי4 ואת פעילות החברה בהיבטים של צמיחה וחדשנות, אחראית על מהלכים שיווקיים רבים בהם השקת מטהר המים maze, השקת סדרת ברי המים tami4edge, והטרנספורמציה הדיגיטלית הכוללת הטמעת תהליכים ושירותים מתקדמים מבוססי DATA לחוויית לקוח מצוינת. טלי אוהבת לשתות כל בוקר 2 כוסות מים פושרים ובמהלך היום שותה כ-6 כוסות סודה מה-tami4bubbleX.

דברים שאולי לא ידעת על תמי 4

  1. החברה הצליחה לשנות את הדרך שבה אנשים שותים מים בישראל. בכל בית שלישי ובכל עסק שני בישראל יש בר מים תמי4.
  2. החברה ממשיכה לעבוד כל הזמן על שיפור הטכנולוגיה ומציאת טכנולוגיות חדשות בתחום המים.
  3. במעבדות המים של חברה מפעילים אף ולשון דיגיטליים לבדיקות סנסוריות.
  4. בזמן מגפת הקורונה פיתחה חברת שטראוס מים סטריליזטור לציוד אישי עבור רופאים.ות ואחים.ות בטכנולוגיה דומה לזו שקיימת בברי המים תמי4.
  5. ברי המים של החברה נמכרים גם בסין, בריטניה וקפריסין.
  6. מסקר TNS שבוצע בספטמבר 2022 עולה שכ-93% מלקוחות תמי4 מעידים, שהכנסת בר המים לביתם הובילה לכך שהמשפחה שותה יותר מים.
  7. מחקר שנערך באוקטובר 2022 על ידי סאפיו מחקר ופיתוח העלה, כי לקוחות תמי4 שותים 49% יותר מים, ביחס לכמות המים ששותים לקוחות שבבתיהם יש פתרונות מים אחרים.
  8. הפרזנטור של המותג בשלוש שנים האחרונות הוא הזמר עידן חביב, המזוהה עם ערכי המותג ומייצג את הישראליות.

סדרת ברי המים tami4edge זכתה בפרס העיצובGOOD DESIGN לשנת 2021.

לקריאת הסיפורים השיווקיים של מותגי העל של ישראל היכנסו לזירת The Superbrands>>

תגיות