אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קיצוצים באמזון: מסירה מהאתר שלה חלק ממוצרי המותג הפרטי אמזון פרש, לונדון. הלקוחות פחות התחברו | צילום: יעל קנדר

קיצוצים באמזון: מסירה מהאתר שלה חלק ממוצרי המותג הפרטי

אתר המסחר המקוון יבטל חלק ממותגי הבית שנראה כי הצליחו פחות, ביניהם אמזון פרש, שירות המכולת המקוון. מהלך זה נעשה גם במענה לתביעת ה-FTC נגד אמזון הצפויה כבר החודש

10.08.2023, 19:16 | חדשות חוץ

אמזון מורידה חלק ממוצרי המותג הפרטי שלה כחלק ממאמץ רחב יותר לקצץ בעלויות, כך על פי דיווח ב-CNBC. אמזון מוכרת מותגים פרטיים שלה בנוסף למוצרים הרבים הנמכרים על ידי מוכרי צד שלישי, קמעונאים ואנשים פרטיים. מוצרי המותג הפרטי שלה התרחבו במהירות במהלך השנים והם כוללים למשל, ביגוד, ריהוט, מגבות נייר ואפילו סוללות.

לפי מאט טדי, סגן נשיא המותגים הפרטיים של אמזון, החליטה החברה לחסל כמה מוצרים שלה, לאחר שנראה כי הלקוחות פחות אהבו אותם. "אנחנו תמיד מקבלים החלטות על סמך מה שהלקוחות שלנו רוצים, ולמדנו שהלקוחות אוהבים את מוצרי המותגים הפרטיים שלנו באיכות גבוהה ובמחיר מצוין", אמר טדי.

החברה לא הצהירה כמה מוצרים פרטיים היא תחסל, אך לפי הוול סטריט ג'ורנל שדיווח על כך לראשונה, יוסרו עשרות מוצרים, ולאמזון יישארו פחות מ-20 מותגי בית. לפי אמזון, מכירות המותג הפרטי הן רק 1% מסך המכירות הקמעונאיות שלה. נכון לשנת 2019, הצהירה החברה כי יש לה 158 אלף מוצרי מותג פרטי ב-45 מותגים.

עוד דווח בוול סטריט ג'ורנל, כי אמזון תקצץ משמעותית במותגי ההלבשה והריהוט שלה, וחלקם יישארו בשלב זה באתר עד גמר המלאי. מהלך זה הוא חלק מיוזמות רחבות יותר של אמזון לקיצוץ עלויות, וגם מענה לתביעת הגבלים עסקיים אפשרית האמורה להגיע מוועדת הסחר הפדרלית.

המנכ"ל אנדי ג'סי, מקצץ בעלויות החברה באגרסיביות תוך התחשבות של החברה גם במיתון הכלכלי ובהאטה בצמיחה בהכנסות. ג'סי התמקד בכמה הימורים של אמזון שלא הצליחו, כמו למשל השירות המקוון למוצרי מכולת הנמכר תחת המיתוג "אמזון פרש". כמו כן הוא הקפיא גיוס עובדים ועצר את התרחבות המחסן. לאחרונה פיטרה החברה 27 אלף עובדים במהלך הפיטורים הגדול בתולדותיה.

עסקי המותג הפרטי של אמזון עלו על הכוונת של הרגולטורים להגבלים עסקיים, לאחר שמוכרים של צד שלישי העלו חששות כי אמזון מעתיקה את המוצרים שלהם תוך שימוש לא ראוי בנתונים, ומתמחרת אותם ברמות המקשות על התחרות. מייסד אמזון והמנכ"ל לשעבר, ג'ף בזוס אמר על כך כשנשאל: "יש לנו מדיניות נגד שימוש בנתונים של המוכרים כדי לסייע לעסקי המותג הפרטי שלנו, אבל אני לא יכול להבטיח שהמדיניות הזו לא הופרה מעולם". על פי הדיווחים, ה-FTC תגיש כבר החודש תביעה נגד אמזון.


תגיות