אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשת ודיסקברי במו"מ להשקת שירות סטרימינג "הסודות של איסטון" |

בלעדי

רשת ודיסקברי במו"מ להשקת שירות סטרימינג

הנהלת רשת מנהלת מגעים מול קבוצת המדיה שרכשה לאחרונה 21% ממניות הערוץ. על הכוונת: שירות סטרימינג משותף ש”ימקסם את העסקה עבור רשת”

24.08.2021, 06:51 | רועי ברגמן

פירות ראשונים להשקעה של קבוצת דיסקברי ברשת 13: לכלכליסט נודע כי הנהלת רשת מנהלת מגעים מול קבוצת המדיה שנכנסה לאחרונה להשקעה בחברה לשיתוף פעולה עתידי שבמסגרתו נבחנת בין היתר השקת שירות סטרימינג משותף. מקורבים לעניין מסרו כי מדובר במגעים ראשוניים בלבד ולא בטוח שהם יבשילו למהלך משמעותי. גורמים המקורבים לרשת 13 אמרו כי עם אישור עסקת דיסקברי על ידי מועצת הרשות השנייה “רשת פועלת ותפעל למיקסום הפוטנציאל של העסקה עבורה”.

קראו עוד בכלכליסט:

בחודש שעבר אישרה מועצת הרשות השנייה את העסקה, שבמסגרתה רכשה דיסקברי 21% ממניות רשת 13 שהיו בידי אנדמול ומשפחת רקנאטי. במסגרת העסקה הסכימו דיסקברי ובעל השליטה ברשת, לן בלווטניק, להזרים כ־70 מיליון שקל לקופת החברה לצורך בניית מנועי צמיחה עתידיים. עם השלמת העסקה מחזיק בלווטניק ב־52% מהמניות, דיסקברי ב־21%, נדב טופילסקי היו”ר ב־13.5%, אודי אנג׳ל ב־8% ומשפחת שטראוס ב־5.5%. 

דיסקברי האמריקאית נחשבת לאחת מענקיות התוכן ומפעילה בין היתר את הערוצים דיסקברי נטוורק, Food network ו־Animal planet. במאי האחרון דיווחה החברה על עסקת ענק למיזוג עם WarnerMedia, חטיבת התוכן של AT&T, לחברת התוכן השנייה בגודלה בעולם. וורנר מדיה מביאה לעסקה כמה נכסים משמעותיים כמו HBO ו־CNN, שאותם תוכל דיסקברי למנף גם בשוק הישראלי.

"הסודות של איסטון",  "הסודות של איסטון" "הסודות של איסטון",

לדיסקברי שירות סטרימינג שכולל את תכני החברה וגם וורנר מדיה מביאה לשולחן את שירות הסטרימינג הפופולרי HBO max שהיו לו 67.5 מיליון מנויים משלמים נכון לסוף הרבעון השני של השנה. השירות עדיין פועל בארה”ב בעיקר, אך בדומה למתחרות, גם הוא צפוי להתרחב לאזורים נוספים. גם ב־CNN הכריזו לאחרונה על שירות סטרימינג חדש בשם CNN פלוס, כחלק מההיערכות לשוק הטלוויזיה המשתנה. 

הגעה של השירותים הללו לישראל נראית עדיין רחוקה, אך לא מן הנמנע שכאשר תמוזג במלואה פעילות דיסקברי עם וורנר מדיה, ותגובש תוכנית גלובלית, ישראל תיכלל בה. כעת, כשלדיסקברי מניות ברשת, ייתכן מאוד שהגעת השירות לישראל תהיה תוך שיתוף פעולה עם חברת המדיה המקומית, שמחפשת לצמוח גם מחוץ לפלטפורמות הרב־ערוציות המסורתיות ולא מסתירה את רצונה להשיק שירות סטרימינג משלה. 

אבי בן טל, מנכ"ל רשת 13, צילום: ינאי יחיאל אבי בן טל, מנכ"ל רשת 13 | צילום: ינאי יחיאל אבי בן טל, מנכ"ל רשת 13, צילום: ינאי יחיאל

המהלך של רשת כאמור בוסרי, אך תואם את המציאות המשתנה בשוק הטלוויזיה הישראלי. על שולחנה של רשות התחרות מונחת כבר זמן רב עסקה בין המתחרה קשת לחברת RGE שמעוניינות להשיק שירות סטרימינג רב־ערוצי שיתבסס על תכני RGE (ערוצי ספורט 5, ערוץ הילדים ועוד) עם תכנים של ערוצי הברודקאסט — קשת, רשת וכאן. ברשות מתעכבים במתן האישור על רקע לחצים כבדים שמופעלים, בעיקר מצד הפלטפורמות הרב־ערוציות. 

בקשת וברשת טוענים בשנים האחרונות לפגיעה בפעילותן עם השינויים הטכנולוגיים והשינויים בטעמי הצפייה. אלה מובילים לצפייה נדחית וצפייה גם דרך מדיות אחרות, מה שפוגע בהכנסות החברות מפרסומות. מהלך שיאפשר גם הכנסת פרסומות לפלטפורמות הרב־ערוציות עשוי לכרסם עוד בהכנסותיהן, כך שהן נדרשות להמציא את עצמן מחדש. 

בחודש שעבר התייחס ofcom, הרגולטור האחראי על שוק התקשורת בבריטניה, לסוגיה. הוא קבע שיש לשנות את הרגולציה כך שתתמוך בערוצים, על רקע התעצמותן של ענקיות בינלאומיות כמו נטפליקס ודיסני פלוס. בין היתר קבע הרגולטור הבריטי כי יש לאפשר לערוצים מעבר קל יותר לפלטפורמות הדיגיטליות, כדי לאפשר להן גישה לקהלים חדשים.

תגיות