אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תופרים שנה: הטרנדים החמים של 2021 נגה ארז במכנסיים | צילום: שי פרנקו

מגזין מנהלים

תופרים שנה: הטרנדים החמים של 2021

גברים לבשו שמלות, תיקים גידלו פטריות, מותגי היוקרה התחילו לייצר דגמים שלא קיימים במציאות ומנהיגות עברו לסניקרס: 10 טרנדים שנולדו בשנה החולפת ויישארו איתנו גם בשנים הבאות

28.12.2021, 17:24 | עילית מינמר

וירג'יל אבלו משאיר אחריו נעליים גדולות 

עולם האופנה נפרד החודש מאחד המעצבים היצירתיים והמשפיעים שפעלו בתעשייה. וירג'יל אבלו, שמת מסרטן, היה פורץ דרך בכל כך הרבה מובנים, שלא ברור מי יוכל להמשיך את דרכו, אם בכלל. כמנהל הקריאטיבי של קולקציות הגברים בלואי ויטון, אבלו היה האפרו־אמריקאי בעל הכוח הגדול בתעשייה ומי שדחף את עולם היוקרה לראות את אופנת הרחוב באור שונה. הוא הבין את כוחה של אמנות לשמש השראה לדורות הבאים, ושינה לא רק את תפישת הצרכנים ומה שרצו, אלא גם את מה שמותגי יוקרה חיפשו במעצב: איש רנסנס שהאמין שאופנה לא נסובה סביב בגדים, אלא מבטאת תופעה רחבה יותר של קהילה.


צילום: Nike צילום: Nike צילום: Nike


קיימות או נמות

המעצבת המוכשרת גבריאלה הירסט הובילה השנה את המותג הצרפתי היוקרתי קלואה להישגים מרשימים בתחום הקיימות והשמירה על הסביבה. הירסט, אקטיביסטית סביבתית, הצליחה להפחית משמעותית את טביעת הרגל הפחמנית של קלואה בעזרת שימוש בבדים שדורשים פחות כימיקלים, קשמיר ממוחזר וסטוקים שנשארו לספקים. מכל זה היא יוצרת קולקציות יפהפיות ועל־זמניות, המשדרות קוליות לא מתאמצת ובוהמייניות בורגנית.


תיק של המעצבת גבריאלה הירסט עבור המותג הצרפתי היוקרתי קלואה, צילום: Chloe תיק של המעצבת גבריאלה הירסט עבור המותג הצרפתי היוקרתי קלואה | צילום: Chloe תיק של המעצבת גבריאלה הירסט עבור המותג הצרפתי היוקרתי קלואה, צילום: Chloe


יש לי שערה לבנה

אם זו הקורונה ואם לא, יותר ויותר נשים בוחרות שלא לצבוע את שיערן ומתגאות בכך, ויש אף מי ששיערן הלבן נהפך לסמלן המסחרי — החל בשרה האריס הבריטית, עורכת ב"ווג", דרך משפיעניות רשת כמו אניקה פון הולט, וכלה בשחקניות דיאן קיטון ואנדי מקדואל (בצילום) שצעדה באחרונה על השטיח האדום בפסטיבל קאן במראה טבעי וברעמת תלתלים אפורים מרשימה. אין ספק שסטריאוטיפים משתנים לאט, והסטנדרטים של עולם היופי והאופנה מוגדרים מחדש ומעוררים דיון בנושא פרו־אייג'ינג.


השחקנית אנדי מקדואל, צילום: גטי אימג השחקנית אנדי מקדואל | צילום: גטי אימג'ס השחקנית אנדי מקדואל, צילום: גטי אימג


השמלה החדשה שלי

הדור החדש מסרב להתחייב להגדרות מגדריות נוקשות, ומציג אלטרנטיבה להגדרות הגבריות המסורתיות — ובהתאם, יותר ויותר מעצבים שוברים את הגבולות. "ג'נדר פלואיד" נהפך לטרנד בולט, ועולם האופנה מגדיר מחדש את החוקים ומעניק חיבוק חם לאסתטיקה על־מגדרית וקווירית. זה בולט בעיצוביהם של אלסנדרו מיקלה מגוצ'י, ושל המעצב הצעיר והחם, האריס ריד. גם על השטיח האדום בלט הטרנד: מהשחקן והזמר בילי פורטר, מחלוצי הלבוש העל־מגדרי, שלבש שמלת פאייטים של המעצב הבריטי ריצ'רד קווין בטקס פרסי האופנה הבריטיים בלונדון; דרך מוזיקאים כמו ליל נאס X (בצילום), והארי סטיילס, הגבר הראשון שהופיע לבדו בשער "ווג" האמריקאי, ועוד עשה זאת בשמלה וז'קט של גוצ'י; ועד רן דנקר בקליפ ל"השמלה החדשה שלי".


צילום: גטי אימג צילום: גטי אימג'ס צילום: גטי אימג


מלתחה פוליטית

קמלה האריס, סגנית נשיא ארצות הברית, מציגה מנהיגות חדשה גם בקוד לבוש המשדר נגישות ונינוחות: כסמל לפוליטיקה חדשה, האריס נשאה את נאום הניצחון שלה בחליפת מכנסיים לבנה, ששידרה ביטחון עצמי ונשיות מופגנת. בצילום השער השנוי במחלוקת של "ווג" האמריקאי בתחילת השנה היא הופיעה במראה קז'ואל ונגיש עוד יותר, ששימש אותה גם במסע הבחירות — ג'ינס, חולצת טי ומעליה ז'קט, וסניקרס של קונברס. לא עוד מותגי יוקרה יקרים ובלתי מושגים בבית הלבן: האריס אינה מנותקת מהעם. להפך, היא חלק ממנו.


סגנית נשיא ארה"ב קמלה אריס על שער vouge  , צילום: Vouge סגנית נשיא ארה"ב קמלה אריס על שער vouge | צילום: Vouge סגנית נשיא ארה"ב קמלה אריס על שער vouge  , צילום: Vouge


הארנק מת? 

עוד לפני פרוץ המגפה נעשה שימוש הולך וגובר בתשלומים דיגיטליים, מגמה שרק תפסה תאוצה עם פרוץ המשבר העולמי. באוקטובר הסתכמו רכישות דרך ארנקים דיגיטליים בארץ ב־374 מיליון שקל, זינוק של פי 20 בחצי שנה; אסיה מובילה בשוק התשלומים המקוונים, שגרף 100 מיליארד דולר אשתקד, וצפוי להגיע ל־300 מיליארד עד 2025. ובכל זאת, דומה שמוקדם להספיד ארנקים ותיקים: על כך מעידים נתוני מכירות התיקים בתאגידי היוקרה, שרק גדלים מרבעון לרבעון.


צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק


פטרייה ולא בעור

סטלה מקרטני חשפה השנה את פריטי הלבוש הראשונים העשויים עור תפטיר פטרייה שגודלה במעבדה (בצילום), ומותג היוקרה הרמס יוצר בראשונה בהיסטוריה שלו תיק מקנבס משולב בחומר דמוי עור, גם הוא מתפטיר פטרייה. יותר ויותר חברות יוקרה פועלות למציאת פתרונות טכנולוגיים אלטרנטיביים לעורות, בתעשייה שהיא אחת המובילות בכמות הזיהום שהיא מייצרת. 

צילום: stella mccartney צילום: stella mccartney צילום: stella mccartney


השנה של הכובע 

מרוי הלסטון ועד קנדל רוי מ"יורשים" וקארי ברדשו ב"פשוט ככה" (סדרת ההמשך של "סקס והעיר הגדולה"), סדרות הטלוויזיה של השנה החולפת היו השראה לחובבי אופנה. משפחת רוי ב"יורשים" מראה איך מתלבשים מיליארדרים: קנדל בחליפות מהוקצעות, נעלי התעמלות וכובע מצחייה (בצילום), ושיב בחליפות כוח וחולצות גולף, משתמשים בבגדים כסמל ססטוס. פלטפורמת האופנה ליסט דיווחה עם עליית העונה השלישית על עלייה ניכרת בחיפושי אינטרנט אחר כובעי מצחייה יקרים להחריד ללא לוגו (2,400 פאונד לכובע של לורו פיאנו למשל). בכלל, כובע בייסבול כפריט יוקרה נצפה השנה על מסלולי התצוגות מסלין ועד בלנסיאגה.


צילום: באדיבות YES צילום: באדיבות YES צילום: באדיבות YES


לובשות את המכנסיים

בטלוויזיה או על הבמה, על השטיח האדום או בעבודה — חליפות מכנסיים נצפו השנה בכל הצורות, הגדלים והסגנונות: מחליפות המכנסיים המחויטות של אדל ואופרה וינפרי, דרך המכנסיים הרחבים והגבוהים של קמיל קוטין בבכורה לסרט "בית גוצ'י", ועד לסגנון האובר־סייז של נגה ארז (בצילום) על הבמות. וכמובן, לא מעט לוקים במכנסיים, רחבים או צרים, כחלק מחליפה או לא, של טילדה סווינטון על השטיח האדום בקאן.

צילום: שי פרנקו צילום: שי פרנקו צילום: שי פרנקו


אם זה לא באינסטגרם זה לא קיים

9,500 דולר שילם בתחילת השנה בכיר בחברת אבטחה מסן פרנסיסקו עבור שמלה וירטואלית לאשתו. גם בעולם הדיגיטלי בגדים הם אמצעי להבעה עצמית ודרך לשדר סטטוס, ולפריטים יש ערך כספי. בצד מותגי היוקרה שמשקיעים כספים בשילובם בעולמות הדיגיטליים, בהם גוצ’י שחבר לפלטפורמה המוערכת במיליארד דולר, ובלנסיאגה שהוציא השנה גם קולקציה למשחק פורטנייט (בצילום) — ניתן לראות מעצבים מקומיים שמתמחים בכך, בהם רועי דרהי למותג פלסבו וניר ורותם גואטה למותג Future Positive.


balenciaga balenciaga balenciaga


תגיות