אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

Meet&Tech

הזוכים בדירוג הסטארט-אפים המבטיחים: "המטרה: להכפיל הכנסות ולקוחות"

הדברים נאמרו בפאנל שנערך במפגש Meet&Tech של כלכליסט ו־UBS. "אף אחד מראשי החברות שזכו בשלושת המקומות הראשונים בתחרות הסטארטאפיסטים המבטיחים אינו יוצא יחידת 8200, וזו תופעה חריגה", פתח ואמר מנחה המושב מאיר אורבך מ"כלכליסט"

11.05.2022, 06:00 | אורנה יפת

במושב מיוחד של הזוכים בדירוג 50 הסטארט-אפים המבטיחים ל־2022 השתתפו עמוס חג'אג' מייסד משותף ומנכ"ל Optibus, שפיתחה פלטפורמת ענן מבוססת בינה מלאכותית לתכנון ותפעול תחבורה ציבורית, וזכתה במקום הראשון; מיכאל גבאי מנכ"ל Trigo, שפיתחה טכנולוגיית ראייה ממוחשבת לתפעול חנות אוטונומית, וזכתה במקום השני; ופרופ' רן גינוסר, נשיא Ramon.Space, שמפתחת טכנולוגיית מחשוב שתצליח לפעול בחלל, וזכתה במקום השלישי.

"אף אחד מראשי החברות שזכו בשלושת המקומות הראשונים בתחרות הסטארט-אפיסטים המבטיחים אינו יוצא יחידת 8200, וזו תופעה חריגה" כך פתח ואמר מנחה המושב מאיר אורבך מ"כלכליסט".


קראו עוד בכלכליסט:


על השאלה עד כמה הופתעו כשהתבשרו שהם הזוכים במקום ראשון השיב חג'אג' ש"זה היה מטורף. יש כל כך הרבה חברות טובות בארץ , ידענו שנהיה ברשימה גם בשנים שעברו, אבל מקום ראשון זו הפתעה מטורפת".

מיכאל, האם ציפיתם להיות מקום שני? מה התחושה?

גבאי: "מבחינתי קודם כל חשוב להיות ברשימה. והיה חשוב לנו להיות ב־20 הראשונים ואנו רגשים להיות במקום המאד מאד מכובד".


מימין: מאיר אורבך, כלכליסט; רן גינוסר, נשיא Ramon.Space; מיכאל גבאי, מנכ"ל Trigo; עמוס חג מימין: מאיר אורבך, כלכליסט; רן גינוסר, נשיא Ramon.Space; מיכאל גבאי, מנכ"ל Trigo; עמוס חג'אג', מייסד משותף ומנכ"ל Optibus. אופטימיים בנוגע לצמיחה בתחומי הפעילות שלהם | צילום: טל אזולאי מימין: מאיר אורבך, כלכליסט; רן גינוסר, נשיא Ramon.Space; מיכאל גבאי, מנכ"ל Trigo; עמוס חג


רן, אתם חברה שעוסקת בטכנולוגיות חלל מתקדמות, וזו היתה הבחירה שהכי שמחנו עליה כי היה בה משהו אחר ושונה, ותקווה שזה יצליח. האם ציפיתם בכלל להיות ברשימת הזוכים?

גינוסר: "זו באמת הפתעה. בשנים קודמות לא היינו במשחק ופתאום בבת אחת אנחנו נרגשים על ההכרה. זה מרשים מאוד".

אנחנו נכנסים לתקופה סוערת. איך אתם רואים את השנה הקרבה?

חג'אג': "Optibus מפתחת מערכת ניהול לתחבורה ציבורית. קטונתי מלהגיד, אבל מבחינת תחבורה ציבורית, תהפוכות השנה הזו לא משפיעה בשום צורה. אם כבר שנת הקורונה השפיעה עלינו הרבה יותר. דווקא הפוך, תחבורה ציבורית זה משהו שמשגשג בזמן שהכלכלה יורדת, אבל כל נושא הגיוס כספים ומכפילים, זה משהו שרואים בו בבירור שינוי. ביחוד בחברות כמונו, שהן חברות צמיחה".


מיכאל, תסביר קצת במה אתם בדיוק אתם עוסקים?

גבאי: "Trigo מסבה חנויות סופרמרקטים לחנויות אוטונומיות שהיישום הראשון של זה היא היכולת של קונים להיכנס לחנות ולקחת מה שהם רוצים, לא צריך לסרוק שום דבר, פשוט ללכת ולקבל קבלה אוטומטית. הטכנולוגיה שלנו היא כזו שקוראת כל מה שקורה במרחב; ובהמשך אפשר יהיה לעשות עם המידע הזה עוד כמה דברים כמו מרקטינג ישירות ללקוחות, ניהול מלאי ועוד דברים".

יהיה עדיין את הרצון לעשות שינויים כאלה בתקופה בעייתית מבחינה כלכלית?

גבאי: "התחום שלנו משגשג מאוד עכשיו. קודם כל, שוק המזון הוא שוק יציב באופן כללי וגם בקורונה הוא התחזק, בגלל שמסעדות היו סגורות אז הסופרים התחזקו. אני חושב שאנחנו בתקופה מדהימה כי במשך כמה שנים פיתחנו טכנולוגיה ועכשיו החנויות פועלות ופתוחות ולכן אני מעריך שאנחנו בדרך לעוד הרבה מאוד לקוחות בקרוב".

רן, אתם במצב אחר. אתם בחלל ומנותקים מכדור הארץ. אתם חשים במצב הבעייתי?

גינוסר: "אנחנו בונים מחשבים ומעלים אותם לחלל. שמים אותם בלוווינים וחלליות ונעים סביב כדור הארץ והירח. זה עולם אחר לגמרי. לוחות הזמנים אחרים, הכלכלה אחרת ואנחנו מחפשים את החלק הרווחי: איפה אפשר למכור במחיר כי יקר וברווח הכי גבוה ובניגוד להרבה חברות אחרות אנחנו מייצרים חומרה ותוכנה, אבל בסוף צריך לספק מוצר איכותי.

"תחשבו על מחשב שצריך להיות בחלל 30 שנה ברציפות בלי להפסיק לעבוד וללא תחזוקה. אז הקורונה בכלל לא משפיעה עלינו. יש עלייה בתחום שלנו בגלל מסחור החלל, וגם מתוך הבנה שגם הרבה ענייני ביטחון בעולם כולו קשורים לחלל".

מה תעשו בשנה הקרובה?

חג'אג': "כל שנה אומרים שצריך להכפיל את ההכנסות וזה אומר להביא יותר לקוחות ממה שהבאנו בשנה שעברה, וכל שנה זה פי שתיים יותר קשה - אבל אנחנו עושים את זה".

גבאי: "בחצי השנה אחרונה התחלנו לפתוח חנויות והשנה הקרובה תהיה שנת פתיחת חנויות המשמעותית ושנת הביזנס המשמעותית של Trigo. בהמשך נפתח מן הסתם מאות ואלפי חנויות".

גינוסר: "האתגר הכי גדול זה כוח אדם. אנחנו מכפילים את עצמנו באנשים כל שנה וכמובן גם בשנה הבאה נצטרך לגייס הרבה משאבים, למכור הרבה ולהרוויח הרבה אבל האתגר הכי גדול זה מצבת כוח האדם".

תגיות