אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טסלה תבעה לקוח ישראלי ביותר מרבע מיליון שקל: אסף את המכונית ולא שילם רכבי טסלה בנמל אשדוד | צילום: אודי עציון

טסלה תבעה לקוח ישראלי ביותר מרבע מיליון שקל: אסף את המכונית ולא שילם

על פי עיקרי התביעה שהוגשה על ידי טסלה ישראל זו דורשת סכום של 257,160 שקל משום שלטענתה הלקוח אסף את המכונית ובת זוגו נוהגת בה כיום בלי שתמורתה שולמה. הלקוח טוען מנגד: שילמתי בביטקוין לטסלה העולמית דרך אתר האינטרנט של החברה

15.04.2024, 12:41 | תומר הדר

טסלה ישראל תובעת לקוח בסכום של מעל רבע מיליון שקל בטענה שלקח ממנה רכב אך מעולם לא שילם עליו, כך עולה מתיק שיעלה בקרוב לדיונים בבית משפט השלום באשדוד. התיק מעניין מכיוון שהוא עוסק במספר נושאים שעד כה לא נידונו כמעט בישראל: תשלום בביטקוין ויחסים בין יצרן ושלוחתו המקומית.

טסלה מיוצגת על ידי עוה"ד חן שחם-אסיה ממשרד מיתר. על פי עיקרי התביעה שהוגשה אשתקד, הלקוח אסף בשנה שעברה מכונית חשמלית ובת זוגו שמחזיקה כיום במכונית נוהגת בה בלי שתמורתה שולמה. טסלה ישראל דורשת סכום של 257,160 שקל, ובמידה והלקוח לא ישלם היא מבקשת להורות לנתבע להשיב לה את המכונית ולבצע את ההליכים הנדרשים כדי שתוכל לרשום את המכונית על שם החברה ולמכור אותה כמכונית יד שנייה.

לפי עיקרי טענות טסלה, מעשיו של הלקוח חשפו "פרצה" במנגנון התשלום של טסלה. בשנת 2021 רכש הלקוח טסלה שחורה באתר האינטרנט של היצרנית. כדי לפתוח את ההזמנה הלקוח שילם 500 שקל מקדמה וכמוסכם נדרש לשלם את יתרת הסכום סמוך למועד המסירה בנמל אשדוד. אחרי ארבעה חודשים שלחה היצרנית ללקוח בקשה לרישום הרכב במשרד הרישוי והרישום בוצע על שם בת זוגו של הלקוח. זמן קצר לאחר מכן נשלחה ללקוח חשבונית על סכום הרכישה אבל הלקוח, כך טוענת טסלה, לא שילם את יתרת הסכום ולקח את מכוניתו החדשה ממרכז המסירה של טסלה.

על פי המסמכים שהגישה טסלה לבית המשפט "מפאת טעות אנוש אצל טסלה זה נעשה מבלי שתמורת הרכב הועברה לידי טסלה לפני המסירה". לאחר מכן, פנתה היצרנית ללקוח מספר פעמים באמצעים שונים אך ללא הועיל.

תגובת הלקוח לבית המשפט כפי שהוגשה בחודש שעבר ללא ייצוג עו"ד מעניינת מכיוון שלטענתו הרכב שולם באמצעות ביטקוין, והלקוחות אכן עמדו בהתחייבויותיהם כלפי טסלה. כך, לטענת הנתבעים טסלה לא פנתה אליהם באופן רשמי במשך שנה וחצי ממועד קבלת הרכב אלא רק באמצעות אימייל ואתר טסלה, מה שהנתבעים לא ראו עקב נסיעות תכופות לחו"ל.

עוד טוענים הנתבעים שבאתר האינטרנט של טסלה באזור האישי לא הופיע כל מידע על חוב, בחשבונית שבידיהם (שהופקה לפי טסלה על סמך טעות אנוש) צוין שהרכב שולם במלואו, וכי הם נוסעים ברכב מעל שנה וחצי וכי "לא יתכן כלל כי מדובר בטעות אנוש במסירה , שכן המסירה היא רק שלב אחד בצרור כה רב של כשלים לכאורה שאמורים היו לקרות עד כי לא סביר שיסבירו את השתלשלות האירועים, במיוחד בחברה המתגאה במערכות הטכנולוגיות שלה".

לפי הסבר הנתבע, הוא שילם לטסלה העולמית בביטקוין אבל טסלה ישראל אינה מכירה בתשלום. כך, הוא טוען שטסלה כחברה הציגה מצב בו היא ישות עולמית ואין לה יבואן רכב בישראל. המיצגים באתר טסלה הצביעו על כך שההתקשרות היא מול החברה העולמית והתשלום בוצע בביטקוין לטסלה העולמית שטסלה ישראל היא חלק ממנה. כלומר, לטענת הלקוח הוא שילם בביטקוין לטסלה העולמית וקיבל אישור לקחת את המכונית. לטענת טסלה ישראל התשלום לא בוצע ולקיחת המכונית נבעה משגיאה.

על פי המסמכים שהציג הנתבע. הדיונים בתיק טרם החלו, אך בכל מקרה מדובר בתיק מעניין מכיוון שזה חושף את הבעייתיות שעלולה להיות בתשלום בביטקוין בנקודות מסוימות אצל גופים שמקבלים ביטקוין בתשלום על רכב - ובנוסף גם את מה שעשוי להיות פרצה בהליך המסירה והמכירה של טסלה בישראל.

תגיות