אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

לואי ויטון: חסר הבית שהקים מותג יוקרה ששוה עשרות מיליארדים

את התיקים של לואי ויטון כולם מכירים, אבל הדרך הארוכה שעשה מותג היוקרה הנחשק ברכבות של פריז ועד למיינסטרים של עולם האופנה, פחות ידועה. איתי ביכלר על אימפריית האופנה שהתחילה ממזוודה

28.09.2023, 09:16 | בשירות שיווקיסט

הסיפור של לואי ויטון התחיל במאה ה-19, בנער שגדל באזורים הכפריים של צרפת, ועד שהצליח להקים עסק משגשג בשתי ידיו.

עיקר ההצלחה של העסק שהקים הייתה טמונה בפתיחת קו רכבת בפריז ששינה את מארג החיים בעיר האירופאית של אותם ימים ואיפשר לאנשים לנוע רחוק יותר ואף מחוץ לגבולות המדינה, דבר שאילץ אותם לארוז תיקים גדולים יותר.

ויטון ראה את הבעיה, והמענה שהיה קיים באותם זמנים היה תיקי עור כבדים ולא מותאמים לצרכים החדשים שנוצרו, אז הוא השתמש לראשונה בקנבס כחומר העיקרי במזוודה, שהיה קל, עמיד יותר ונוח בהרבה לאחסון בתאי קרונות הרכבת.

התיק היה להצלחה, ולאחר מותו, בנו ז'ורז' המשיך את דרכו וחרט את ראשי התיבות של שמו של אביו על כל התיקים, וכך נוצר העיצוב המפורסם והכל כך מוכר של המותג.

מאז עברו המון בדים במכונות התפירה של מפעלי המותג. הוא ידע עליות ומורדות והכל בזכות בחור צעיר ושאפתן שעבר לעיר הגדולה חסר כל, גר ביער כי לא השתכר מספיק מעבודות מזדמנות וכנראה לא היה יכול לדמיין שהעסק הקטן והמשפחתי שהקים יהפוך לאימפריית אופנה.



תגיות