אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אאוטסיידרית: קרן סימבול גייסה 50 מיליון דולר להשקעה בחברות "מחוץ לקונצנזוס" צוות קרן סימבול | צילום: עומר הכהן

אאוטסיידרית: קרן סימבול גייסה 50 מיליון דולר להשקעה בחברות "מחוץ לקונצנזוס"

הקרן, שהקים יובל אריאב לפני כשלוש שנים, תשקיע סכומים של עד 3.5 מיליון דולר ביזמים עם "רקע לא קונבנציונלי" ובכאלה שפועלים בתחומים "לא פופולריים". "אנחנו מחפשים את הרעיונות שנחשבים לנישתיים ולא עונים על הצ׳ק ליסטים הרגילים של קרנות"

08.08.2023, 13:46 | סופי שולמן

קרן ההון סיכון סימבול (Symbol) השלימה את גיוס הקרן הראשונה שלה בהיקף של 50 מיליון דולר. סימבול היא קרן צ׳ק ראשון לסבבי פרה-סיד וסיד, המשקיעה סכום שנע בין 0.5 ל-3.5 מיליון דולר. הקרן מתמקדת ביזמים ובסטארט-אפים שהיא מכנה "פרה-קונצנזוס", כלומר יזמים עם רקע לא קונבנציונלי או כאלה שפועלים בתחומים לא פופולריים במיוחד.

סימבול החלה לפעול מתחת לרדאר בסוף שנת 2021, ומאז הובילה או השתתפה בסיבוב הגיוס הראשון של עשר חברות - חמש מהן כבר גייסו סיבובי המשך. בין הסטארט-אפים שהקרן השקיעה בהם Sightful, Breeze, Nilus, CardinalOps, Squire, Jiga. שתיים מהחברות הן בוגרות של תוכנית האצת המיזמים היוקרתית Y Combinator.

הקרן הוקמה על ידי יובל אריאב, שהיה בצוות המייסד של הסטארט-אפ Onavo, שנמכר לפייסבוק בשנת 2013 ב-200 מיליון דולר, ולאחר מכן מייסד משותף וה-CTO הראשון של חברת פאנדבוקס. בהמשך אריאב הצטרף כשותף כללי לקרן LionBird, שהשקיעה בפאנדבוקס, וכיום משקיעה בסימבול כשותפה מוגבלת, והוביל בקרן השקעות בחברות לא קונבנציונליות שצמחו במהירות, כמו פאנדגארד ו-Assured Allies. שתי החברות הוקמו לפני כחמש שנים, ומאז כל אחת מהן גייסה עשרות מיליוני דולרים ומוכרת בתחומה מבחינה מסחרית ומוצרית.

כמשקיע אנג׳ל, אריאב השתתף בין השאר בסבבי הגיוס הראשונים של סטארט-אפ אוטומציית הרכש Approve, שנמכר בתוך שנתיים מאז הקמתו לחברת הפינטק Tipalti בהחזר של יותר מפי 2.5 על ההשקעה, ושל היוניקורן Next Silicon, שנחשב לפורץ דרך בתחום התוכנה לשבבים, והוא מכהן בדירקטוריון החברה. אריאב שירת בעברו עשר שנים במודיעין וזכה בפרס ביטחון ישראל. הוא מנהל כיום את ארגון הבוגרים של יחידה 49.

״כקרן צ'ק ראשון, אנחנו רוצים לפגוש יזמים בשלב כמה שיותר מוקדם, להכיר לעומק ולסייע בתהליך הוולידציה של הרעיון שהם בוחנים ובבניית הצוות המייסד", הוא מסביר ל"כלכליסט". "אנחנו מכוונים לחברות תוכנה בכל התחומים ובכל המודלים (ישירות לצרכן, תוכנה לתאגידים, תוכנה לעסקים קטנים), ונוטים להתרחק מאזורים רוויים כמו סייבר. אנחנו מחפשים את מה שלא נמצא מתחת לזרקור - את הבעיות שנחשבות מאוד קשות לפתרון, את פלחי השוק שאינם רוויים מבחינת פתרונות טכנולוגים, את הרעיונות שנראים מורכבים או נחשבים לנישתיים ולא עונים על הצ׳ק ליסטים הרגילים של קרנות.

"אנחנו מחפשים לפגוש יזמים יוצאי דופן גם אם הרקע שלהם שונה מהמקובל בתחום. כיוצא יחידת מודיעין בעצמי, אני יודע שקל יותר להשקיע ביזמים שיש עליהם סיגנלים ברורים - הם יוצאי יחידת מודיעין מובחרת או עבדו בחברה שיש לה מותג מסוים, ואנחנו בהחלט מחפשים גם את היזמים האלה. אבל אנחנו רוצים לפגוש גם את שאר היזמים - ללא קשר לאיפה הם שירתו וכמה קונבנציונלי הניסיון שלהם".


תגיות