אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ישראייר ממריאה לגבהים חדשים ישראייר ממריאה לגבהים חדשים | באדיבות ישראייר

ישראייר ממריאה לגבהים חדשים

ישראייר הפכה מחברת תעופה קטנה לחברת תיירות עם מטוסים, דינמית וחדשנית, המספקת מגוון פתרונות בתחום התעופה והתיירות

21.01.2024, 10:25 | בשיתוף Superbrands

ישראייר נוסדה בשנת 1996, על בסיס חברת "כנפי העמק" שפעלה ממנחת מגידו והפעילה קווי תעופה לאילת, לערד ולצפון הארץ, באמצעות מטוס יחיד המסוגל להטיס עד 39 נוסעים. בתחילת דרכה הפעילה החברה טיסות פנים בעיקר בקו לאילת, ובספטמבר 1997 נרכשה בידי גנדן תיירות.

בשנת 1998 החלה החברה להפעיל טיסות שכר ליעדים קרובים, ובמהלך 1999 היא החלה לבצע טיסות שכר ליעדים נוספים באירופה, באמצעות שני מטוסי בואינג 737 שחכרה.

בינואר 2001, מונתה ישראייר בידי שר התחבורה כמוביל רשמי למספר יעדים בעולם ובמהלך השנים קיבלה מינוי כמוביל רשמי ל-14 יעדים.

חברת ישראייר ממריאה לגבהים חדשים, יח"צ חברת ישראייר ממריאה לגבהים חדשים | יח"צ חברת ישראייר ממריאה לגבהים חדשים, יח"צ

בשנת 2021 נרכשה ישראייר גרופ בידי אנשי העסקים רמי לוי ושלום חיים, וביוני 2022 הונפקה החברה בבורסה של תל אביב.

כיום מפעילה החברה צי של שישה מטוסי Airbus בהפעלה עצמית ועוד שלושה מטוסים בהחכרה לפי צרכים עונתיים. החברה מפעילה קווי טיסה ליותר מ-30 מדינות באירופה ובאגן הים התיכון, בטווח של עד 3.5 שעות טיסה מישראל. בשנה הקרובה מתעתדת ישראייר להגדיל את הצי שלה בשני מטוסים נוספים. לאחרונה רכשה ישראייר 50% מחברת Bird Aviation הקפריסאית, המספקת שירותי תחזוקה למטוסים.

כיום ישראייר אינה רק חברת תעופה, אלא מארגנת תיירות (סיטונאי תיירות) המייצרת, מפיצה ומשווקת מגוון חבילות נופש ושירותי תיירות מלאים.

הסביבה התחרותית

כיום ישראייר היא קבוצת תיירות המתמקדת בפלח השוק הישראלי. שוק התעופה והתיירות בו פועלת החברה הוא רווי, ועל מתחרותיה נמנות חברות התעופה המסורתיות, חברות הלואו קוסט, גופי תיירות בארץ ובעולם ואפליקציות הטרוול-טק, המציעות השוואת מחירים וחבילות תיירות דינמיות.

האתגרים השיווקיים

בשוק צפוף ותחרותי, ישראייר שמה לה למטרה לחזק את היכולות והמעמד שלה בשוק התיירות והתעופה, ולנצל את הניסיון הרב שלה כסיטונאית תיירות. בחברה מאמינים כי מיצובה בצורה בולטת ביחס למתחרים ייצר את העדפת הלקוח לרכישה ויגדיל את פוטנציאל הרווח.

הפתרונות היצירתיים

ישראייר ממצבת את עצמה כחברת תיירות המספקת פתרון של One Stop Shop לרכישת טיסות, מלונות, העברות ושירותי קרקע על מנת לייצר חוויית לקוח הוליסטית. על מנת לספק חוויית לקוח זו, מחזיקה כיום ישראייר בחברות-בנות הנותנות מענה בתחומים שונים בתחום התיירות: נתור (טיולים מאורגנים), טיק טיק (תיירות ספורט והופעות), טיילת טרוול (חופשות בוטיק, בעיקר ביוון ובטורקיה), דיזנהאוז תיירות נכנסת, דרכים (טיולים אתגריים), בשביל הזהב (טיולים לגיל השלישי), קרוז תור (שיט נהרות ואגמים), סקי דיל (חופשות סקי), PTC (הפצת חדרי מלון) וסאמר קול (טיולים ומחנות לצעירים).

ברבעון הראשון של 2023 הגיעו כ-70% מהכנסות הקבוצה משירותי תיירות.

על מנת לעמוד באתגרים הניצבים בפניה, ביצעה החברה בשנה האחרונה מספר מהלכים משמעותיים:

חדשנות טכנולוגית מתקדמת בעולם התיירות והתעופה, הטמעת מערכת לניהול תשואה Quicklizard - אחד האתגרים המשמעותיים של חברות תעופה הוא ניהול אופטימלי של המושבים במטוס, משום שכל מושב שלא נמכר הוא כסף אבוד. על מנת לתת מענה לאתגר הזה, הטמיעה השנה ישראייר את Quicklizard, מערכת מבוססת בינה מלאכותית (AI) המנתחת מידע ומתחרים מהשוק וממליצה על שינוי מחירי המוצרים השונים. המערכת מאפשרת תמחור דינמי אופטימלי, במטרה להביא למכירה מקסימלית של מושבי הטיסה במחירים הטובים ביותר.

רכישת נדל"ן מלונאי - על מנת להגדיל את מגוון הפתרונות שהיא מציעה, רכשה השנה ישראייר 25% מרשת מלונות בראון באתונה, אויה וכרתים (חאניה) והחלה להפעיל מלון סקי באיטליה.

גיוון תמהיל היעדים ויצירת ביקוש ליעדים קיימים - על מנת לייצר תנועה חדשה של נוסעים ולייצר נאמנות בקרב נוסעים ותיקים, הוסיפה השנה ישראייר לתמהיל שישה יעדים חדשים: חאניה (כרתים), אויה (יוון), איסטנבול, נאפולי, ליסבון ומלגה. החברה יצרה מגוון פעילויות שיווקייות כדי לתקשר את היעדים החדשים לצרכנים, בהן נסיעות עיתונאים להכרת היעדים ופעילות משפיענים. בנוסף, ערכה החברה פעילות שיווקית ממוקדת יעד, כמו למשל אירוע השקת הקו לטורקיה בנוכחות שרת התחבורה ושגרירות טורקיה, קמפיין ייעודי להשקת הקו לחאניה ואחרים.

הגדלת הפעילות לאילת - בעקבות סגירת שדה דב והעתקת שדה התעופה של אילת לרמון, נוצרה בשנים האחרונות פגיעה משמעותית בקו הטיסות לאילת, כשחלק גדול מהתיירים המגיעים אל העיר הדרומית מעדיפים לעשות זאת ברכב. על מנת לתת מענה לאתגר, מכרה השנה ישראייר שני מטוסי ATR והכניסה לשימוש במקומם מטוסי איירבוס, המשדרגים את חוויית הטיסה ומקצרים אותה. בנוסף, הורחב תמהיל המלונות בחבילות באילת, הועלה קמפיין 360, הוצעו מבצעים על טיסות וחבילות והורחבו שיתופי הפעולה עם הסוכנים.

שדרוג חוויית הלקוח - על מנת לשפר את חוויית הלקוח שדרגה ישראייר השנה את אתר האינטרנט שלה והחלה לתת מענה שירותי ללקוחות באמצעות הוואטצאפ. כמו כן, השיקה החברה ארוחות בריאות בטיסות, החלה להפעיל קו טיסות מחיפה לקפריסין באמצעות מטוסים קטנים ואפשרה שירות צ'ק אין באתר בקליק כולל מסירת מזוודה גדולה לדלפק מהיר בנתב"ג.

האנשים שמאחורי המותג

אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר גרופ , יח"צ אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר גרופ | יח"צ אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר גרופ , יח"צ

אורי סירקיס מכהן כמנכ"ל החברה מאז דצמבר 2011. הוא בעל ניסיון של יותר מ-25 שנה בתחומי התיירות, התעופה והמטענים. כיהן בעבר בתפקידים בכירים באל על וב- DHL, שירת ביחידת 8200 בדרגת רס"ן והיה חבר בצוות פיתוח שקיבל את פרס בטחון ישראל.

אורי מוביל את האסטרטגיה העסקית של החברה, את צמיחתה והתרחבותה של החברה והחברות הבנות שלה. במהלך כהונתו הוביל את תהליך הנפקת החברה בבורסה בתל אביב, הטמעת מערכת AI של QUICK LIZARD לניהול תשואה, את רכישת 25% ממלונות בראון ביוון, רכישת מרכז תחזוקה למטוסים בקפריסין ועוד.

בעל תואר ראשון בהנדסה תעשיה וניהול משנקר.

הילה הרמולין רונן, סמנכ"לית שיווק ומכירות , יח"צ הילה הרמולין רונן, סמנכ"לית שיווק ומכירות | יח"צ הילה הרמולין רונן, סמנכ"לית שיווק ומכירות , יח"צ

הילה הרמולין מונתה לתפקיד סמנכ"לית שיווק ומכירות בנובמבר 2021, והיא בעלת ניסיון של יותר מ-25 שנה בתחומי השיווק, מועדוני הלקוחות והדיגיטל. הילה מילאה שורת תפקידים בכירים בעולמות התיירות, הפיננסים והתקשורת - באל על, בבנק הפועלים ובפרטנר.

בתפקידה הנוכחי הילה מובילה את אסטרטגיית השיווק והמכירות בחברה, ואת תחומי החדשנות, הדיגיטל ושיפור תהליכי חוויית הלקוח. כמו כן היא מנהלת את השקת המוצרים התיירותיים החדשים והשירותים המשלימים לחוויית הלקוח.

בעלת BA בניהול מלונאות ותיירות, בי"ס לניהול ו-MBA במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון.

דברים שאולי לא ידעת על ישראייר

1. לישראייר שישה מטוסים בהפעלה עצמית ועוד שלושה מטוסים חכורים. כל מטוס עושה בממוצע חמש טיסות הלוך חזור ליעדים שונים ביום.

2. ישראייר חרטה על דגלה לקדם שירות שיויוני, עצמאי, בטיחותי ומכובד לאנשים עם מוגבלויות, והיא מפתחת מוצרים יעודיים ורבי ממשקים לקידום תיירות נגישה וחוויתית.

3. ישראייר הייתה החברה הראשונה בישראל שחנכה והטמיעה בהצלחה את היעד מונטנגרו. הקו זכה להצלחה גדולה.

4. חברת Bird Aviation הקפריסאית שנרכשה בידי ישראייר מספקת שירותי תחזוקה לחברה, כמו גם לחברות תעופה נוספות.

5. ישראייר הייתה החברה היחידה שהמשיכה לטוס בכל תקופת הקורונה. היא ביצעה טיסות חילוץ, הפכה את המטוסים לאמבולנסים והטיסה מטענים.

לקריאת הסיפורים השיווקיים של מותגי העל של ישראל היכנסו לזירת The Superbrands>>


תגיות