אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סוף לביטולי הטיסות? אל על חתמה על הסכם שכר עם הטייסים מטוס בואינג דרימליינר 787 של אל על | צילום: אלברטוס

סוף לביטולי הטיסות? אל על חתמה על הסכם שכר עם הטייסים

אחרי חודשים של עיצומים וביטולים של מאות טיסות, אושר ההסכם ע"י דירקטוריון החברה, ועד הטייסים וההסתדרות. הטייסים צפויים לחזור לשכר המקורי לפני הקיצוצים שחלו בקורונה, וזאת בפעימות עד תחילת שנת 2023

10.07.2022, 15:05 | יובל שדה

אחרי חודשים של עיצומים וביטולים של מאות טיסות, חתם היום ועד הטייסים (אצ"א) על הסכם שכר חדש עם הנהלת אל על – וכעת השיבושים בלוח הטיסות צפויים להסתיים.

ההסכם אושר על ידי דירקטוריון החברה, ועד הטייסים והסתדרות העובדים החדשה. בעקבות ההסכם, הטייסים צפויים לחזור לשכר שהיה להם לפני תקופת הקורונה. גם לאחר קיצוץ שכרם והרעת תנאיהם - טייסי אל על זכו למשכורות גבוהות יחסית למשק גם לפני ההסכם, בין 20 אלף שקל, לכ-50 אלף שקל בחודש לקברניט.

לפי ההסכם, שתוקפו עד סוף 2025, שכר הטייסים יוחזר בפעימות עד תחילת שנת 2023 לרמתו מלפני משבר הקורונה, וזאת בהתאם להסכם משנת 2018. בנוסף, בדיווח לבורסה, כתבה החברה כי "נחתם הסכם בין החברה לבין ההסתדרות ועד הטייסים, אשר מעגן שורה של הסכמות בין הצדדים. במסגרת ההסכם סוכם, בין היתר, על צעדי התייעלות הכוללים שינויים באופן הפעלת טייסים במטוסי 777, חכירות רטובות של מטוסי נוסעים ומטען נוספים, מנגנון לגידור המסגרת התקציבית לעלות שכר הטייסים והסדרת ביצוע אימוני סימולטור בישראל.

בתמורה למהלכי ההתייעלות שהוסכמו כאמור, סוכם על מתווה חזרה לתשלום שכר ואש"ל בהתאם להסכם 2018 במועדים שנקבעו בהסכם. כמו כן, הוסכם על תשלומים נוספים שיוענקו לטייסים כנגד מהלכי ההתייעלות וכנגד התחייבותם למיצוי דרישותיהם בנושאים שהוסכמו בהסכם, לרבות שכר ותנאי העסקה, ושמירה על שקט תעשייתי וקיום לוח הטיסות כמתוכנן, במהלך תקופת ההסכם ועד ליום 31 בדצמבר 2025".

לפני כחודש, לאחר פיצוץ במשא ומתן, פנתה הנהלת החברה לבית הדין לענייני עבודה בבקשה לתת צווי מניעה לעיצומי הטייסים ולדרוש מהם לקיים את לוח הטיסות כסדרו. בית המשפט סרב להעניק צווי מניעה, אך דרש מהטייסים לקיים את לוח הטיסות כסדרו. למרות זאת - הטיסות המשיכו להתבטל.

העיצומים של עובדי אל על נמשכים כבר מספר שבועות, ואלו הגיעו לשיא זמני ביום העצמאות, כשעובדי החברה מנעו ממנה להשתתף במטס האזרחי של החג. מי שאז מנעו מהחברה להשתתף במטס היו עובדי התחזוקה, שעשו זאת במחאה על ביטולי הטיסות שנבעו עקב עיצומי הטייסים, ואלו טענו כי "מדובר בצעד של סולידריות עם הנוסעים שטיסותיהם בוטלו". צעד מחאה נוסף נעשה ביום כניסתה של המנכ"לית החדשה של החברה דינה בן-טל גננסיה, כאשר ביום זה בוטלו שש טיסות.

מנכ"לית אל על, דינה בן-טל: "עם החתימה על ההסכם, פנינו קדימה להתמודדות בכוחות משותפים של כלל המגזרים באל על וביחד נתמודד עם הקשיים והתחרות הגלובלית בענף התעופה והתיירות".

יו"ר ועד טייסי אל על, רן אלקבץ: "בחלוף שנתיים קשות ומורכבות, טייסי אל על מברכים על חתימת הסכם עבודה המשיב את החברה וטייסיה ליחסי עבודה תקינים, אמון ושיתוף פעולה מלא לטובת החברה, לקוחותיה ועובדיה. אנו רוצים להודות לבעלי השליטה ולהנהלה החדשה, בהובלת המנכ"לית דינה בן- טל, על שבחרו לסיים את המחלוקות בדרכי נועם, תוך איזון האינטרסים ההדדיים ויצירת תשתית יציבה ויעילה לגמישות התפעולית הרחבה שנדרשת להעצמת החברה וצמיחתה. פנינו נשואות קדימה".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אל על ושאר חברות התעופה הישראליות הן נכס אסטרטגי חשוב למדינה, ואני מברך על כך שהגענו להסכמות שיאפשרו הפעלה יעילה ורצופה של מטוסי החברה, לצד החזרת שכר הטייסים לקדמותו. ענף התעופה בכלל, ואל על בפרט, עברו שנתיים קשות, וכעת כשהביקושים לטיסות בשיאם אני בטוח שההסכם יוכל להחזיר את אל על לצמיחה".


תגיות