אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חשש מפגיעה בתחרות: משרד התקשורת מעכב את ביטול ההפרדה בין תשתית לספק ב-HOT לירן אבישר בן חורין | צילום: ברונו שרביט לע"מ

חשש מפגיעה בתחרות: משרד התקשורת מעכב את ביטול ההפרדה בין תשתית לספק ב-HOT

במשרד אומרים כי המחיר שהחברה גובה מהמתחרות על השימוש בתשתית והמחיר שהיא גובה מהצרכנים - צמודים מדי; זו הפעם השלישית שבה משרד התקשורת מתערב במרווח בין התמחור הסיטונאי והקמעונאי של HOT

09.06.2022, 21:17 | מאיה כהן

משרד התקשורת הודיע היום לחברת HOT בו הודיע כי הוא מעכב את ביטול ההפרדה בין התשתית לספק; הסיבה: המחיר שהחברה גובה מהמתחרות על השימוש בתשתית (הסיטונאי) והמחיר שהיא גובה מהצרכנים (הקמעונאי) - צמודים מדי, דבר שעלול לפגוע בתחרות בשוק.

מנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן חורין, כתבה במכתב ל-HOT כי "צמצום המרווחים שולל לכאורה את קיומם של תנאים כלכליים מספקים לקיומה של תחרות". היא הוסיפה כי החברה נדרשת לפעול לטובת ביטול צמצום המרווחים בין המחירים, וכי היום בו החברה תוכל לבטל את ההפרדה בין התשתית לספר ידחה עד שתעשה זאת.

בתחילת אפריל, משרד התקשורת הודיע על כניסתה לתוקף של הרפורמה לביטול ההפרדה בין תשתית לספק, שמשמעותה ש-HOT ובזק יוכלו למכור אינטרנט בחשבונית אחת. באותו היום חברת בזק קווי החלה לשווק חבילות אינטרנט אחודות, והמשרד הודיע שבקרוב HOT תצטרף לרפורמה. הסיבה לביטול ההפרדה הייתה בעיקרה צרכנית - העובדה שלקוחות רבים היו צריכים לפנות לשתי כתובות שונות כדי לנהל את האינטרנט שלהם יצרה בלבול רב ואף תופעה בה מנויים ממשיכים לשלם לתשתית או לספק האינטרנט שלהם מתוך מחשבה שניתוק מאחד גורר ניתוק מהשני. הצעד הזה אמור להקל גם על חברות האינטרנט, שיוכלו לשווק אינטרנט כמוצר אחיד.


לירן אבישר בן חורין, יוסף כהן לירן אבישר בן חורין | יוסף כהן לירן אבישר בן חורין, יוסף כהן

כאמור, על אף ש-HOT הייתה אמורה לקבל את ההקלה ברגולציה במאי, משרד התקשורת הודיע היום לחברה כי מועד ההקלה יידחה.

כבר בעת פרסום הרפורמה, הבהיר המשרד כי יחד עם ההקלה הוא ידאג לייצר מנגנונים שיבטיחו שגם שחקנים חדשים וקטנים יוכלו לספק אינטרנט באופן שוויוני ותחרותי אל מול בעלי התשתית. כך, בזק ו-HOT חתמו על הסכמים מחייבים עם חברות המבקשות לעשות שימוש בתשתית, במסגרתם סוכמו הסדרי פיצוי על הפרת תנאי ההסכם. כעת החברה נדרשת להגדיל את הפער בין מחירי השוק הסיטונאי שלה (שימוש בתשתיות האינטרנט שלה) לבין המחיר הקמעונאי שהיא משווקת לקהל הרחב, כדי שלספקי התקשורת הקטנים יהיה משתלם לרכוש ממנה אינטרנט בשוק סיטונאי ולספק אותו ללקוח, וכך יש סיכוי גבוה יותר שהתחרות תישמר.

זו לא הפעם הראשונה שמשרד התקשורת מתערב במרווח בין התמחור הסיטונאי לקמעונאי של HOT: ביוני 2019 החברה אולצה להעלות את מחירי האינטרנט שלה מכיוון שמכרה את החבילות במחיר נמוך יותר ממחיר התשתית בשוק הסיטונאי. גם בינואר 2021 קרה דבר דומה, אז הנחה משרד התקשורת את החברה להוריד את מחירי השוק הסיטונאי שלה לרמה "סבירה ובלתי מפלה".


תגיות