אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שינוי מגמה בתעשיות בעולם נטורל אינטליג'ינס | צילום: יח"צ

שינוי מגמה בתעשיות בעולם

בחינת ההשפעות בתעשיות הנדל"ן, הביטוח, הפיננסים והלייף סטייל

16.08.2023, 10:10 | בשיתוף נטורל אינטליג'ינס

יוקר המחייה משפיע באופן דרמטי על תעשיות רבות וקשה לחזות את מידת השינוי שהוא עשוי לייצר בכל אחת מהן. על מנת להבין קצת יותר לעומק את האתגרים שאיתן מתמודדות חברות בפרט ותעשיות בכלל, מנהלי התעשיות בחברת ההייטק נטורל אינטליג'ינס, מובילה עולמית בתחום ההשוואות המקוונות שפועלת בלמעלה מ-70 קטגוריות, מנתחים את השינויים שמתרחשים בארבעה ענפים מרכזיים, משוק משלוחי האוכל ועד תעשיית הביטוח, ובוחנים את המגמות העתידיות הצפויות בכל אחד מהם.

משלוחי ארוחות מלאות במחיר לכל כיס ובחיסכון של זמן יקר, משנים את פני תעשיית המזון

קרולין סרור, מנהלת תעשיית הלייף סטייל, מציינת כי "תעשיית משלוחי הארוחות המוכנות צמחה באופן משמעותי בארה"ב ובאירופה והמחירים הפכו לנגישים בהתאם. החדשנות הזו ידידותית לסביבה, מצמצמת צריכת יתר, ומספיקה לכל השבוע ולכן גם עובדת היטב מעבר לים, אך עדיין מדשדשת בארץ. טמון כאן פוטנציאל עצום להקל על משפחות בישראל המתקשות לשלב בין שעות עבודה ארוכות לבין בישול ארוחות מזינות לבני הבית. ברכישת מנוי, המנות המוכנות מראש, אשר מוצעות על ידי מותגים שונים, נרכשות לרוב בעלויות דומות למחיר המצרכים בסופרמרקט. השירותים הללו עדיין לא זמינים בישראל, אבל בהחלט יש להם פוטנציאל להתחיל לפעול בערים הגדולות בדומה לשירותי משלוחים אחרים. מגמה משמעותית זו צפויה להימשך בטווח הארוך ולעצב מחדש את שוק הלייף סטייל, בדגש על ענף משלוחי המזון".


קרולין סרור, מנהלת תעשיית הלייף סטייל , צילום: ענבל מרמרי קרולין סרור, מנהלת תעשיית הלייף סטייל | צילום: ענבל מרמרי קרולין סרור, מנהלת תעשיית הלייף סטייל , צילום: ענבל מרמרי


כיצד מצב הנדל"ן משפיעה על מגוון התחומים בבית

טל בוסאני, מנהל תעשייה בתחום ה-Lead Generation, אמר: ״מאז מגפת הקורונה, וביתר שאת מאז העלאות הריבית, שוק הנדל"ן נפגע באופן משמעותי. את ההשפעה ניתן להרגיש כמעט בכל קטגוריות "הבית". כך למשל, הטרנדים של ענף "אחריות מורחבת לתכולת הבית", שרגיל לעליות ביקושים משמעותיות בקיץ השתנו לחלוטין והיום ניתן לראות פגיעה בכמות העסקאות, שכן אנשים מבלים יותר בבית לכל אורך השנה. דוגמא נוספת, חברות ההובלה, אשר חוות ירידת ביקושים משמעותית בעקבות הטרנדים בשוק המשכנתאות שמתרסק לו בשל העלאות הריבית. כיום, חברות ההובלה נלחמות על כל לקוח כדי לצבור כמה שיותר עודפי מזומנים, עד כדי הורדת מחירים. לכן, המלצתי לקונים היא להתמקח - ההצהרות על "שוק קונים" הן אמיתיות, וכדאי לעבוד במציאת העסקה הטובה ביותר שאפשר מבלי לוותר על איכות השירות. למפרסמים, אמליץ להתמקד ביצירת לקוחות איכותיים ככל הניתן וביעילות בכדי לצאת בצד המנצח."

טל בוסאני, מנהל תעשייה בתחום ה-Lead Generation, צילום: ענבל מרמרי טל בוסאני, מנהל תעשייה בתחום ה-Lead Generation | צילום: ענבל מרמרי טל בוסאני, מנהל תעשייה בתחום ה-Lead Generation, צילום: ענבל מרמרי

מהפכה בעולם הביטוח: בינה מלאכותית, למידת מכונה ופתרונות משפך ליצירת לידים

לפי ארנון שוטנפלס, מנהל תעשיית הביטוח, "האתגר הגדול ביותר שאנו מזהים בענף הביטוח כיום הוא לעזור לאנשים להתחבר לספקי הביטוח המתאימים ביותר לצרכיהם. תעשיית הביטוח נשלטת על ידי מותגים ידועים ומבוססים, בעוד שחברות אינשורטק חדשות יותר מתחילות להכות גלים ולהכנס למודעות הציבורית. על מנת לתת מענה למתחרים הדיגיטליים החדשים, רבים מהשותפים שלנו בענף הביטוח החלו לאמץ כלי בינה מלאכותית ולמידת מכונה כדי להפוך את תהליכי ההטמעה והתביעות למהירים ויעילים יותר. הפיתוחים האלה מסייעים להפחתת עלויות הביטוח עבור הצרכן, בתקופה שבה יוקר המחיה רק עולה. השימוש שלנו בשיטת המשפך השיווקי - ליווי הצרכנים משלב החשיפה הראשונית למותג ועד הפיכתם ללקוחות משלמים - עוזר לנו לעמוד באתגר הזה על ידי התאמת המשתמשים שלנו למותגים הטובים ביותר ולצרכים הספציפיים שלהם, על סמך הנתונים וההעדפות שהם מספקים לאורך הדרך".

ארנון שוטנפלס, מנהל תעשיית הביטוח, צילום: ענבל מרמרי ארנון שוטנפלס, מנהל תעשיית הביטוח | צילום: ענבל מרמרי ארנון שוטנפלס, מנהל תעשיית הביטוח, צילום: ענבל מרמרי

בנקאות – כיצד מנווטים בין המורכבות שבעליית הריביות לבין מגמות ההלוואות בנוף הפיננסי של ימינו?

טל מזרחי, מנהל תעשיית הבנקאות וההלוואות: "אנחנו רואים שככל שהריבית עולה, אנשים מחפשים פתרונות חלופיים. כשהאינפלציה ויוקר המחיה נוסקים, הלווים מחמירים את דרישות הסף שלהם, ויוצרים מצב מורכב בעולם הפיננסי בו יש דרישה גבוהה למימון חיצוני אך ההיצע נמוך עבור רוב המשתמשים. כמו באמריקה, גם בישראל חברות רבות לקחו הלוואות המסתמכות במידה רבה על מינוף וכתוצאה מסביבת הריבית - החבל מתהדק. עדיין קיימת אפשרות שאכן יהיו העלאות ריבית נוספות ולאחריה תקופה לא קצרה בה הריבית תישאר ברמות גבוהות. בסביבה מאתגרת זו, המלווים מתמקדים בקהלים ספציפיים על מנת להפחית את הסיכון עבורם, בעוד שמתווכים בתחום ההלוואות מסוגלים לתת מענה לקהל רחב יותר של משתמשים מאחר ותחת הפורטפוליו שלהם יש מגוון רחב של מלווים. בנוסף, לבנקים רבים בארצות הברית אין תאבון רב לפתיחת חשבונות חיסכון מאחר ובעת הזאת הרווחיות שלהם ממשתמשים אלה יחסית נמוכה. למרות זאת, ניכר כי גם בתחומי ההלוואות וגם בתחומי הבנקאות ישנן חברות בתעשייה אשר פועלות למיצוב ולכיבוש נתח שוק משמעותי בתקופה הזאת תוך השקעה נבונה לטווח ארוך. תחום הבינה המלאכותית לא פוסח על תעשיית הבנקאות, אנחנו רואים יותר ויותר חברות בוחנות כלים שכאלה במגוון יישומים, החל מכלי AI שמיושמים לניהול סיכונים וקבלת החלטות לגבי יכולות ההחזר של המשתמשים על בסיס מגוון רחב של נתונים מעבר לדירוג האשראי של המשתמשים, דרך ייעול תהליכי עבודה בתוך החברות כגון כתיבת קוד ועד כלי AI שממליצים למשתמשים היכן להשקיע את כספם ומספקים להם תובנות מהעולם הפיננסי.

טל מזרחי, מנהל תעשיית הבנקאות וההלוואות, צילום: ענבל מרמרי טל מזרחי, מנהל תעשיית הבנקאות וההלוואות | צילום: ענבל מרמרי טל מזרחי, מנהל תעשיית הבנקאות וההלוואות, צילום: ענבל מרמרי

מאת מנהלי התעשיות בחברת ההייטק נטורל אינטליג'ינס

קרולין סרור, מנהלת תעשיית הלייף סטייל

טל בוסאני, מנהל תעשייה בתחום ה-Lead Generation

ארנון שוטנפלד, מנהל תעשיית הביטוח

טל מזרחי, מנהל תעשיית הבנקאות וההלוואות

d&b – לדעת להחליט


תגיות