אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשות התחרות בודקת את העלאת המחירים שביצעה אל על לאחר פרוץ המלחמה מטוס בואינג דרימליינר של אל על. בעקבות המלחמה זינק נתח השוק של אל על ב-20% ל-60% | צילום: REUTERS/Amir Cohen

רשות התחרות בודקת את העלאת המחירים שביצעה אל על לאחר פרוץ המלחמה

הרשות פתחה בבדיקה בשל תלונות נגד חברת התעופה, לפיהן היא ניצלה את העלייה החדה בביקושים, בשל ביטול או צמצום הטיסות מישראל וממנה על ידי חברות זרות, כדי להעלות מחירים בצורה מופרזת; לטענת אל על, העלתה מחירים ב-5% בלבד

03.04.2024, 15:09 | תומר גנון ויובל אזולאי

בעקבות תלונות על עליית מחירים מופרזת בתקופת המלחמה: רשות התחרות פנתה לחברת התעופה אל על בדרישה לקבלת נתונים בנושא התמחור.

ברשות, לאחר שאישרו שנערכת בדיקה בנושא, סירבו לפרט מעבר לכך. הבדיקה שנערכת, ככל שתעלה ממצאים לפיהם התנהלות אל על פגעה בתחרות או הייתה הפרה של דיני התחרות, עשויה להוביל להטלת קנסות מינהליים על החברה.

בעקבות המלחמה זינק נתח השוק של אל על מכ-40% לפני המלחמה, לכ-60%. חרף הביקורת הציבורית הנרחבת על מחירי הטיסות הגבוהים, באל על טענו בשבועות האחרונים כי החברה העלתה את מחירי הטיסות שלה בכ-5% בלבד. בהתייחס לרמת המחירים הגבוהה באל על טענו כי מדובר במחירים שנגבים מנוסעים שמזמינים את טיסותיהם "ברגע האחרון" ומדובר בביקושים והיצע.

בתלונות נטען כי אל על ניצלה את צמצום או ביטול הטיסות של חברות זרות ליעדים שונים מישראל וממנה לאור המלחמה, אשר הובילו לעלייה חדה בביקושים לטיסות מול ההיצעים, על מנת לעלות בשיעור חדים, לעיתים במאות אחוזים לפי התלונות, את מחירי הטיסות.

לפי אתר רשות התחרות, אל על מוכרזת כמונופול בשני תחומים. הראשון, הובלת נוסעים "רגישי זמן ורגישי מחיר בשווקי תעופה", לשון ההכרזה, "ליעדים יוהנסבורג, הונג קונג, בנגקוק ובומביי". השני הוא "אבטחת תעופה בחוץ לארץ".

תגובת אל על: מאז פרוץ המלחמה ולאור השלכותיה, חברת אל על נמצאת בשיח שוטף ובשקיפות מלאה מול הרשות בנושא המחירים. אנו מנהלים מדיניות מחירים מוקפדת ומותאמת למצב, ומאמינים שהבדיקה תעלה כי החברה נהגה באופן הוגן וראוי בהינתן אילוצי התקופה.



תגיות