אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האפטר-לייף: אוקיינוס כחול של 150 מיליארד דולר שרק ממתין למשקיעים סידורי הלוויה והנצחה לנפטרים | שאטרסטוק

האפטר-לייף: אוקיינוס כחול של 150 מיליארד דולר שרק ממתין למשקיעים

ממוריאליין היא מרקטפלייס טכנולוגי חדשני שמציע פתרון לתהליכי אבלות, סידורי הלוויה והנצחה לנפטרים. רגע לפני פריצתה לשוק האמריקאי, היא מהווה הזדמנות למשקיעים להיכנס לתחום האפטר-לייף שמגלגל עשרות מיליארדי דולרים בשנה.

19.05.2022, 14:07 | בשיתוף ממוריאליין

הגיע הזמן לנצל את האוקיינוס הכחול של תעשיית האפטר-לייף

אוקיינוס כחול הוא החלום הרטוב של כל יזם או משקיע, והאוקיינוס הכחול החדש נמצא בתחום האפטר-לייף - שוק רחב מימדים בלתי ממומש ונקי ממתחרים שחוקי התחרות בו עדיין לא נקבעו, שמאפשר ליזמים להכתיב את כללי המשחק ולמשקיעים מהווה קרקע פורייה להצלחות.

כבר היום מגלגל שוק האפטר-לייף כ-70 מיליארד דולר בשנה ומוערך שיגיע בתוך שלוש עד חמש שנים להיקף של 150 מיליארד דולר עם פלח שוק שגדל בכ-8% מדי שנה. צריך לזכור שעשרות אלפי בני אדם נפטרים בכל יום ברחבי העולם. בארצות הברית לבדה כ-8,000 נפטרים ביום וכ-3 מיליון נפטרים מדי שנה. חשוב להבין שבשונה מישראל, בארה"ב קיימת מודעות גבוהה בכל מה שקשור לארגון לוויה ודרכים יצירתיות ומגוונות לניהול הטקס, הפקת האירוע לאחר הלוויה והנצחת הנפטר. החופש לבחור כיצד, האם ואיך להיקבר הוא רחב ומגוון ובנוסף בגלל המרחקים הגאוגרפיים העצומים יש צורך לסנכרן בין אורחים וספקי שירות המגיעים ממרחק רב.

בתוך האוקיינוס הכחול הזה פועלות כיום קומץ חברות סטארט-אפ שזיהו מבעוד מועד את הפוטנציאל וממהרות להשיג דריסת רגל לפני כולם. אחת הבולטות היא ממוריאליין שעומדת לפרוץ לשוק האמריקאי עם טכנולוגיה חדשנית המשנה את כללי המשחק ומיועדת להפוך לשחקן מרכזי בשוק האפטר-לייף.

ממוריאליין-מרקטפלייס לכל שירותי האפטר-לייף, שאטרסטוק ממוריאליין-מרקטפלייס לכל שירותי האפטר-לייף | שאטרסטוק ממוריאליין-מרקטפלייס לכל שירותי האפטר-לייף, שאטרסטוק

פלטפורמה חדשנית חכמה שחוסכת זמן ומשאבים לאבלים

תחום האפטר-לייף הוא אולי אחד הסקטורים הבודדים שנושא החדשנות הטכנולוגית טרם פרץ לתוכו, כנראה בגלל חוסר המוכנות להתעסקות עם המוות. נכון, ישנן חברות שונות המעניקות שירותים ספציפיים או חלקיים אונליין או אפליקציות כאלו ואחרות להנצחת הנפטר, אולם חסרה פלטפורמה ייעודית לטיפול מלא בכל סידורי הלוויה, הקבורה ושימור זיכרון הנפטר.

ממוריאליין פותחה בדיוק כדי למלא את הצורך הזה - פלטפורמה ראשונה מסוגה המעניקה שירות מקיף, רחב ומהיר לכל צרכי המשפחה, לגופים מוסדיים כמו בתי לוויות, ארגונים דתיים, כנסיות ולספקים וסוחרים פרטיים בתחום האפטר-לייף.

לפני הכל, ממוריאליין היא מרקטפלייס לניהול ידע משותף המאפשרת איתור בעלי מקצוע וספקי שירות, משווה מחירים וממליצה על הפתרונות המשתלמים ביותר לפי צרכי המשתמש - והכל במקום אחד. "ממוריאליין מספקת סל כלים מקיף למתאבלים ולנותני שירותים והכל במקום אחד" מספר היזם והמפתח יוסי פולק, "היא מייצרת זירת אינפורמציה ומסחר דרכה ניתן לאתר בעלי מקצוע וספקי שירות במהירות וביעילות.

דרך ממוריאליין אפשר למצוא בלחיצת כפתור ספקים להפקת טקס הלוויה וטיפול בסידורי קבורה, לפרסם את כתובת ההלוויה, לנהל רשימות מוזמנים, אישורי הגעה, קבלת ניחומים, תרומה או תמיכה כספית למשפחת הנפטר. בנוסף ניתן להזמין שירותי קייטרינג, סידורי פרחים, מלונות לאורחים, מודעות אבל, למצוא עורכי דין ורואי חשבון המתמחים בתיקוף צוואה או ניהול עיזבון, לשכור חברת הובלה לפינוי נכסים ועוד. ניתן גם למצוא שירותי אפטר-לייף אלטרנטיביים הכוללים היום מגוון עצום של אפשרויות, מעיצוב בגדים למתים, פיסול אמנותי של מצבות וכדי אפר, מנטורינג להתמודדות עם המוות ועוד.

סידורי הלוויה והנצחה לנפטרים, שאטרסטוק סידורי הלוויה והנצחה לנפטרים | שאטרסטוק סידורי הלוויה והנצחה לנפטרים, שאטרסטוק

הנצחת הנפטר, בניית קהילות ועוד פיצ'רים מתקדמים

מעבר להיותה מרקטפלייס לכל שירותי האפטר-לייף, ממוריאליין היא גם דרך חדשנית להנצחת הנפטר. בעמוד האישי מופיע טיימליין ויזואלי שמתחיל בתאריך לידה, ממשיך דרך כל הנקודות החשובות בחיים כמו מקומות מגורים, עבודה, נישואין, ילדים ונכדים, ומסתיים בתאריך הפטירה – כשהכל מלווה בתמונות, קטעי וידאו, וסיפורים מרגשים שניתן להעלות ולפרסם. פיתוח ייחודי הוא גלגל הקשרים שמחבר בין בני משפחה, מכרים, חברים וחברי קהילה המקושרים לנפטר. אורחים וקרובים המגיעים לעמוד יכולים לשתף בזכרונותיהם, להניח פרחים או להדליק נר לזכרו, וכמובן לשתף ברשתות החברתיות.

ממוריאליין גם מחברת בין אנשים על ידי בניית דפים לקהילות בעולם – תיעוד גדל ומתרחב הכולל מפות, מידע היסטורי, חיי תרבות וסיפורים של אנשי הקהילה, כשאפשר דרכם לאתר אנשים וחברי ילדות שאבד איתם הקשר, לקשר לקהילות בפייסבוק או לאתרים חיצוניים כמו יד ושם ו-Myheritage.

עוד פיצ'רים טכנולוגיים וחווייתיים כוללים הפיכת תמונות ישנות בשחור-לבן לתמונות צבע, הנפשת תמונות סטילס, כתיבת בלוג יומי או שבועי, יצירת עמוד הנצחה מעוצב או ספר הנצחה דיגיטלי שמאגד בלחיצת כפתור את כל המידע הטקסטואלי והויזואלי שהצטבר במהלך הזמן באתר.

לדברי פולק "עמוד הנצחה נשאר אונליין ודרכו אפשר לשמר את זכרון הנפטרים במשך דורות קדימה, והוא מאפשר לאנשים לגלות מי היה הנפטר, אילו אירועים ורגעים מרגשים חווה בחייו, כמו גם לצפות בתמונות ובסרטונים שלו ושל משפחתו."

ממוריאליין- פלטפורמה חדשנית בתחום ה-AfterLife, שאטרסטוק ממוריאליין- פלטפורמה חדשנית בתחום ה-AfterLife | שאטרסטוק ממוריאליין- פלטפורמה חדשנית בתחום ה-AfterLife, שאטרסטוק

אפטר-לייף הוא התחום החם היום בארה"ב ובעולם

האפטר-לייף פותח דלת לשוק כלכלי עצום ורווחי שקהל הקצה משתמש בו באופן תדיר, וכבר ניתן למצוא מספר שירותי דיגיטל וסטארט-אפים שנכנסו לתחום ומשגשגים בו.

בארה"ב Empathy היא אפליקציה שמספקת תמיכה נפשית ואדמינסטרטיבית למשפחת שחוו אובדן ומסייעת באיתור נותני שירותים. Eternity היא מערכת ליצירת עמודי הנצחה דיגיטליים ע"י תבניות עיצוב שמספקת קישורים לשירותי הנצחת המתים. Everest מציעה ליווי אישי של אנשי מקצוע מוסמכים המסייעים למשפחות לקבל החלטות מושכלות לאחר מותו של אדם אהוב. באנגליה Farewill מספקים שירות אונליין זול ומהיר לכתיבת צוואות ו-Beyond הוא מנוע חיפוש שמשווה מחירי בתי הלוויות. במקביל צצים בכל יום טרנדים חדשים כמו קבורה ירוקה בארון מתכלה, שריפה בכבשן שפועל על אנרגיה סולארית, הפיכת גופות לדשן לעצים או חליפת פטריות אורגנית שמפרקת גופות. קיימים שירותים יותר אקזוטיים ומפתיעים כמו חברה שהופכת אפר מתים ליהלומים ואפילו אפשרות לשגר את אפר המת לחלל באמצעות לוויין. בטוקיו שביפן בנו בית קברות המאכלס עשרות אלפי גופות במבנה רב-קומות שבו רובוטים שולפים למבקרים את המצבה או כד האפר, ובית קברות שמעוצב עם פסלוני בודהה בעלי אורות LED מחליפי צבעים.

את ממוריאליין המציא ופיתח יוסי פולק, יזם בעל ניסיון רב-שנים בתחומי הפיתוח העסקי, הניהולי והשיווקי. פולק הקים אתרי מורשת ואת "דורות ממוריאליין" האתר הגדול מסוגו להנצחת קורבנות וניצולי שואה שמשתמשים ונעזרים בו מערכת החינוך, גופי מדיה ועיתונות בין לאומיים וגם אתרים כמו ויקיפדיה. פעלו וניסיונו בתחום הביא את פולק לדרגת מומחיות גבוהה בהבנת שוק האפטר-לייף וקהלי היעד. "אנו בשלבי גיוס הון באמצעות גיוס המונים בפלטפורמה של פאנדאיט, ואנו עומדים לפרוץ לשוק האמריקאי עם פתרון טכנולוגי ייחודי שעומד לשנות את תחום האפטר-לייף. אני מזמין משקיעים לקפוץ אתנו לתוך האוקיינוס הכחול הזה כדי לפתח ולהפוך את החדשנות של ממוריאליין להצלחה מסחרית."

למעונינים להצטרף ולקבל מידע , מוזמנים להיכנס לדף הגיוס של ,ממוריאליין">>







תגיות