אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כך רוכבת ההסתדרות על קמפיין יוקר המחיה יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד | צילום: דוברות ההסתדרות

פרשנות

כך רוכבת ההסתדרות על קמפיין יוקר המחיה

הצטרפותה של ההסתדרות למאבק ביוקר המחיה נוצלה להגדלת מספר החברים בארגון העובדים ולגיוס חברים למועדון הצרכנות שלו

30.08.2022, 06:30 | שלמה טייטלבאום

בסוף יולי הצטרף לשורות המאבק 'יוקר המחיה' שחקן מפתיע, יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד. ההסתדרות בהנהגת בר דוד קראה להחרים מוצרים של חברות במשק הישראלי. אחת הפרסומות התמקדה בדיפלומט: "מפסיקים להיות פראיירים, לא רוכשים את המוצרים הבאים מבית דיפלומט", כשבתחתית המודעה מופיעה תמונה של המותגים העיקריים של דיפלומט.

המעורבות של יו"ר ההסתדרות במאבק למען יוקר המחיה הביאה לביקורת ציבורית רבה, שכן למאבקים של ועדי העובדים המאוגדים בהסתדרות יש חלק לא מבוטל במניעת רפורמות מבניות ובקידום תהליכים שהיו יכולים להקל על יוקר המחיה. אך כעת מתברר כי ייתכן שכל המאבק ביוקר המחיה לא היה אלא אמצעי לחיזוק כוחה של ההסתדרות ולהגדלת מספר חבריה.

בשבועות האחרונים החלה ההסתדרות להפיץ בכל הכח את כרטיס האשראי 'ביחד בשבילך'. מדובר במועדון צרכנות המספק מחירים מסובסדים והלוואות בריבית נמוכה. מועדון הצרכנות הזה פתוח רק לחברי ההסתדרות המשלמים דמי חבר חודשיים. באחד הפרסומים של ההסתדרות נכתב: "מחיר מסובסד, מלחמה ביוקר המחיה".

באתר החדשות 'דבר' שבבעלות ההסתדרות נכתבו הדברים באופן מפורש: "מועדון הלקוחות ביחד בשבילך שמקיף מאות אלפי חברים (חברי הסתדרות) הצטרף למאבק ביוקר המחיה. המועדון מציע לחברי ההסתדרות שורה של סלי מוצרי יסוד בסבסוד ממוצע של 50%, משלוחים ישירים. המועדון מציע גם הלוואות חברתיות ייחודיות בריבית פריים מינוס אחוז המסובסדת על ידי מקס". כמו שאומר מנכ"ל ביחד בשבילך: "זה דבר שלא קיים במדינת ישראל, אין גם שום דבר שמתקרב לזה, זו ההלוואה הכי טובה שקיימת היא למעשה זולה מעלות הכסף".

אלא שכל הטוב הזה פתוח רק לחברי ההסתדרות. מתברר שגם הפעם ההסתדרות בחרה ברטוריקה כלל ציבורית, אך בפרקטיקה היא דואגת רק לחבריה. המאבק של בר דוד למען הקטנת יוקר המחיה, נוצל גם הוא לטובת הגדלת מספר החברים בהסתדרות ומספר החברים במועדון הצרכנות של ההסתדרות.

מההסתדרות נמסר בתגובה: “אין קשר בין הקמפיינים. הקמפיין הראשון זה המאבק ביוקר המחיה עבור כל אזרחי ישראל. הקמפיין השני הוא חלק נפרד בו אנו דואגים ל־800 אלף חברי הסתדרות שיש לנו מחויבות אליהם. אין קשר בין הדברים ואין שום דבר נסתר”.


תגיות