אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הלחם בתקן הצרפתי, שמקבל BRAVO מהצרכן הישראלי הלחם בתקן הצרפתי, שמקבל BRAVO מהצרכן הישראלי | באדיבות אנג'ל

הלחם בתקן הצרפתי, שמקבל BRAVO מהצרכן הישראלי

הצרכנים בישראל העניקו את חותמת "המלצת הצרכנים" של BRAVO לסדרת לחמי המחמצת של אנג'ל בקטגוריית הלחם. לחמי הארטיזנל נאפים בהתאם להגדרות הנוקשות של תקן האפייה הצרפתי ללחמי מחמצת ונמכרים ברשתות השיווק במחיר נגיש בהשוואה ללחמים בחנויות המתמחות

22.01.2024, 11:46 | בשיתוף Superbrands

ממאפייה קטנה בירושלים, שהחלה את דרכה לפני יותר מ-90 שנה, הפכה מאפיית אנג'ל במרוצת השנים למותג מוביל באפיית לחם. ראשיתה של המאפייה עם הסוחר והיבואן בעל השם ביישוב הישן של ירושלים, שלמה אנג'ל. בין לקוחותיו הייתה מאפייה שכונתית, שנקלעה בשנת 1927 לחובות. אנג'ל, שהיה ספק הקמח של המאפייה, הציע לבעליה עסקת חליפין: הוא יקבל לרשותו את המאפייה במקום תשלום החוב. בזכות קשריו הענפים וחושיו העסקיים המחודדים, השכיל אנג'ל להגדיל את מחזור המאפייה באופן משמעותי, והפך אותה לאחת מהמאפיות הגדולות בישראל. במהלך השנים התרחבה המאפייה הירושלמית אל מעבר לגבולות העיר, ובשנת 1995 הקימה מפעל חדיש בלוד. המאפייה החדשה ומאפיות קטנות יותר שנרכשו במהלך השנים, סייעו בהרחבת יכולות הייצור וההפצה של מאפיית אנג'ל מצפון הארץ ועד דרומה.

מאפיית אנג מאפיית אנג'ל, הלחם שמקבל BRAVO! | יח"צ מאפיית אנג

בשנים האחרונות השקיעה המאפייה בכניסה מסיבית לשוק ההסעדה ולשוק המקצועי. כיום מוגשים מוצרי המאפייה ברשתות מזון מהיר, בבתי הקפה, ובמלונות ומסעדות ברחבי הארץ.

מאפיית אנג‘ל פועלת כיום בארבעה אתרי יצור - ירושלים, לוד, נתיבות וכפר החורש, וכן מפעילה רשת חנויות לחם ומאפים.

מאפיית אנג'ל פעילה גם מעבר לים. בשנת 2014 הוקמה בניו ג'רזי, ארה"ב, מאפייה המתמקדת בייצור מגוון רחב של פיתות, בטכנולוגיית אפוי-קפוא. הפיתות מופצות בכל רחבי צפון אמריקה.

בשנת 2018 הורחבה הפעילות בשוק האמריקאי גם לתחום הקמעונאי, בזכות כניסת הפיתות של אנג'ל לרשתות מובילות כדוגמת Whole Foods. הפיתות נמכרות גם אונליין באתר Amazon Fresh, ומסופקות למסעדות ברחבי ארה"ב, בהן גם מסעדות המזנון של השף אייל שני בניו יורק.

במקביל, ממשיכה מאפיית אנג'ל לייצא פיתות קפואות לרשתות שיווק ולחברות הסעדה באירופה ובמדינות נוספות.

הסביבה התחרותית

בשנים האחרונות שוק הלחם מאופיין במגוון מוצרים רחב, בכניסה של יצרנים קטנים ובהתרחבות של מותגים פרטיים. במקביל, קיימת עלייה מתמדת בצריכה של לחמים מיוחדים ובמספר המאפיות השכונתיות ומאפיות הבוטיק. שוק הלחם ממשיך להתפתח, ככל שהעדפות הצרכנים והדרישות משתנות. בנוסף להעדפות הצרכנים, שוק הלחם מתמודד עם לא מעט אתגרים כמו תחרות מחירים, עלייה במחירי חומרי הגלם וטרנדים תזונתיים. ההתמקדות בבריאות, באיכות ובקיימות ואפילו בעולמות הפינוק צפויה לעצב את עתיד שוק הלחם בארץ ובעולם.

האתגר השיווקי

כמותג מוביל בשוק, מאפיית אנג'ל חייבת להוביל את החדשנות ולהמשיך להציע פתרונות יצירתיים ומוצרים מתחדשים לקהלי היעד השונים ולצרכים כמו בריאות, פינוק, ילדים ועוד.

השוק מתפתח ומשתנה בקצב שיא והצרכנים מגבשים צורת חשיבה שונה, עם צרכים חדשים, סט ערכים שונה ומוטיבציות רכישה שונות מכל מה שהיכרנו עד היום. המשווקים צריכים לספק פתרונות ומענה לצריכה עכשווית, עם ערך אמיתי וקווי פעולה מהירים יותר. השוק הופך ליותר תחרותי ולכן מדף הלחם מגוון הרבה יותר מבעבר.

הפתרונות היצירתיים

סדרת לחמי מחמצת 'ארטיזנל'. סדרת לחמי מחמצת של אנג'ל ארטיזנל, היא סדרת לחמים בסטנדרט אפייה צרפתי, הכוללת לחם מחמצת כוסמין, לחם מחמצת חיטה מלאה וגרעינים, ולחם מחמצת בסגנון כפרי.

השנה נוסף לסדרה לחם מחמצת כוסמין לבן ולסדרה כולה הוענק תואר "המלצת הצרכנים" של BRAVO לשנת 2023 בקטגוריית לחם ולחמניות.

האהדה לסדרת 'ארטיזנל' נובעת מההקפדה על התהליך ייצור ארוך ועמידה בכל דרישות התקן הצרפתי ללחמי המחמצת. ההקפדה הזו מאפשרת לאנג'ל להציע לצרכנים לחמי מחמצת איכותיים וטעימים, ממש כמו באירופה.

לחמי הארטיזנל נאפים בהתאם להגדרות הנוקשות של תקן האפייה הצרפתי ללחמי מחמצת תוך שמירה על רמת חומציות מקסימאלית של pH 4.3 כמדד לאיכות.

הסדרה הושקה בתחילת 2022, כשהמטרה המרכזית היא להציע במדף הסופר לחם איכותי, נגיש ובמחיר מצוין בהשוואה ללחמים בחנויות המתמחות. משמע, בשנתיים האחרונות, כבר לא צריך לנסוע רחוק במיוחד ולשלם מחיר גבוה בשביל לחם מחמצת איכותי.

התחזקות שוק הפיתות. הפיתות הנמכרות בסופר הפכו מזמן ממוצר בסיסי למוצר המספק חוויה קולינרית, מה שהוביל לקפיצה במכירות בקטגוריית הפיתות. בעקבות התובנה הצרכנית לפיה הצרכנים מחפשים מוצר באיכות גבוהה יותר, עם טריות וטעם של מאפייה מקומית. בשנת 2023, הרחיבה מאפיית אנג'ל את סדרת "פיתה פיתה" – סדרת פיתות במרקם ייחודי ובאיכות של עבודת יד, והשיקה פיתות כוסמין לבן, הנמכרות במדף הפיתות הטריות כחלק מטרנד הבריאות.

דברים שאולי לא ידעת על מאפיית אנג'ל

1. במאפיית אנג'ל מייצרים יותר מ-600 מוצרים.

2. הפיתות של אנג'ל נמכרות גם בדנמרק, בצרפת, בהולנד וביפן.

3. קילומטר אחד - זה המרחק שעוברת כיכר לחם בתוך המאפייה, משלב לישת הבצק ועד לאריזה והעמסה למשאית ההפצה.

4. מאפיית אנג'ל היא ספקית הלחמניות של רשת מקדונלד'ס בישראל.

5. ירון אנג'ל, נכדו של שלמה אנג'ל, מייסד המאפייה, מכהן היום כמנכ"ל הרשת.

6. לחם אמריקה של אנג'ל זכה ב-2021 בחותמת ״המלצת הצרכנים״ של BRAVO, המבוססת על שביעות רצון והמלצות של צרכנים.

לקריאת הסיפורים השיווקיים של מותגי העל של ישראל היכנסו לזירת The Superbrands>>


תגיות