אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המכירות גדלו, הרווחיות ירדה - דיפלומט מתכוונת להמשיך להעלות מחירים נעם וימן מנכ"ל דיפלומט, החברה מייבאת בין היתר את מוצרי היינץ | צילום: קרן בן ציון, שאטרסטוק

המכירות גדלו, הרווחיות ירדה - דיפלומט מתכוונת להמשיך להעלות מחירים

יבואנית מוצרי היינץ, ג'ילט ופמפרס - ושורה ארוכה של מותגים נוספים - הסבירה כי תהיה חייבת להטיל על הלקוחות חלק מההתייקרויות הצפויות של ספקיה, כדי למנוע הרעה בתוצאות הכספיות. את הרבעון הראשון סיימה דיפלומט עם צמיחה של כ-18% במכירות, הרווח הנקי ירד בכ-25% ל-21 מיליון שקל

28.05.2023, 10:50 | נורית קדוש

לאחר שהעלתה מחירים במהלך 2022 וברבעון הראשון של 2023 - דיפלומט מעדכנת כי צפויות עוד התייקרויות בהמשך השנה.

היבואנית מהמובילות בישראל מסבירה שחלק מהספקים שלה מתכנן להעלות מחירים במהלך 2023, מה שיאלץ אותה להעביר את ההתייקרויות ללקוחותיה - לטענתה אם לא תעשה זאת תהיה לכך השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות.

את הרבעון הראשון של 2023 חתמה דיפלומט עם צמיחה של 17.8% במכירות שהסתכמו ב-791.3 מיליון שקל - זו הושגה בזכות העלאות המחירים שבוצעו ברבעון הרביעי של 2022, בישראל, מרישום ראשון בדוחות של עסקים חדשים בישראל - זאת לצד שיפור במכירות בדרום אפריקה, גאורגיה וקפריסין.



החברה שמרה על שיעור רווחיות גולמית של 20.7%, אך עלייה בהוצאות, בין היתר בעקבות צירופי עסקים נוספים, שחקה את הרווחיות התפעולית. שחיקה זו הובילה, לצד הזינוק בהוצאות מימון, לירידה של 24.8% בשורה התחתונה - עם רווח נקי רבעוני 20.9 מיליון שקל. אתמול החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בגובה 20 מיליון שקל.

דיפלומט, יבואנית מוצרי היינץ ומותגי פרוקטר אנד גמבל - בהם ג'ילט, פמפרס, אריאל, ואולוויז - העלתה את מחירי המוצרים וביטלה הנחות מסחריות בסוף 2022. בתחילת מאי הודיעה החברה על העלאה נוספת של עד 25% במחירי מרבית מוצרי המזון שהיא מייבאת ובהם אוראו, מילקה, קפה ג'ייקובס, דגני גלוגס ועוד. עליות המחירים הובילה לזינוק של 16.5% במכירות בישראל, שהסתכמו ברבעון ב- 487.5 מיליון שקל. מחצית מהזינוק נרשמה מעליות המחירים ומחצית מאיחוד לראשונה של חברות מדיטרנד, נווה פארם וביגדם.

החברה ציינה כי נוכח עליית מחירי המוצרים מספקיה כאמור, והתייקרות התשומות בתקופת הדוח, נרשמה ירידה בשיעור הרווחיות הגולמית על חלק מהמוצרי םהמיובאים. שחיקה זו קוזזה בזכות רכישות חברות חדשות הקשורות לתחום הפעילות, אותן השלימה החברה במהלך הרבעון הראשון.

אלא שאיחוד העסקים הוביל לשחיקת הרווחיות התפעולית של הקבוצה ל- 3.5% מהמכירות לעומת 5.1% בתקופה המקבילה אשתקד. הרווחיות התפעולית של הפעילות בישראל ירדה ל- 3.7% מהמכירות, לעומת 6.1% בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי של הקבוצה ירד ל-28 מיליון שקל, לעומת 34 מיליון שקל ברבעון המקביל.


תגיות