אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ZER4U – הרבה יותר מפרחים ZER4U – הרבה יותר מפרחים | באדיבות ZER4U

ZER4U – הרבה יותר מפרחים

רשת ZER4U הפכה בשנים האחרונות מרשת חנויות פרחים לחנות מקוונת, המציעה מגוון כולל של פתרונות בתחום המתנות. בעקבות מגפת הקורונה נכנסה הרשת גם לפעילות ענפה בתחום היינות היין והאלכוהול

17.07.2023, 12:51 | בשיתוף Superbrands

רשת ZER4U הוקמה בשנת 2000 בידי שני שותפים שעבדו בתפקידים בכירים בחברת המחשוב מיקרוסופט ישראל ועל ידי חברת פישמן רשתות. יזמי הרשת למדו במסגרת עבודתם בחברת מיקרוסופט על מודלים של אתרי מסחר מקוון (שהיו באותן השנים בתחילת הדרך), וכך הגיעו למספר אתרי מסחר אמריקאים שהציעו ללקוחותיהם פרחים במכירה ישירה, הן באמצעות הטלפון והן באמצעות האינטרנט.

לאחר בחינה מעמיקה, הבינו השניים כי השוק הישראלי של אותה התקופה לא היה בשל למודל מסוג זה, ובחרו בקונספט ייחודי שלא היה קיים עד אז במקומות אחרים בעולם: מהצד האחד, שם מותג הטומן בחובו את העתיד של מכירות ישירות באמצעות הטלפון והאינטרנט ומהצד השני, הקמת רשת חנויות פיזיות בפריסה ארצית. החנות הראשונה של הרשת הוקמה ברמת גן בחודש נובמבר 2000.

ZER4U, הרבה יותר מפרחים, באדיבות ZER4U ZER4U, הרבה יותר מפרחים | באדיבות ZER4U ZER4U, הרבה יותר מפרחים, באדיבות ZER4U

בשנים הראשונות הופעלו חנויות הרשת בידי החברה, אך מספר שנים לאחר הקמתה, עברה הרשת לעבוד במודל של זכיינות. לפני שש שנים החליטה החברה להחזיר לידיה את הבעלות על החנויות והחלה לקנות את חלקם של הזכיינים. כיום היא מפעילה בעצמה את 26 הסניפים.

אם בשנים הראשונות לפעילות הרשת היו מתבצעות מרבית הרכישות בסניפים הפיזיים, כיום מבוצעות חלק גדול מההזמנות באמצעות הערוצים המקוונים, כאשר פריסת הסניפים לאורכה ורוחבה של המדינה מאפשרת לרשת לספק את ההזמנות המקוונות 3-5 שעות לאחר הרכישה.

בשנתיים האחרונות, מתוך מטרה להגיע לקהלים חדשים וצעירים יותר, משמשת הדוגמנית הבינלאומית יעל שלביה כפרזנטורית של הרשת.

הסביבה התחרותית

מיום הקמתה, פעלה רשת ZER4U בעולם המוצרים מעולם הפורח - פרחים, סחלבים, עציצים וכדומה. בשנים האחרונות נכנסה הרשת גם לקטגוריות המתנות, לצד הקטגוריה העיקרית בה היא פעלה ופועלת. כתוצאה מכך, לפני ארבע שנים שונה הסלוגן הוותיק של הרשת, "ZER4U. לעולם מאושר יותר", לסלוגן חדש: "ZER4U. הרבה יותר מפרחים".

האתגרים השיווקיים והפתרונות היצירתיים

הרחבת המגוון והפתרונות. לפני מספר שנים זיהו ברשת כי הצרכנים הישראליים אינם מסתפקים יותר רק בפרחים והם מחפשים חנות אחת שתספק מגוון מוצרים בתחום המתנות. על מנת לתת מענה לאתגר, הגדילה ZER4U את המגוון שלה באופן משמעותי, וכיום היא מציעה לצד הפרחים גם שוקולד איכותי, יין ומשקאות אלכוהולים נוספים, מוצרי ספא, שמן זית איכותי ומארזי לידה. המטרה מאחורי הגדלת מגוון המוצרים הייתה לאפשר לצרכנים המחפשים מתנות עבור אירועים, חגים, ימי הולדת וכו', לרכוש אותן מחנות אחת שאיכות מוצריה גבוהה.

התאמה לטרנדים, ללוח השנה ולחגי ישראל. המוצרים המוצעים לרכישה ברשת מותאמים באופן תדיר בהתאם ללוח השנה. כך לדוגמה, בראש השנה מציעה הרשת מארזים המכילים עוגות דבש, סידורי פרחים עם רימונים, צנצנות דבש ועוד. הרשת מקפידה להעשיר את ההיצע שלה באופן ממוקד בהתאם לחגים ולימים מיוחדים נוספים.

כניסה לקטגוריית היינות והאלכוהול. אחד השינויים המרכזיים שעברה הרשת בשנים האחרונות בעקבות מגפת הקורונה והאתגר שהיא הציבה בפני הקמעונאים, היה כניסה לקטגוריית היין והאלכוהול. כתוצאה מהסגרים ומהשהיה הארוכה של הצרכנים בבתים, הן עם בני המשפחה והן במסגרת מפגשים חברתיים, הבינו ברשת כי יש להרחיב את המגוון מהתמקדות בלעדית במוצרים המיועדים למתנות, גם למוצרים לצריכה אישית. התוצאה הייתה פיתוח של קטגוריית יינות בוטיק ישראליים וקטגוריית אלכוהול משובח.

על מנת לעמוד ברמת המיצוב הגבוהה של הרשת, פותחה הקטגוריה בתהליך ממושך שכלל מחקר שוק מקיף, ביקור במספר גדול של יקבים מקומיים ועבודה צמודה עם ייננית מקצועית שליוותה את הרשת בכל שלבי פיתוח הקטגוריה. בנוסף, מכיוון שנכון להיום יין ומוצרי אלכוהול אסורים לפרסום ברוב הפלטפורמות, נדרשה הרשת לחפש פתרונות יצירתיים לתקשור הקטגוריה החדשה ללקוחות. על מנת לעמוד באתגר עשתה ZER4U שימוש נרחב ברשת החברתיות באמצעות טיפים בנושא אלכוהול, חלוקה של יינות למשפיענים ומובילי דעת קהל, הפקה של סרטונים בנושא יינות ואלכוהול ועוד.

האנשים מאחורי המותג

יוסי כהן מנכ"ל, יח"צ יוסי כהן מנכ"ל | יח"צ יוסי כהן מנכ"ל, יח"צ

יוסי מכהן כמנכ"ל ZER4U כ-11 שנה. קודם לכן כיהן כסמנכ"ל התפעול של קבוצת פישמן רשתות.

כיום מונה רשת ZER4U 26 סניפים בפריסה ארצית.

אחד המהלכים המרכזיים בהיסטוריית הרשת אותם הוביל יוסי היה המעבר של הסניפים משיטת הזכיינות לסניפים בבעלות.

מהלך עסקי זה, מינף את הרשת באופן משמעותי והביא לצמיחתה ולביסוסה הכלכלי של הרשת בשנים האחרונות.

שני אגמי כהן סמנכ"לית שיווק, יח"צ שני אגמי כהן סמנכ"לית שיווק | יח"צ שני אגמי כהן סמנכ"לית שיווק, יח"צ

שני מכהנת כסמנכ"לית השיווק של הרשת משנת 2018.

במסגרת תפקידה היא אמונה על מערך השיווק, הפרסום ויחסי הציבור של הרשת, בדגש על קידום ומינוף כלל הפעילות בפלטפורמות הדיגיטל השונות.

בתפקידה הקודם כיהנה כדוברת עמידר, החברה הלאומית לשיכון בישראל, במשך 4 שנים.

דברים שאולי לא ידעת על ZER4U

1. הסחלבים שנמכרים בסניפי הרשת מיובאים מהולנד ישירות על ידה.

2. הרשת עובדת בצורה ישירה מול מגדלי פרחים.

3. רשת ZER4U כולל 26 סניפים בפריסה ארצית מצפון ועד דרום.

4. הרשת מתחייבת לזמן אספקה של עד שלוש שעות לכל מקום בארץ.

לקריאת הסיפורים השיווקיים של מותגי העל של ישראל היכנסו לזירת The Superbrands>>


תגיות