אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"לא מקבלים שכר" - עובדי נמל אשדוד לא יעבדו ברציף המכולות החדש שנחנך נמל אשדוד | צילום: HCT

"לא מקבלים שכר" - עובדי נמל אשדוד לא יעבדו ברציף המכולות החדש שנחנך

עובדי נמל אשדוד לא יעבדו ברציף 21 החדש שפעילות המכולות בו נחנכה לפני מספר שבועות בודדים בגלל שדירקטוריון החברה טרם אישר את תנאי השכר ברציף, ודיון בנושא נקבע רק לעוד שלושה שבועות

06.10.2022, 13:12 | יובל שדה

עובדי נמל אשדוד לא מתכוונים לעבוד ברציף 21 החדש שפעילות המכולות בו נחנכה לפני מספר שבועות בודדים. הסיבה לכך שעובדי הנמל מסרבים לעבוד ברציף היא שדירקטוריון החברה טרם אישר את תנאי השכר ברציף החדש, ודיון בנושא נקבע רק לעוד שלושה שבועות.

ב-18.9 נחתם הסכם בין הנהלת הנמל לוועד העובדים, המסדיר את תחילת העבודה ברציף המכולות 21 מזרח. במכתב ששלחו השבוע עמית שרף יו"ר ועד ציוד מכני ושי בניסטי יו"ר ועד התפעול למ"מ מנכ"ל נמל אשדוד אלי בר יוסף, נכתב כי כאשר חתמו על ההסכם נאמר להם כי זה יהיה מאושר יום לאחר מכן (19.9) בישיבת דירקטוריון ומשם לממונה על השכר, אך הם הופתעו לגלות כי ההסכם לא עלה לדיון בדירקטוריון וכי ישיבת דירקטוריון נקבעה רק לחודש וחצי לאחר מכן "ושגם בה אין וודאות שההסכם יאושר".

בוועד ביקשו שהעובדים יקבלו מקדמת שכר על עבודתם ברציף 21 עד שההסכם יאושר, אך ההנהלה סירבה, ובעקבות זאת החליטו העובדים שהם "חופשיים לפעול כפי שייראו לנכון". בוועד העובדים טוענים כי "המשמעות היא שהעובדים עושים את העבודה ולא מקבלים כסף, לא נמשיך לעבוד בלי תמורה. אין חברה שעובדים בה ולא מקבלים שכר". בוועד טוענים גם כי "בימים נורמליים יושבים עם הנהלה מסכמים וזה עובר, באירוע שיש היום מי יודע אם זה יעבור". הטענה של ועד העובדים מתייחסת לכך שדירקטוריון החברה סירב בחודשים האחרונים לחתום על הסכם עבודה לעובדי בתי המלאכה וזאת למרות שהגיעו לסיכום על כך עם הנהלת החברה.

בנמל טוענים כי בעקבות הפסקת העבודה ברציף המכולות 21 דרום לא צפויה פגיעה מהותית בפריקת המטענים, ואלה יוסטו לרציפים אחרים. 16 אוניות מחכות כעת בלב ים מחוץ לנמל אשדוד, אך רק אחת מהן היא אוניית מכולות. נמל אשדוד פועל ללא מנכ"ל קבוע מאז שהמנכ"ל הקודם משה שיקו ז'אנה התפטר מתפקידו לאחר שהבין שיו"רית הדירקטוריון אורנה הוזמן-בכור מעוניינת שהוא יסיים את תפקידו ואישרה לשכור לטובת העניין ייעוץ משפטי חיצוני.

מוועד ציוד מכני ותפעול בנמל אשדוד נמסר: "ועד העובדים גילה אחריות כלפי העובדים, החברה והלקוחות כך שסוכם על תשלום פרמיה לתקופת הרצת רציף 21. הסיכום היה אמור לעלות בדירקטוריון לאישור מיידי- ולצערנו זה לא קרה. פועל יוצא ממחדלם שהעובדים לא יתוגמלו בשכר על עבודתם ברציף 21. הצענו להנהלה פשרה שנסמכת על הוראה מההסכם הקיבוצי וזאת עד לאישור הסיכום בדירקטוריון וגם זה לא בוער לדירקטוריון לדון בה. מטבע הדבר וההיגיון, אנחנו לא יכולים ולא מוכנים לאפשר מצב שהעובדים לא יתוגמלו בעבודתם ולא נאפשר כל פגיעה בעובדים".

מנמל אשדוד נמסר: "רציף 21 הינו רציף הדגל בנמל אשדוד, בו נבנה רציף מכולות טכנולוגי ומתקדם, ומוצבים בו 5 מנופי גשר מהמתקדמים בעולם. ברציף זה הושקעו מאות מיליוני שקלים על מנת להתמודד בעולם תחרותי מול הנמלים החדשים והקיימים. הוועדים מצופים לסייע להפעלת הרציף בהתאם להסכמים ולהליך מועצת הייצור. לכשיגיע הנושא לדירקטוריון, הוא ידון בו באופן מקצועי וישקול את כל היבטיו. חשוב לציין שהחלטת הדירקטוריון מצריכה את אישור הממונה על השכר. הנהלת החברה מצפה מהעובדים למחוייבות ולהמשך העבודה הרציפה, תוך מתן שירות מיטבי".

תגיות