אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ויסוצקי: חדשנות מוצרית, יצירת הזדמנויות צריכה ופנייה לקהל צעיר ויסוצקי: חדשנות מוצרית, יצירת הזדמנויות צריכה | באדיבות ויסוצקי

ויסוצקי: חדשנות מוצרית, יצירת הזדמנויות צריכה ופנייה לקהל צעיר

ויסוצקי המשיכה גם השנה להוביל את מהפכת התה בישראל באמצעות חדשנות מוצרית, הזדמנויות צריכה חדשות ופנייה לקהלים צעירים, במטרה להגדיל באופן משמעותי את קטגוריית התה בשוק הישראלי

17.07.2023, 12:51 | בשיתוף Superbrands

הסיפור של תה ויסוצקי החל בשנת 1849, אז ייסד קלונימוס וולף ויסוצקי את חברת התה במוסקבה.

בשנת 1904 נפתחים סניפים של תה ויסוצקי בפולין ובארצות אירופאיות נוספות. בשנת 1907 פותחת ויסוצקי את משרד הרכישות הראשי בלונדון - בירת התה העולמית, ובשנת 1936 עולה לארץ שמעון זידלר, ציוני נלהב, נצר למשפחת ויסוצקי, אשר ניהל עם אביו את החברה בפולין, ומקים בתל אביב בית אריזה לתה. בשנת 1957 נפטר שמעון זידלר ואשתו אידה נוטלת את ניהול החברה לידיה. בשנת 1993 הופך שלום, בנם של שמעון ואידה, לבעלי החברה. בשנת 2020 הוסב "בית התה של ויסוצקי" לסניף ראשון של T-LAB: בר של משקאות תה טרנדיים, שחולטים ומכינים במקום.

ויסוצקי: חדשנות מוצרית, יצירת הזדמנויות צריכה ופנייה לקהל צעיר, באדיבות ויסוצקי ויסוצקי: חדשנות מוצרית, יצירת הזדמנויות צריכה ופנייה לקהל צעיר | באדיבות ויסוצקי ויסוצקי: חדשנות מוצרית, יצירת הזדמנויות צריכה ופנייה לקהל צעיר, באדיבות ויסוצקי

כיום מייצרת ומשווקת ויסוצקי מגוון מוצרים רחב, הכולל את כל סוגי התה הקיימים בעולם – ובהם תה שחור קלאסי, תה ירוק, חליטות צמחים ופירות, תה אדום (רויבוש) ועוד.

בסך הכל מיוצרים בויסוצקי יותר מ-100 סוגים שונים של תה וחליטות, המבססים את מובילותה של ויסוצקי בקטגוריית התה בישראל. החברה מפיצה את מוצריה ומוצרי חברות מזון נוספות באופן ישיר ל-7,000 נקודות מכירה ברחבי הארץ, היא מובילה את קטגוריית התה בישראל ומפתחת במקביל שווקי יצוא ברחבי תבל.

מהפכת התה של ויסוצקי

עד סוף שנות ה-80, התה נתפש בישראל כמשקה מיושן ולא עדכני. כשקיבל לידיו את ניהול החברה, החליט שלום זידלר שכדי להגדיל את צריכת התה בישראל עליו לשנות את תדמית התה, להרחיב את מגוון המוצרים ולהפוך את התה למשמעותי בחיי הצרכן הישראלי.

על מנת לגוון את הזדמנויות הצריכה וכשלב ראשון באסטרטגיה השיווקית, השיקה ויסוצקי בשנות ה-90 את סדרת "הגן הקסום" - מגוון חליטות צמחים ופירות ללא קפאין בשקיקים ארוזים במעטפות שלא היו מקובלות בזמנו, ומיד לאחר מכן הושקה סדרה של תה שחור בטעמי פירות שונים (תה נענע, תה לימון, תה פטל וכדומה).

כדי לחשוף את הצרכן למגוון העשיר של סדרות תה חדשות, השיקה ויסוצקי בשנת 1994 תיבת תה שעוצבה במראה טרנדי צעיר, הכילה מגוון של 15 סוגי תה וחליטות ושווקה בתחילה רק בבתי קפה ובמסעדות. לאור הצלחת התיבה, השיקה ויסוצקי תיבה גם לצרכנים פרטיים, שהפופולריות שלה הביאה לשינוי דרמטי בהרגלי צריכת התה בישראל.

התה, שנתפש עד אז כמיושן וחד גוני, הפך כמעט בין לילה למשקה חם מועדף על ידי הצרכנים וכל אחד מצא את הטעמים החביבים עליו. מהלך "התיבה" חיזק מאוד את תה ויסוצקי ואיפשר לה לשמור על עליונותה אל מול מוצרי תה מיובאים.

סיפור ההצלחה של התה הירוק

בשנת 1999 החלה מהפכת התה הירוק, שעד לאותן שנים נחשב כמשקה אתני נישתי. לראשונה בישראל, השיקה ויסוצקי תה ירוק בתוספת טעמים טבעיים.

כיום ידועות לכל תרומותיו הבריאותיות של התה הירוק ובהן המלחמה בהזדקנות, כמו גם שיעור הקפאין הנמוך שבו. התה משווק בשקיקים עטופים במעטפות אטומות, השומרות על איכותו וטריותו.

ביסוס התה הירוק בשוק הישראלי היה תהליך איטי אך עקבי. הפריצה הגדולה הגיעה בשנת 2009, יחד עם טרנד הבריאות העולמי שהתגבר וסחף צרכנים רבים, שהחלו לשתות תה ירוק על בסיס יומי.

סדרת "ויסוצקי ירוק" פותחה והותאמה במיוחד לטעמם של הצרכנים הישראלים, המעדיפים תה ירוק בטעם מעודן ולא מריר. הטעם המעודן של התה הירוק מושג על ידי שימוש בעלי תה ירוק סיני מזן עדין במיוחד, ושילובם עם פירות וצמחים כגון לימונית ולואיזה, המעשירים את המשקה בטעם ובארומה ייחודיים.

הרחבת הזדמנויות הצריכה

על מנת להרחיב את הזדמנויות הצריכה של התה ואת מנעד הריגושים שמספק התה בחייו של הצרכן, השיקה ויסוצקי בשנה שעברה את סדרת 'חוויית הצ'אי' – סדרה הכוללת ארבעה מוצרים בטעמים טרנדיים על בסיס תה שחור ותבלינים ארומטיים: צ'אי שקדים, צ'אי קרמל מלוח, צ'אי ורדים וצ'אי מסאלה עוצמתי. השנה, לאור הצלחת הסדרה, ויסוצקי הרחיבה את הסדרה והשיקה 2 טעמים חדשים: צ'אי מוקה וצ'אי וניל והל.

עושר הטעמים העמוקים והארומטיים של מוצרי סדרת הצ'אי מקבל עידון קטיפתי, חלומי ומתקתק במפגש עם חלב חם או חלב מוקצף.

הסדרה מתאימה לצרכנים הרוצים לשדרג את כוס התה שלהם ולצרוך משקה ממלא יותר, בעל גוף, עשיר בטעמים ובריגושים, ולאלו המחפשים פינוק אמיתי יחד עם התה שלהם. הצבעים המתערבבים של התה והחלב יוצרים משקה עמוק בעל ניחוח ארומטי ומשכר, המהווה פינוק מושלם לימי החורף.

כדי להרחיב עוד יותר את הזדמנויות הצריכה של התה נכנסה השנה ויסוצקי לתחום המשקאות הפונקציונאליים במותג "ויסוצקי פלוס". ההשקה הראשונה בתחום הייתה של ויסוצקי GOOD NIGHT - חליטות צמחים ופרחים, המשלבות רכיבים המייצרים תחושת נינוחות ורוגע, המתאימים לשתייה לפני השינה.

מנתוני הלמ"ס עולה, כי 46% מהמבוגרים בישראל ישנים פחות מהרצוי בלילה (6 שעות ומטה), 54% חשים עייפות כלשהי במהלך היום, ו-28% חשים שהעייפות פוגעת בתפקודם. החליטות החדשות נותנות פתרון לצורך משום שהן משלבות צמחים ופרחים כמו קמומיל, מליסה, פרחי פסיפלורה, פרחי שומר ועוד, הידועים בסגולותיהם המרגיעות. הסדרה מתבססת על צמחים שנבחרו בקפידה כדי לייצר שילוב הוליסטי באמצעות תערובת הרמונית, המותאמת לשתייה לפני השינה.

סדרת Good Night כוללת כיום שני מוצרים בטעמים עדינים ומרגיעים: "לילה טוב קמומיל-לבנדר" ו"לילה טוב קמומיל-מליסה".

כחלק מהאסטרטגיה שלה בעולמות המשקאות הפונקציונליים, הושקה מחדש גם סדרת Stay Well, המבוססת על תערובות של עלי תה ירוק, עשיר בנוגדי חמצון ובמיוחד ברכיב EGCG. התערובת כוללת גם ויטמינים C ו-D, שהוספו אליה בטכנולוגיה מיוחדת, השומרת על עמידותם גם במים רותחים.

T-LAB – בר משקאות תה לצעירים

ב-2021 השיקה ויסוצקי את T-LAB – חנות קונספט חדשה המשתרעת על שטח של 120 מ"ר, ופונה לקהל צעיר. החנות עוצבה בקונספט חדשני והיא כוללת בר משקאות המגיש משקאות שחולטים במקום, תה עם כדוריות בובה, שייקים מפתיעים ועושר של ניחוחות וטעמים מהעולם. לצד המשקאות המוגשים במקום, מציעה החנות תערובות תה, מארזי מתנות ותצוגה מרהיבה של אביזרים וכלים ייחודיים. סניף שני של החנות נפתח השנה בקניון עזריאלי.

T-LAB זוכה להצלחה גדולה בקרב צעירים בגילאי 12-18, ועוזרות לנפץ את המיתוס כי תה מתאים רק לימי החורף ולקהלים מבוגרים. פעמים רבות, נראה בפתח החנויות תור ארוך של מבלים צעירים, שדואגים גם להעלות תמונות וסטוריז של המשקאות שרכשו לחשבונות שלהם ברשתות החברתיות.

האנשים מאחורי המותג

מיכל לוי סמנכ"ל יחידות עסקיות , יח"צ מיכל לוי סמנכ"ל יחידות עסקיות | יח"צ מיכל לוי סמנכ"ל יחידות עסקיות , יח"צ

מיכל מנהלת את היחידות העסקיות בויסוצקי, תה, קולינריה ודיגיטל.

במסגרת תפקידה היא מובילה את האסטרטגיה העסקית והשיווקית ואחראית על המותגים ויסוצקי TLAB, זיתא ותמר כנרת.

מיכל מגיעה מחברת אסם נסטלה, שם מילאה תפקידים בכירים, ניהול יחידה עסקית וניהול השיווק בחטיבה הבינלאומית. בתפקידה האחרון בנסטלה הובילה את האסטרטגיה העסקית והשיווקית של טבעול והצליחה לייצר Turn Around למותג ולרווחיות תוך פיתוח חדשנות בעלת ערך לשוק ומיצוב מחדש למותג שהוביל לצמיחה דו ספרתית. בעבר ניהלה את השיווק במספר יחידות בשטראוס.

למיכל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת Heriot Watt UK.

דברים שאולי לא ידעת על ויסוצקי

  1. חברת התה של ויסוצקי פועלת כבר 173 שנה
  2. הסניף של ויסוצקי בלונדון נוהל על ידי אשר צבי גינצבורג, הידוע בכינויו "אחד העם".
  3. הזמר הלאומי אריק אינשטיין ז"ל הופיע בסרטון פרסומת למוצרי החברה.
  4. ויסוצקי מייצרת יותר מ-100 טעמים שונים של תה שחור, ירוק וחליטות צמחים, הן בשקיקים והן בתפזורת.
  5. התה הירוק של ויסוצקי מהווה כיום 43% ממכירות החברה - יחס מהגבוהים בעולם לתה ירוק.

לקריאת הסיפורים השיווקיים של מותגי העל של ישראל היכנסו לזירת The Superbrands>>

תגיות