אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ראש עיריית הוד השרון: להעביר את המטרו באזור התעסוקה נווה נאמן הדמיית הפיתוח באזור התעסוקה נווה נאמן הוד השרון | הדמייה: ארמון אדריכלים באדיבות עיריית הוד השרון

ראש עיריית הוד השרון: להעביר את המטרו באזור התעסוקה נווה נאמן

אמיר כוכבי הצהיר כי אם המטרו לא יעבור בשטח אזור התעסוקה נווה נאמן, תוכנית הפיתוח שלו לא תתממש. "רעננה, כפר סבא, רמת השרון, הרצליה, פתח תקווה, כולם משורתים על ידי מטרו או רכבת. רק הוד השרון לא", אמר

01.09.2022, 06:02 | גיא נרדי

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הוד השרון אישרה בסוף יולי תוכנית להגדלת אזור התעסוקה נווה נאמן ב־133 אלף מ"ר של מבנים בגובה של עד 10 קומות שיתפרסו על 176 דונם. אבל יש בעיה: ראש העיר אמיר כוכבי טוען כי אם מינהל התכנון לא יקרב את קו המטרו M1 לאזור התעשייה, ויזיז אותו מציר ז'בוטינסקי לדרך רמתיים, מרחק של ק"מ אחד, התוכנית לא תתממש.

"אני העיר היחידה במרחב שלא משורתת על ידי המטרו באזור תעסוקה. הם עושים נזק בפועל. ברגע שתוכנית המטרו תאושר, הם הורגים לי את אזור התעסוקה ואת אפשרויות הפיתוח שלו בעתיד. כי למה שמישהו יפתח באזור התעסוקה נווה נאמן כשהוא יודע שאין לו גישה תחבורתית נוחה. רעננה, כפר סבא, רמת השרון, הרצליה, פתח תקווה, כולם משורתים על ידי מטרו או רכבת. רק הוד השרון לא.

"אמרנו להם כל הזמן שאזור התעסוקה הזה שונה ממקומות אחרים כי יש פה תוכניות מאושרות, ואנשים לא ישקיעו פה אם לא יהיה להם פתרון תחבורתי. אם יהיה פה מטרו ותהיה העצמת זכויות, המדינה רק תרוויח מהיטלי השבחה וגם העיר תרוויח. הסטה של ק"מ אחד יביא למדינה רווח של 5 מיליארד שקל".

איתי שפרן, סמנכ"ל מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה: "בראייה ארוכת טווח, קשה להאמין שחברות יבחרו בהוד השרון אל מול האפשרות להיות במרחב רעננה־כפר סבא, שעדיף בכל אספקט. אני צופה שבעתיד המצב לא ישתנה, שכן קו M1 של המטרו מדלג צפונית לנווה נאמן, וממשיך מערבה לכיוון הרצליה".


תגיות