אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הנייר הסופג ספג הפסד: סנו מציגה צניחה במגזר מגבות נייר של סנו סושי | צילום: צביקה טישלר

הנייר הסופג ספג הפסד: סנו מציגה צניחה במגזר

התייקרות של עשרות אחוזים בחומר הגלם גרמה הפסד לפעילות הנייר של סנו והובילה לצניחה של 76% אצל שניב

29.11.2022, 20:51 | אורנה יפת

על רקע התייקרות מוצרי הנייר של חברות הטואלטיקה בשבועות האחרונים, סנו חושפת מעבר להפסד בפעילות מוצרי הנייר, וחברת שניב מציגה צניחה של 76% במגזר זה. הסיבה לתנודה הקיצונית כלפי מטה בתוצאות הכספיות היא התייקרות של עשרות אחוזים של התאית, חומר הגלם העיקרי בתעשייה.

קימברלי קלארק ישראל, שהיא חברה פרטית, העלתה ביולי את המחירים של האגיס, ניקול ונייר טואלט לילי בשיעור של עד 9.5%. בתחילת נובמבר העלתה גם סנו את מחיר מוצרי הנייר שהיא מייצרת ב־12% עד 14%, וזאת לאחר שביטלה מבצעים ברשתות השיווק בחודשים האחרונים, לאחר שאלו סירבו לקבל את עליות המחירים שביקשה.

על פי סנו, "בתשעת החודשים הראשונים השנה מחירי המכירה של הקבוצה בשווקים הקמעונאיים בישראל, המהווים את עיקר מכירות הקבוצה, לא עודכנו בהתאם להתייקרויות של מחירי חומרי הגלם". על פי התחזיות של בנקים מרכזיים בעולם, שיעורי האינפלציה ימשיכו להיות גבוהים, וסנו מציינת כי הדבר "צפוי להביא לעלייה נוספת במחירי הסחורות".

שניב העלתה גם היא מחירים, והדבר מתבטא בדו"חותיה, שבניגוד לסנו לא הציגו מעבר להפסד. שניב מייצרת נייר טואלט תחת המותגים טאצ' ו־Lovely, מגבות נייר, מפיות וממחטות, ומגדירה את עצמה כ"יצרנית הנייר הביתי השנייה בגודלה בישראל, עם כושר ייצור שנתי של למעלה מ־30 אלף טון המהווים כ־30% מתצרוכת הנייר הביתי והגולמי בישראל". תחום הנייר מהווה למעלה ממחצית מהכנסות החברה.

ברבעון השלישי הגדילה החברה את מכירות המגזר ב־22% לסכום של 82 מיליון שקל (מתוך מכירות כלליות של 180 מיליון שקל), אך הרווח במגזר צנח ב־76% לסכום של 5 מיליון שקל בלבד.

מגמה חריפה יותר הסתמנה אצל סנו, יצרנית נייר טואלט, מגבות נייר סנו סושי, מפות שולחן חד־פעמיות, מפיות אירוח ומגבוני חיטוי. מגזר הנייר של החברה אמנם רשם עלייה של 12.8% בהכנסות לסכום של 87 מיליון שקל, אולם בשורת הרווח התפעולי נרשם מעבר להפסד של 2.2 מיליון שקל, זאת לאחר שברבעון המקביל אשתקד נרשם רווח של 9.6 מיליון שקל.

סנו רשמה עלייה של 5% בהכנסות החברה כולה, לסכום של 492 מיליון שקל, אך הציגה צניחה של 43% ברווח הנקי ברבעון השלישי ל־34 מיליון שקל. עיקר הירידה נבע משחיקה ברווחיות הגולמית בשל התייקרות חומרי הגלם. מחירי המכירה, על פי סנו, לא עלו בשיעור שבו התייקרו תשומות הייצור וחומרי הגלם.

ברבעון השלישי הסתכם הרווח הגולמי ב־159 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות עמד על 32.3%. ברבעון המקביל אשתקד הרווח הגולמי עמד על 171 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות על 36.5%.

החברה רשמה עלייה בהכנסות כל מגזרי הפעילות, למעט ירידה קלה במגזר "אחרים". עלייה בהוצאות הפרסום, השכר וההפצה הגדילה את הוצאות המכירה והשיווק ב־6.6% לסכום של 95.3 מיליון שקל. הרווח התפעולי צנח ב־32% לסכום של 45 מיליון שקל.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה סנו עלייה בשיעור של 3.7% בהכנסות ל־1.4 מיליארד שקל.

תגיות