אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סיכום 2022 בשוק הרכב האירופי: פיג'ו שולטת בטבלת המכירות, זינוק בביקוש למכוניות סיניות פיג'ו 208. קרוב ל-200 אלף מסירות ב-2022

סיכום 2022 בשוק הרכב האירופי: פיג'ו שולטת בטבלת המכירות, זינוק בביקוש למכוניות סיניות

פיג'ו 208 היתה הדגם הנמכר ביותר באירופה, עם קרוב ל-200 אלף מסירות, עלייה של 4.8% מ-2021. זהו הדגם היחיד בחמישייה הפותחת שמוצע בגרסה חשמלית. פולקסווגן הוא המותג הנמכר ביותר באירופה, וטסלה רשמה זינוק מרשים של 38% במכירות ביחס ל-2021

18.01.2023, 10:38 | תומר הדר

המכונית הנמכרת ביותר באירופה ב-2022 היתה פיג'ו 208 - כך עולה מנתוני DataForce המסכמים את מסירות הרכב באירופה. לפי הנתונים, ב-2022 נמסרו 199,302 מכוניות פיג'ו 208, עלייה של 4.8% ביחס ל-2021.

במקום השני בטבלת המסירות האירופית נמצאת דאצ'יה סנדרו העממית, עם 191,499 מסירות - עלייה של 1.3% ביחס לשנת 2021. במקום השלישי נמצא רכב הכביש שטח של פולקסווגן, ה-T-Roc, עם 174,663 מסירות - ירידה של 3.7% ביחס לשנת 2021. את המקום הרביעי תופסת פולקסווגן נוספת: הגולף, ממנה נמסרו 170,689 יחידות, ירידה של 13.3% ביחס לשנת 2021. את המקום החמישי תופסת יפנית יחידה (שמיוצרת באירופה) בחמישייה הפותחת: טויוטה יאריס, ממנה נמסרו 165,462 יחידות, ירידה של 4.5% ביחס לשנת 2021.

מתוך חמשת הדגמים הנמכרים ביותר באירופה, רק הפיג'ו 208 מוצעת גם בגרסה חשמלית, ואילו יתר הדגמים אינם מוצעים בגרסה חשמלית. למעשה, רק במורד הטבלה ניתן למצוא מכונית שהיא כל-חשמלית: טסלה מודל Y נמצאת במקום ה-12 בטבלת המכירות האירופית, עם 134,975 מסירות - זינוק חסר תקדים של 421% במסירות ביחס לשנת 2021.

עוד עולה מן הנתונים כי בחלוקה לפי קבוצות, קבוצת פולקסווגן הובילה את שוק הרכב האירופי אשתקד עם 2,634,031 מסירות באירופה. בחלוקה לפי מותגים ספציפיים, פולקסווגן הוא המותג הנמכר ביותר באירופה, עם 1,156,595 מסירות אשתקד.

אחת המגמות המעניינות שעולות מהנתונים היא הזינוק שרשמו מותגי הרכב הסיניים, שמפחיד את יצרני הרכב האירופיים. כך למשל, MG מסרה 112,927 רכבים ב-2022 - זינוק של 114% מ-2021, אז נמסרו 52,562 רכבים. LYNK&CO, שהושקה השבוע בישראל, מסרה 26,339 רכבים בשנה החולפת - זינוק של 214% מ-2021, בה נמסרו 8,395 רכבי LYNK&CO בלבד.

גם טסלה רשמה זינוק מרשים בהיקף המכירות באירופה, עם 228,374 מכוניות שנמסרו בשנה שעברה - עלייה של 38% ביחס ל-165,526 מסירות בשנת 2021.

עוד עובדה מעניינת: רוב המותגים האירופיים הם חסרי חשיבות באירופה, וככל הנראה מזמן ויתרו על השגת נתח שוק משמעותי. כך למשל, שברולט מסרה בכל יבשת אירופה בשנה החולפת 841 מכוניות, זאת לעומת 461 מכוניות בשנת 2021. רובן (716 מכוניות), אגב, היו ממכונית הספורט של שברולט - שאינה משווקת בישראל באופן סדיר - הקורבט.


תגיות