אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אמפת'י הישראלית גייסה 47 מיליון דולר לסיוע בהתמודדות עם אובדן יונתן ברגמן אמפתי ורון גורה מייסדי אמפת'י | צילום: דדי אליאס

אמפת'י הישראלית גייסה 47 מיליון דולר לסיוע בהתמודדות עם אובדן

החברה שמסייעת בהתמודדות לאחר אובדן, גייסה את הסכום בסבב B בהובלת קרן אינדקס, ובהשתתפות שש מחברות ביטוח החיים המובילות בעולם. "מטרתנו לא רק לתמוך במשפחות המתמודדות עם אובדן, אלא לשנות את התפיסה לגבי אבל ואובדן", אמר רון גורה מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה

12.03.2024, 15:00 | מאיר אורבך

חברת אמפת'י (Empathy) הישראלית, שמסייעת בהתמודדות לאחר אובדן, גייסה 47 מיליון דולר בסבב B שהובילה קרן אינדקס (Index ventures). בסבב השתתפו General Catalyst וקרן אנטריי הישראלית לצד שש מחברות ביטוח החיים המובילות בעולם, שהשתתפו כמשקיעות אסטרטגיות: Allianz, MassMutual, MetLife, New York Life, Securian, ו-Sumitomo. בסך הכל גייסה החברה עד כה 90 מיליון דולר.

הגיוס הקודם של החברה היה בספטמבר 2021 אז גייסה 30 מיליון דולר. "השוק קשה מאוד לגיוסים כיום אך לנו לא היו קשיים מיוחדים. זכינו בעלייה משמעותית בשווי החברה. שש ענקיות ביטוח עולמיות השקיעו ביחד עם אינדקס וג'נרל קטליסט. שישה מתחרים מתחברים יחד בהשקעה זה נדיר וכולם לקוחות שלנו. החל באליאנץ שהיא הגדולה מכולן וכל האחרות", אמר לכלכליסט רון גורה, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה.

"פרשנו את השירות שלנו דרך חברות ביטוח ומעסיקים. זה מה שמניע את החברה. צמחנו פי 4 בהכנסות ואנחנו מכניסים עשרות של מיליוני דולרים. חתמנו על שותפיות עם ענקיות ביטוח שונות והכי גדולות בארה"ב. המוצר שלנו לא השתנה מצד אחד טיפול באבל ברמה המשפחתית ומצד שני ברמה הטכנית", הוסיף.

החברה נוסדה ע״י רון גורה ויונתן ברגמן ב-2021 עם משרדים בניו יורק ובתל אביב. לחברה 82 עובדים - מחציתם בישראל והשאר בניו יורק. "מטרת הגיוס היא האצת הצמיחה של החברה. רוב הכסף מהגיוס הקודם בקופה אבל זה סיבוב של קרנות משמעותיות. אינדקס היא אחת המשקיעות החשובות בשוק והיכולת לייצר יישור אינטרסים עם חברות הביטוח זה מה שהניע את הגיוס החדש", מוסיף גורה.

משקיעי אנג'ל בולטים בחברה כוללים את: שי וינינגר (מנכ"ל ומייסד שותף בלמונייד), סר רונלד כהן, ג'ון קים (שבעבר כיהן כנשיא חברת ביטוח החיים ניו יורק לייף) ומיכה קאופמן (מנכ"ל ומייסד שותף בפייבר).

״התמודדות עם אובדן של בן משפחה היא אחד מהרגעים הקשים ביותר בחיים, רגע שבו יש פער ברשת הבטחון החברתית ובשירותי התמיכה הזמינים למשפחות״, אמר רון גורה, מייסד משותף ומנכ״ל החברה.

בשלוש השנים האחרונות Empathy פרסה את מוצרי התמיכה שלה, הכוללים סיוע בהתמודדות עם הצד הרגשי והאדמיניסטרטיבי של אובדן, מטיפול באבל ועד הסדרי עזבון וצוואה, ליותר מ-5 מיליון מועסקים ו-35 מיליון מבוטחים בארצות הברית. התמיכה ניתנת ללא תשלום מצד המשפחות, ומסובסדת עבורם מטעם המעסיק או חברת הביטוח בהתאמה. המוצר שאמפת'י פיתחה זמין נכון להיום באחת מכל 7 תביעות ביטוח חיים המוגשות בארה"ב. סבב הגיוס החדש ישמש להרחבת שירותי החברה ופריסתם באמצעות שותפויות בתעשיות חדשות ובמדינות נוספות מחוץ לארה״ב.

התמודדות עם אובדן ללא תמיכה עשויה להשפיע על רמות חרדה ולחץ,על תפוקה ויעילות, על בריאות הנפש ועל האווירה במקום העבודה. בעוד ש-90% מהמעסיקים בארה״ב נותנים לעובדיהם ימי חופש ייעודיים במקרה של אובדן, כ-60% נותנים 3 ימים או פחות - למרות שאובדן ממשיך להשפיע על העובד לשנה או יותר לאחר חזרתם לעבודה.

״המטרה שלנו היא לא רק לתמוך במשפחות המתמודדות עם אובדן, ולהשמיע את קולן, אנחנו רוצים לשנות את התפיסה של כולם לגבי אבל ואובדן", המשיך גורה. ״הוצאת האבל והאובדן מהצללים ולמקם אותם כתופעה נורמטיבית וחשובה שהיא חלק מהחיים. סבב הגיוס הזה הוא צעד חשוב בדרך לשינוי התפיסתי הזה וכדי לתת לכל משפחה את התמיכה שהיא זקוקה לה״.

ההשקעה האסטרטגית מצד שש מחברות הביטוח המובילות בעולם מהווה עדות לכך שהתעשייה מזהה את השינוי התרבותי שמתרחש, ובו ניתן דגש על אנושיות ועל הרחבת התמיכה למשפחות.

תגיות