אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסטארט-אפ הישראלי Clarity גייס 16 מיליון דולר להגנה מדיפ-פייק מייסדי Clarity. גיל אבריאל (CSO & COO), נטלי פרידמן (CTO) ומיכאל מטיאס (מנכ"ל) | צילום: עומר הכהן

הסטארט-אפ הישראלי Clarity גייס 16 מיליון דולר להגנה מדיפ-פייק

הטכנולוגיה של Clarity מזהה מניפולציות AI בסרטוני וידאו, תמונות ואודיו, ומאמתת את מהימנותם. הסטארט- אפ מעסיק 15 עובדים - רובם בישראל, וההשקעה תשתמש לגיוס עובדים נוספים, המשך פיתוח הטכנולוגיה ולהתרחבות בארה"ב

15.02.2024, 16:00 | מאיר אורבך

הסטארט-אפ Clarity, המפתח פלטפורמה לזיהוי דיפ-פייק, גייס 16 מיליון דולר בגיוס סיד בהובלת הקרנות Walden Catalyst Ventures ו-Bessemer Venture Partners. בגיוס השתתפו גם קרן פיוז'ן, Secret Chord Ventures, Ascend Ventures ו-Flying Fish Partners, וכן למעלה מ-70 משקיעי אנג'ל מתחומי הסייבר והאקדמיה בהם עופר בן נון, מייסד טאלון, סלביק מרקוביץ ואודי מוקדי,ממייסדי CyberArk.

Clarity הוקמה ב-2022 על ידי מיכאל מטיאס (מנכ"ל) נטלי פרידמן (CTO) וגיל אבריאל (CSO & COO). מיכאל, לשעבר קצין ב-8200, משקיע סדרתי בחברות סטארט-אפ, סטודנט למדעי המחשב ובינה מלאכותית באוניברסיטת סטנפורד וזוכה פרס יצירה וחדשנות של גולדמן זאקס לשנת 2023. נטלי היא דוקטור למדעי המחשב עם התמחות בבינה מלאכותית, בעלת רקע בניהול והובלת צוותי מו"פ בחברות הייטק. גיל בעל תואר שני מאוניברסיטת הרווארד, שימש במשך 14 שנים כיועמ"ש במטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה.

החברה מעסיקה 15 עובדים בהם יוצאי צ'ק פוינט ואנשי מודיעין, רובם מועסקים בישראל. ההשקעה תשתמש לגיוס עובדים נוספים לחברה, המשך פיתוח הטכנולוגיה ולהתרחבות בארה"ב.

בשיחה עם כלכליסט אומר מיכאל מטיאס - בנם של יוסי מטיאס, סגן נשיא גוגל העולמית ומנהל מרכז הפיתוח של החברה בישראל וד"ר שביט מטיאס לשעבר המשנה ליועמ"ש: "אני אוהב AI מהצד של אבא ועל האיום על הדמוקרטיה למדתי מאמא", ומוסיף "אני מוטרד ממה שקורה בעולם עם 40 מערכות בחירות וחושב שדיפ פייק הוא איום ממשי עליהן. ההשפעה של הדיפ פייק על מערכות הבחירות הקרובות תהיה היסטרית. התחלתי את החברה כשיצרתי דיפ פייק בסטנפורד וכשהפרופ' שלי לדמוקרטיה ראה את זה הוא היה נסער. יש כיום דיפ פייק של ביידן שמתקשר לאנשים וקורא להם לא להצביע. רואים את הדיפ פייק היום בכל מקום ורק התחלנו את 2024 ועדיין לא ממש ראינו את הדיפ פייק ואת האיום הזה".

"אנחנו לוקחים תמונות סרטונים ושמע, ומריצים עליהם אלגוריתמים של אנטי וירוס לדיפ פייק. כל דיפ פייק הוא וירוס שונה שצריך אליו טיפול ומוצאים אנומליות ובזמן אמת נותנים התראה על מדיה שעברה שינוי בינה מלאכותית הזהות השתנתה הדמות הוחלפה, השפה הוחלפה, הדיפ פייק משתפר כל הזמן ואנחנו צריכים להתמודד איתם תוך כדי הריצה וכמה מהר יודעים לטייב את האלגוריתם. היינו צריכים לבנות מערכת אדפטיבית שמיישמים כלים של AI. המערכות שלנו סוקרות מדיה לפני עליה לשידור, ארגונים פיננסים בודקים את זה כחלק מכל המדיה והמדינה משתמשת בכלים שלנו לבדיקת כל נושאי המלחמה החל סרטי חטופים, סרטים היוצאים מעזה".

הטכנולוגיה של Clarity מזהה מניפולציות של AI בסרטוני וידאו, תמונות, אודיו ומאמתת את מהימנותם. קלריטי משלבת טכנולוגיות מתקדמות של אבטחת סייבר, יחד עם מודלים של בינה מלאכותית, המצליחים לזהות את האמצעים שבהם מנסים להסוות תוצרי דיפ-פייק סינתטיים. הפתרון של Clarity משתלב במערכות ובתהליכי העבודה של ארגונים, כדי לספק יתרון טכנולוגי ולהיות "צעד לפני" המפגעים. עם הגנה על נכסים דיגיטליים מפני חדירה של מדיה מזויפת, הגנה ממתקפות פישינג משולבות דיפ פייק, תוך שמירה על מוניטין הארגון והפחתת סיכונים משפטיים.

בין לקוחות החברה גופי חדשות מהגדולים בעולם, המשתמשים בטכנולוגיה של Clarity לאימות המדיה שמתקבלת אצלם. לקוחות ממשלתיים וגופי ביטחון בישראל, ואיגוד השחקנים בהוליווד. בנוסף, Clarity עבדה לאחרונה בשיתוף פעולה עם ענקית הוידיאו Kaltura בפרויקט התנדבותי, לבדיקת מהימנות של תיעודים ועדויות רגישות ממתקפת החמאס ב-7 באוקטובר.

תגיות