אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סמוטריץ' ורגב סיכמו: עליית מחירי התחבורה הציבורית תידחה בחודש אוטובוס. טרם נמצאה נוסחה שתמנע את ההתייקרות | צילום: אבי מועלם

סמוטריץ' ורגב סיכמו: עליית מחירי התחבורה הציבורית תידחה בחודש

לפי הסיכום החדש, מחירי התחבורה הציבורית אמורים לעלות ב-12% בתחילת אוגוסט עקב עליית מחירי התשומות. התקציב לדחיית העלייה יגיע ממשרד התחבורה. בשני המשרדים עוד לא הגיעו לנוסחה שתמנע את ההתייקרות לחלוטין

26.06.2023, 18:59 | יובל שדה

שר האוצר סמוטריץ' ושרת התחבורה מירי רגב סיכמו ביניהם על דחייה בחודש של התייקרות התחבורה הציבורית.

לפי הסיכום החדש, מחירי התחבורה הציבורית אמורים לעלות ב-12% בתחילת חודש אוגוסט עקב עליית מחירי התשומות. התקציב לדחיית העלייה יגיע ממשרד התחבורה.

שני המשרדים עוד לא הגיעו לנוסחה שתמנע את ההתייקרות לחלוטין. במשרד האוצר מבקשים שסכום של 300 מיליון שקל ייגרע מתקציב משרד התחבורה לטובת מניעת ההתייקרות, ואילו במשרד התחבורה סירבו לכך וביקשו תקציב נוסף כדי לממש את תוכנית "צדק תחבורתי" של השרה רגב.

נזכיר כי בתחילת השנה הצהירה השרה רגב על רפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית, שנועדה בין השאר למחוק את רפורמת "דרך שווה", שהנהיגה שרת התחבורה מרב מיכאלי לפניה. הרפורמה של רגב כללה הנחות גדולות לאוכלוסיות רבות במשק בסכום של 740 מיליון שקל, אך היא לא תואמה מול האוצר, ובסופו של דבר זכתה לתקצוב חלקי בלבד של 360 מיליון שקל בתקציב שאושר — וגם הוא בחלקו יגיע על חשבון ביטול תוספות שירות של אוטובוסים. הרפורמה הנוכחית של רגב הייתה אמורה לכלול סבסוד של 50% בתעריפי הנסיעה ליישובים בפריפריה הגאוגרפית, הוזלת התעריף ב־33% לצעירים בגילי 18–26 והוזלת התעריף ב־50% לנכים ולזכאי ביטוח לאומי.

מפני שרפורמת התעריפים של רגב עוד לא הושקה, באוצר חשבו "לנצל את ההזדמנות" ולמנוע את עליית המחירים על ידי שימוש בתקציב שנועד לרפורמה. במילים אחרות, באוצר ביקשו לצמצם את ההנחות שיינתנו לאוכלוסיות מסוימות או לצמצם את ההנחות רק לאוטובוסים ולא לרכבות, ובכך למנוע את ההתייקרות לשאר האוכלוסייה.

במשרד התחבורה לא אהבו את ההצעה בלשון המעטה, וביקשו להרחיב את הרפורמה אף יותר ולחזור למתווה המקורי שכלל הנחות משמעותיות יותר ממה שסוכם בתקציב. נכון לעכשיו, באוצר לא מעוניינים לשתף פעולה עם ההצעה של רגב ומשרד התחבורה, שהמשמעות האמיתית שלה היא ייקור התחבורה הציבורית רק לתושבים שגרים במרכז ונמצאים באשכולות סוציו־אקונומיים 6–10, כשבמקביל האוכלוסיות הזכאיות להנחות יקבלו סבסוד מסיבי.




תגיות