אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"תפקידנו להראות לאורחים את המקום בעיניים חדשות, ברמה הסביבתית והחברתית" בת חן ישועה | צילום: ליאת מנדל

ראיון

"תפקידנו להראות לאורחים את המקום בעיניים חדשות, ברמה הסביבתית והחברתית"

בת חן ישועה, מנכ"לית רשת מלונות מטיילים מאמינה שמשימת בתי המלון היא להראות לאנשים את המקום בעיניים חדשות ולהעצים את חוויית האורח בתוך האיזור. "רוצים לאפשר לאנשים לעשות דברים מסביב למלון. ככל שהאיזור יתפתח נוכל גם להתנהל יותר טוב"

05.10.2023, 08:00 | מעין מנלה

בת חן ישועה, מנכ"לית רשת מלונות מטיילים מאמינה שהמשימה של בתי המלון היא להראות לאנשים את המקום בעיניים חדשות ולהעצים את חוויית האורח בתוך האיזור. "אנחנו רוצים לאפשר לאנשים לעשות דברים מסביב למלון וככל שהאיזור יתפתח גם אנחנו נוכל להתנהל יותר טוב", היא אומרת.

לעוד כתבות בערוץ TRUST

אנחנו מדברות על esg ואיך זה נכנס לרשת המלונות מטיילים. מה אתם עושים בנושא?

"הכל התחיל מכך שאנחנו רואים את חוויית המטייל כהוליסטית. אנחנו שואלים מה אנחנו עושים כדי להעצים את האזור ואנחנו שואלים את עצמנו כל הזמן איך אנחנו מפחיתים השפעות שליליות. אנחנו רואים את תפקידנו להראות לאורחים כל הזמן את המקום בעיניים חדשות ברמה סביבתית והחברתית. קיבלנו ב-2022 תו אחריות אקלימית של המשרד לאיכות הסביבה גם על חיסכון במים וחיסכון באנרגיה, העברנו את כל העובדים ברשת קורס ניהול אנרגטי, שימוש בדפים ממוחזרים למשל. הוצאנו את הבקבוקונים, שמנו חסכמים שחוסכים 70% בצריכת המים, תאורת המלון הוחלפה לחסכונית, אנחנו עושים שימוש בנייר ממוחזר, הורדנו את השימוש בפלייסמטים וכלים חד פעמיים. אנחנו משתמשים בכלי בופה קטנים יותר על מנת לצמצם את הפסולת האורגנית ואותה אנחנו מעבירים לשימוש בפינת החי של הקיבוץ. מתקני החצר במלונות נבנו מעץ ממוחזר על ידי אמן מקומי, גם שקי הכביסה הם שקי בד על מנת להפחית שימוש בניילון, החלפנו את כל כלי הרכב של העובדים לרכבים חשמליים".

"כל הראייה שלנו זה לראות איך אנחנו מחזקים את העושר האיזורי מתוך הבנה שאם האורחים שלנו משתמשים בסביבה בכל הפעילויות זה ייפתח את העושר האיזורי. גם שותפות וגם חיזוק וגם צמיחה. עשינו יום עיון בעניין כדי לראות איך מאפשרים לאנשים לעשות דברים מסביב וככל שהאיזור יתפתח גם אנחנו נוכל להתנהל יותר טוב".

התמקדות בסביבה מאוד פונה לקהל היעד שלכם, לא?

"זה משולב, אנחנו מזמנים את האנשים שהיינו רוצים שיתארחו אצלנו, מנהלים לפי ערכים וחשוב לנו שהקהל שמגיע אלינו יהיה שותף לערכים. זה קורה כאשר אתה מזמן את האוכלוסיה ועושה מיקוד של הדברים שחשובים לך".

"יש לנו את תו ה-Vegan Friendly כך שהתאמנו את הדברים שבהם אנחנו משתמשים בכל הנושא של ריהוט ומצעים למגוון של סגמנטים. נכנסנו באפריל לקיבוץ לוטן, קיבוץ שיש בו בנייה בבוץ וזו חוויה משלימה מבחינתנו".

האם יש להשפעה על הסביבה משמעויות כלכליות?

"כל צמצום הפחת, בעיקר, יש לו משמעויות כלכלית. ראינו שהבופה מייצר כמויות אוכל שנזרקות וברגע שהורדנו לכלים יותר קטנים ואנחנו עושים מיחזור אוכל לפינת החי אז פחות אוכל נזרק - זה צמצם את עלויות המזון. ככל שמנהלים את הפחת יותר נכון נשארים יותר יעילים ויש לכך משמעויות עסקיות. הנייר הממוחזר לצערי יותר יקר מדברים אחרים אבל ההורדה של כל החד פעמי, גם צריכת המים וגם החימום של המים מאוד חוסך בחשמל, הנורות צורכות פחות חשמל. רק לנורות יש לזה השפעה יותר מ-10% על עלויות החשמל. כמות הניילונים שאנחנו משתמשים בה בעקבות המעבר לשקי כביסה מבד ירדה בכמעט חצי מבחינת העלויות".

"אנחנו בונים מלון בתל קציר ומביאים מבנים מדרום אפריקה שייצרו לעצמם את החשמל, יטפלו במים במטרה לעשות שימוש שהוא יותר סגור בתוך המערכות האלה. אנחנו בעיקר מנסים לראות איך אפשר להפחית מזהמים, להשתמש במשאבים באופן יעיל – התייעלות אנרגטית".

חברות כמו Booking.com התחילו לדרג מלונות גם לפי דירוג סביבתי, האם זה שינה משהו בתפיסתכם? האם זה משפיע עליכם?

"זה מאוד מועיל שאנשים, תיירים בעיקר, מחפשים את זה שהמלונות שלנו שמים דגש על נושא הסביבה. בארץ אולי עוד לא מספיק. שנת 2023 היא שנה שעוסקת הרבה בהילינג, אנשים מחפשים שקט ולהתאושש מכל המשברים והאתגרים שהיו. הרעיון המרכזי הוא לקחת את השליטה בידיים ולעשות דברים שעושים להם טוב. לדעתי תהיה צמיחה גדולה יותר לעסקים שמתעסקים במערכות אקולוגיות מתחדשות, אני רואה יותר ויותר תיירים שמחפשים את זה".

העובדים בתעשיית המלונות הרבה פעמים הם עובדים זרים, עובדי קבלן, עובדים עונתיים בשכר נמוך. כיצד מדיניות ה-ESG שלכם מתמודדת עם העסקת העובדים בתעשייה הזו?

"אנחנו מאמצים סטנדרט גבוה בין עובד למעביד ,גם הקהילה מקומית וגם המגוון התעסוקתי, לראות איך דואגים לרווחת העובדים ומה נכון בשבילם, מה אנחנו צריכים לעשות כדי שנהיה מקום העסקה טוב יותר. מנהלת המשאבי אנוש שלנו עוסקים הרבה באיך שומרים על שעות העבודה שלא ליצור שחיקה, לראות איך דואגים לשמור על ההפסקות שלהם, וגם איך מתעסקים ברווחה שלהם באופן כזה ששומר עליהם. אני לא מפחדת מכך שעובדים קשה אלא שלאורך זמן לא תיווצר שחיקה, שנהנים ממה שהם עושים ויש להם גם חיים יותר עשירים וזמן גם לטפל בעצמם".

"אין לנו עובדים זרים בכלל ואנחנו משתדלים להעסיק רק עובדים שלנו כדי שנוכל להשקיע בהם, לא עובדי קבלן, אלא בעסקה ישירה. אנחנו נאלצים לפעמים בחגים או באוגוסט להשתמש בקבלנים".

"אנחנו נמצאים בעיקר בגליל שיושב במרכז בו הרבה מגזרים אתניים ולכן אנחנו מעסיקים עובדים מכל המגזרים וכולם עובדים יחד".

מהם היעדים שלכם מבחינת ESG לשנים הקרובות?

"אנחנו בעיקר עוסקים בחלק הסביבתי. הכי חשוב לנו לראות איך אפשר להתאים כלים טכנולוגיים ומערכות של אנרגיה מתחדשת על מנת לשמור על הסביבה".

* ערוץ TRUST של כלכליסט בשיתוף שופרסל נולד מתוך רצון להוביל חברות לקחת אחריות בתחום האימפקט ולייצר שינוי דרך פרויקטים בעולמות ה-ESG.


תגיות