אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"לי אל על, ארקיע וישראייר לבנט: "התעופה הישראלית קורסת" מימין: מנכ"ל אל על אביגל שורק, מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס ומנכ"ל ארקיע גדי טפר | צילום: יובל חן

מנכ"לי אל על, ארקיע וישראייר לבנט: "התעופה הישראלית קורסת"

פנו לראש הממשלה בבקשה לכנס דיון דחוף. לדבריהם, ענף התעופה מתמודד עם המשבר הגדול בתולדותיו שמאיים על "עשרות אלפי בתי אב". כזכור, במאי אושר מתווה הסיוע לחברות התעופה הישראליות בהיקף מאות מיליוני שקלים

21.07.2021, 21:13 | יובל שדה

שלושת מנכ"לי חברות התעופה הישראליות - מנכ"ל אל על אביגל שורק, מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס ומנכ"ל ארקיע גדי טפר - שלחו היום (ד') מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט עם הכותרת "הנדון - קריסת התעופה הישראלית". במכתב מתואר שתעשיית התעופה הישראלית מתמודדת עם המשבר הגדול ביותר בתולדותיה ומוקדם עדיין להעריך את הנזקים הצפויים.


קראו עוד בכלכליסט:


לפי שלושת המנכ"לים, החלטות הממשלה אשר כוללות בין היתר את חובת הבידוד למחוסנים שחזרו ממדינות מסוימות מחו"ל, דחיית כניסת תיירים ובידוד גורף לילדים מעמידה בספק את היכולת של החברות הללו לשרוד את המשבר.

בהמשך המכתב, מבקשות החברות מראש הממשלה לכנס דיון דחוף בכדי להבין את חומרת הבעיה. כמו כן, החברות מאיימות בכך שהמשבר יוביל לפיטורים המוניים של עובדים, ולכן יש לפתור את "הסכנה המיידית הנגזרת מהמצב הקיים ומאיימת על עשרות אלפי בתי אב", וזאת עקב אובדן ההכנסות הצפוי לחברות. 


עומסים בנתב"ג, צילום: עמית שעל עומסים בנתב"ג | צילום: עמית שעל עומסים בנתב"ג, צילום: עמית שעל


חברות התעופה מבקשות בפועל מהממשלה למצוא פתרונות יצירתיים שיאפשרו את המשך התעופה, ולהסיר את המגבלות על ידי קיום ניהול סיכונים אחר. בין השורות ניתן להבין כי במקרה והמגבלות יימשכו, אז החברות יפנו לממשלה לקבלת סיוע. בדיון בוועדת הכספים שנערך לפני כשבועיים ועסק בתמיכה בתיירות, הביעו נציגי אל על שחברות התעופה הישראליות זקוקות לסיוע גם הן.

בחודש מאי אושר מתווה סיוע לחברות התעופה הישראליות. בגין ההסכם עם אל-על תשלם המדינה כ-210 מיליון דולר (685 מיליון שקל) ל-20 שנה, לעומת תשלום של כ-90 מיליון שקל בשנת 2019, ולישראייר תשלום של 16 מיליון דולר (52 מיליון שקל) לעומת לתשלום של כ-7 מיליון שקל בשנת 2019. התשלום של המדינה מהווה רכישה של כרטיסי טיסה עבור עובדי מערך אבטחת התעופה, לתקופה של 20 שנה. סכום זה לא ישתנה אף אם יהיה שינוי בהיקף הכרטיסים הנדרש בהתאם להנחיות הביטחון.  


מימין: מנכ"ל אל על אביגל שורק, מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס ומנכ"ל ארקיע גדי טפר, צילום: יובל חן מימין: מנכ"ל אל על אביגל שורק, מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס ומנכ"ל ארקיע גדי טפר | צילום: יובל חן מימין: מנכ"ל אל על אביגל שורק, מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס ומנכ"ל ארקיע גדי טפר, צילום: יובל חן



תגיות