אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הטיפול לצלוליטיס החזיר את הסומק ללחיים של סופווייב שמעון אקהוייז. "להגיע לרווחיות עד לרבעון הרביעי של 2023" | צילום: עמית שעל

הטיפול לצלוליטיס החזיר את הסומק ללחיים של סופווייב

ה־FDA אישר לחברת האסתטיקה הרפואית להשתמש בטכנולוגיה שלה לטיפול בצלוליט בארה"ב, ומניית החברה שצנחה ב־68% מאז הנפקתה ב־2021, זינקה ב־9%. אף שהיא הפסדית, ההכנסות של סופווייב בינואר־ספטמבר הדביקו את ההכנסות בכל 2021

18.12.2022, 23:14 | אמיר פרגר

מניית סופווייב, חברת האסטטיקה הרפואית שייסד ד"ר שמעון אקהויז (25%), זינקה היום ב־9% לאחר שדיווחה על קבלת אישור של מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) להרחבת השימוש בטכנולוגיית החברה לטיפול גם בצלוליטיס. זאת, לאחר שבשנים 2021-2019 קיבלה אישורים דומים לטיפולים לא פולשניים לשיפור קמטי הפנים והצוואר ולהרמה של הגבות והרמה של רקמות רפויות מתחת לסנטר.

המדובר בטכנולוגיה המבוססת על גלי אולטרסאונד, גם עבור שיפור במראה הצלוליט - הצטברות תאי שומן ברקמות שמתחת לעור, בעיקר באזורי הירכיים והישבן שגורמת למראה גבשושי. לפי סופווייב, תחום השיפור במראה הצלוליט בעולם, ב־2021, הוערך ב־1.2 מיליארד דולר עם צפי לצמיחה בקצב שנתי של יותר מ־11% עד 2030, כאשר 35% מהכנסות התחום מקורן בארה"ב שבה היא כבר פועלת. המתחרה העיקרית של סופווייב - Soliton - שעוסקת בשיטת טיפול דומה, טרם החלה לשווק את מוצריה לתחום זה אף שקיבלה כבר אישור FDA לכך.

סופווייב מפתחת, מייצרת ומשווקת מכשור רפואי לטיפולי הצערת ומיצוק העור, וכן מתן שירותי תמיכה טכנית וקלינית במוצר. הטיפול שאותו היא מציעה אינו פולשני, כאמור, ואינו פוגע בשכבה החיצונית של עור המטופל (אפידרמיס), והוא דורש מספר מצומצם יחסית של טיפולים שאורך כל אחד מהם קצר יחסית - 45-30 דקות. זאת, בניגוד למרבית טיפולי העור מבוססי האנרגיה אשר כרוכים בפעילות פולשנית הפוגעת בשכבה העליונה של העור, שמלווה בדרך כלל באי־נוחות למטופל ובזמן התאוששות ארוך וגורמת לפעמים לתופעות לוואי כמו פיגמנטציית יתר. ביחד עם המכשיר, שאותו סופווייב משווקת לרופאי עור, מנתחים פלסטיים ורופאים אחרים המבצעים טיפולים אסתטיים, היא מוכרת גם חבילת פולסים - רכיב וירטואלי הנמכר בחנות המקוונת שלה, הנצרך באופן שוטף בכל הפעלה של המוצר, ומאפשר לה ליהנות מהכנסות חוזרות כתוצאה מהשימוש במכשיר.


הכנסותיה של סופווייב ממכירות מצויות במגמת עלייה. לאחר שב־2020 הן עמדו על 4.3 מיליון דולר, כבר ברבעון הראשון של 2021 הן התקרבו לסכום זה ובכל אותה שנה הן התייצבו על 22 מיליון דולר. ב־2022 הן צפויות להיות אף גבוהות מכך, לאחר שבינואר־ספטמבר השנה הן כבר הגיעו לסכום זה. מעבר לשיווק המוצר לצרכנים חדשים סופווייב אף הצליחה להעלות את הכנסותיה מלקוחות קיימים, כאשר כ־20% מהן במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה היו הכנסות חוזרות ממכירת הפולסים לצרכנים שכבר החזיקו במכשיר, לעומת 11% בסוף 2021. שוק הפעילות העיקרי של סופווייב הוא בארה"ב, כשהמכירות בצפון אמריקה הניבו 58% מההכנסות במחצית הראשונה של השנה והמכירות במזרח אסיה היו אחראיות ל־29% נוספים. בסופווייב הביעו אופטימיות לגבי הרחבת המכירות באסיה, בעיקר בכל הנוגע לשוק הסיני שבו היא עדיין לא פועלת, וזאת בעקבות הסכם שיתוף פעולה שחתמה עם חברת ההפצה הסינית HTDK באוגוסט האחרון. בנובמבר האחרון היא אף קיבלה אישור הפצה למוצריה בברזיל.

עם זאת, סופווייב עדיין אינה רווחית, ונכון לסוף יוני 2022 הפסדיה הכוללים הצטברו ל־36.5 מיליון דולר. במחצית הראשונה של השנה היא רשמה הפסד של 10.9 מיליון דולר לעומת 2.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה. נתון זה מיוחס להכפלת הוצאות המו"פ הוכפלו לעומת התקופה המקבילה, ל־5.7 מיליון דולר ולכך שהוצאות המכירה והשיווק כמעט ושולשו ל־9.5 מיליון דולר. אך חרף ההפסדים, הנהלת סופווייב מעריכה שברשותה מקורות מימון מספקים כדי לעמוד בהתחייבויותיה בעתיד הנראה לעין. כשנכון לסוף ספטמבר היו ברשותה 31 מיליון דולר במזומנים ושווי מזומנים.

אקהוייז, יו"ר ומייסד משותף של סופווייב אמר היום ל"כלכליסט" כי "האישור לביצוע טיפולי צלוליט חשוב מכיוון שהוא מרחיב את פוטנציאל השוק של סופווייב מטיפולי הפנים והצוואר שבהם התמקדה עד כה לעבר טיפולים אסתטיים בשאר חלקי הגוף. מעבר לכך, אמנם עד כה החברה מפסידה, אבל רואים שהיא נמצאת במגמת שיפור בהכנסות ובכוונתה להגיע עד לרבעון הרביעי של 2023 לרווחיות. זאת באמצעות עלייה במכירות ובנתח השוק שהיא תופסת. יש לנו השקעות רבות במו"פ כדי לפתח תחומי טיפול חדשים כמו זה בתחום הצלוליט, ואנחנו משקיעים רבות בהקמת מערך הפצה ושיווק יעיל ומאמינים שהוא יוביל לעלייה במכירות שתכסה על העלות שלו. עד אז אין בכוונתה של סופווייב לבצע גיוסי הון חדשים או לגייס חוב".

סופווייב הוקמה ב־2015 והונפקה למסחר בתל אביב במאי 2021 לפי שווי של 800 מיליון שקל, וגייסה בהנפקה 160 מיליון שקל. באוקטובר 2021 שווייה הגיע לשיא של 1.2 מיליארד שקל, אך מאז תחילת המסחר בה איבדה המניה 68% מערכה והיא נסחרת כיום לפי שווי של 289 מיליון שקל. מתחילת השנה ירדה המניה ב־71%, לעומת ירידה של 30% בלבד שנרשמה במדד ת"א טק־עילית שבו היא נכללת, כשהיא סובלת מהסנטימט השלילי בשוק כלפי חברות החלום הטכנולוגיות שהונפקו ואשר שוויין צמח בתחילת 2021 אף שהן מתקשות להציג רווחים.

תגיות