אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הצרות של בואינג רק מתגברות: הפסד ענק ולחץ גובר לנקוט נגדה בהליכים פליליים מטוס בואינג של אלסקה איירליינס שו נתלשה דלת המטוס ממקומה | צילום: Instagram/@strawberrvy

הצרות של בואינג רק מתגברות: הפסד ענק ולחץ גובר לנקוט נגדה בהליכים פליליים

תקלות הבטיחות החוזרות של היצרנית הובילו אותה לרשום אתמול הפסד של 355 מיליון דולר ברבעון הראשון. במקביל קרובי משפחה של נוסעים שנהרגו בהתרסקות מטוס בואינג ב-2019 לחצו על משרד המשפטים האמריקאי לחקור האשמה בדבר הונאה פלילית שהופנתה בעבר נגד החברה

25.04.2024, 19:11 | חדשות חוץ


הצרות של בואינג מוסיפות להיערם. אתמול (ד') דיווחה יצרנית המטוסים על הפסד של 355 מיליון דולר בעקבות ירידה בהכנסות ברבעון הראשון, סימן נוסף למשבר הפוקד אותה ברקע תקלות בטיחות חמורות חוזרות ונשנות והאשמות על הרגלי עבודה בעייתיים במפעליה.

במקביל, כתריסר קרובי משפחה של נוסעים שנהרגו בהתרסקות מטוס בואינג מדגם מקס ב-2019, נועדו עם גורמים מטעם משרד המשפטים האמריקאי למספר שעות אתמול. במהלך הפגישה שהתקיימה בוושינגטון הם ביקשו מאותם גורמים לחזור ולחקור האשמה בדבר הונאה פלילית שהופנתה נגד החברה – אך יצאו ממנה מבלי שקיבלו את מבוקשם.

מנכ"ל בואינג דיוויד קלהון אמר השבוע כי החברה נמצאת "בתקופה קשה" וכי היא מתמקדת בתיקון תקלות הבטיחות, ולא בתוצאותיה הפיננסיות.

בכירי החברה נאלצו להתייחס באחרונה בהרחבה לנושאי בטיחות ופחות לעניינים פיננסיים, זאת מאז התנתקות דלת של בואינג 737 מקס במהלך טיסה של אלסקה איירליינס בינואר האחרון.

התאונה הזו עצרה את ההתקדמות שנראה היה שבואינג השיגה בסוגיות של בטיחות, מאז שתי התרסקויות קטלניות ב-2018 וב-2019. בתאונות הללו שאירעו באינדונזיה ואתיופיה נהרגו 346 בני אדם. כעת, בעקבות שרשרת של תקלות בדרגות חומרה שונות – ההתרסקויות הללו חזרו לאור הזרקורים.

"למרות שאנחנו מדווחים על תוצאות פיננסיות לרבעון הראשון היום, ההתמקדות שלנו היא בפעולות הנרחבות שאנחנו מבצעים בעקבות התאונה של טיסה 1282 של אלסקה איירליינס", כתב קלהון אתמול במזכר לעובדים.

קלהון, שיסיים את תפקידו בסוף השנה לאחר שכהונתו קוצרה בעקבות המשברים הבטיחותיים, ציין שוב בפני העובדים כי הוא סמוך ובטוח שהחברה תתאושש.

קלהון מונה למנכ"ל בתחילת 2020 בשעה שבואינג ניסתה להתאושש מהתרסקויות המטוסים שבעקבותיהם קורקע צי המקס העולמי למשך קרוב לשנתיים.

החברה סברה שנמנעה מסיכון של תביעה פלילית מצד משפחות הקורבנות, כאשר משרד המשפטים הסכים לא להעמידה למשפט באשמת הונאה, אם היא תציית לחוקים נגד הונאה למשך שלוש שנים – פרק זמן שהסתיים בינואר האחרון.

בואינג גיבשה הסכמים חשאיים עם מספר משפחות של קורבנות, אבל קרובי הרוגי ההתרסקות באתיופיה ממשיכים להפעיל לחץ על משרד המשפטים לתבוע את החברה בטקסס, שם הוגש אותו הסכם פשרה שמנע זאת.

אתמול, גורמים רשמיים מטעם משרד המשפטים אמרו לקרובי ההרוגים כי הם עדיין בוחנים את העניין.

בצאתו מהפגישה, עורך דין המייצג את המשפחות, פול קאסל, הגדיר את המהלכים "הצגה". לדבריו, נראה כי משרד המשפטים נחוש להגן על ההסכם שגיבש בחשאי עם בואינג.

"אנחנו פשוט רוצים לתת לחבר מושבעים להחליט אם בואינג פושעת או לא", סיכם.

לפי נדיה מילרון, שבתה נהרגה בהתרסקות ב-2019, הפגישה היתה סוערת מאוד. "אנשים כעסו, צעקו, קטעו אחד את דברי השני", ציינה. להערכת בני המשפחות, משרד המשפטים "מתעלם מהר של עדויות נגד בואינג. זה בלתי נתפס", היא סיכמה.


תגיות