אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שופרסל מתרחבת: תשקיע 28 מיליון שקל בהשקת רשת ספאר בישראל סופרמרקט ספאר Spar | צילום: Brookgardener / Shutterstock

שופרסל מתרחבת: תשקיע 28 מיליון שקל בהשקת רשת ספאר בישראל

החברה חתמה על מזכר הבנות עם עמית זאב, בעל הזיכיון למותג הבינלאומי, להשקעת הסכום תמורת 19.9%. החברה המשותפת, שתוקם בכפוף לאישור רשות התחרות, צפויה להקים ב-3 השנים הקרובות 10 חנויות ועוד קודם לכן, להשיק את המותג הפרטי ספאר, שישווק גם בשופרסל

05.03.2023, 08:48 | נורית קדוש

שופרסל מתרחבת. חודשיים אחרי שחתמה על מזכר הבנות עם עמית זאב, בעל הזיכיון למותג הבינלאומי ספאר, להקמת חברה משותפת, חתמה מובילת שוק הקמעונאות על הסכם עם זאב, לפיו תשקיע 28 מיליון שקל, חלקו כהלוואת בעלים, תמורת 19.9% בחברה, וזאב עצמו שיחזיק ב-80.1%.

החברה המשותפת, שתוקם בכפוף לאישור רשות התחרות, צפויה להקים ב-3 השנים הקרובות 10 חנויות ועוד קודם לכן, להשיק את המותג הפרטי ספאר, שישווק גם ברשת שתוקם וגם ברשת שופרסל. החתימה על ההסכם, נרשמת כחודשיים בלבד לפני השקת קרפור הצרפתית על ידי המתחרה יינות ביתן שבשליטת אלקטרה צריכה.

כזכור, במאי אשתקד קנתה אלקטרה צריכה יחד עם הפניקס, את השליטה (51%) ברשת יינות ביתן. באפריל החולף, חתמה החברה עם הסכם עם קרפור הצרפתית, שיאפשר לה להסב את 150 סניפי ביתן למותג קרפור ולהשיק את מוצרי המותג הפרטי הצרפתי בישראל.

הרשת אמורה היתה להשיק את הסניפים הראשונים בנובמבר החולף, אך בפועל שיפצה עד אז עשרות בודדות של סניפים, ברובם קטנים ולכן דחתה את ההשקה לחודש מאי הקרוב. בינתיים מקדמת החברה את המותג הפרטי של קרפור עם השקת מוצרים בקטגוריות שונות כמו שוקולד, תה, קפסולות קפה, שמן זית ובירה. בזכות השקות אלו, שהתאפיינו בתמחור נמוך, נהנתה הרשת מחשיפה תקשורתית חיובית, בעוד שופרסל התמודדה באותה תקופה עם גל ההתייקרויות שביצעו הספקים המקומיים והעלתה במקביל את מחירי המותג הפרטי שלה.

החתימה על ההסכם בעיתוי זה, יכולה לאותת על כוונת שופרסל להאיץ את תהליך השקת המותג בישראל, שיוכל לתת לה מענה מסויים לבעיית יוקר מחירי המזון.

ספאר פועלת ב-48 מדינות, עם 13,623 חנויות. זאת בעזרת זכייניות שונות. מחזור המכירות השנתי של ספאר העולמית ב-2021 היה 41.2 מיליארד יורו, צמיחה של 3.3% לעומת שנה קודם לכן. לחברה 7.5 מיליון מ"ר של שטחי מסחר, 255 מרכזי הפצה והיא משרתת 14.5 מיליון לקוחות ביום בממוצע. עיקר פעילותה במערב אירופה, שם היא מייצרת 63% מההכנסות, והיתר מתחלק ברובו בין מזרח ומרכז אירופה לאפריקה, עם מעט פעילות באסיה. לפני כשמונה חודשים הכריזה ספאר כי תכפיל את פעילותה בשוק הבית שלה, הולנד, ל-1,000 חנויות תוך שלוש שנים.


תגיות