אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

TechTlv 2022

רון שבילי: ״אנחנו מחפשים לשתף פעולה ולהשקיע בסטארט-אפים וטאלנטים רלבנטיים כל הזמן"

את הדברים אמר משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת הטכנולוגיה בהפניקס בוועידת TechTlv 2022. לדבריו, חלק מהאתגר היה במשיכת בכירים להפניקס: "גיוס כישרונות זה גם חשוב כחלק מהשינוי של חברה. אל תפחדו להביא טאלנטים מבחוץ"

29.11.2022, 11:35 | אלמוג עזר

"להגיד שהלקוח נמצא במרכז זו אמירה שחוקה ששייכת לעולמי האתמול, אבל תתפלאו שיש עדיין הרבה חברות שעדיין לא חושבות או מתנהגות בצורה זו". כך לפי רון שבילי, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת הטכנולוגיה, בחברת ההשקעות והביטוח הפניקס בוועידת TechTlv 2022, שהתקיימה היום (ג') בתל אביב.

על פי שבילי "אנחנו מרגישים את השינוי בגישה היום והוא אף יורגש ביתר מידה בעתיד הקרוב בשוק הצרכני. הפניקס לדוגמה, כל חודשיים משנה גרסה באפליקציה על מנת לשרת את הלקוח בצורה הטובה ביותר. אנחנו דוגלים במעבר למוצרים בצורה המהירה ביותר שתאפשר לנו את המפגש עם לקוח הקצה ולשפר את המוצר. לחברות סטארט-אפ קטנות זה ברור, אבל לא לחברות גדולות".

שבילי הסביר כי לחברות ביטוח כהפניקס כבר היום יש כמה מיליוני לקוחות והם יכולים להציע להם אוסף רב של מוצרים על בסיס שימוש מתקדם במידע של לקוחות. "עברנו לפעול על מנת לפתח מוצרים שמייצרים ערך. לדוגמה, תמחור מבוסס machine learning על מנת לפשט ולאשר מהר כמה שיותר תביעות עבור לקוחות בעת מקרה אירוע ביטוחי. אנחנו מודדים את הנכסים הדיגיטליים, פועלים לשיפור השיח עם הלקוחות. הקמת האתר החדש של הפניקס הוא דוגמה לכך".

שבילי הסביר כי "אתם מכירים את הפניקס כקבוצת השקעות הגדולה בישראל, עם יכולת הוצאה לפועל חזקה מאוד של השקעות, אבל הפניקס היא יותר מזה. זו חברה חפצת צמיחה. אנחנו מחויבים לשיפור מתמיד על מנת להמשיך ולהוביל בעידן שהלקוחות מצפים חווית ספוטיפי ואמזון. צריך להשתנות, להשתפר וליזום".

למרות אזכור ענקיות הטכנולוגיה כמו אמזון וספוטיפיי, על פי שבילי "יש הרבה טכנולוגיה, אבל הטכנולוגיה זה לא העיקר ולכן גם תעשייה מסורתית (כמו ביטוח; א.ע.) יכולה להשתנות". במסגרת המאמצים של הפניקס להפוך לחברה אג'ילית, הסביר שבילי על פרקטיקה שהחלו לאמץ בהפניקס ובמסגרתה בונים צוותים הטרוגניים שכוללים אנשי עסקים, יועצים משפטיים ואנשי שיווק. על פי השקפת החברה, עבודה מעורבת כבר מהשלבים הראשוניים מאיצה בסדרי גודל גבוהים את העבודה והפיתוח של מוצרי ערך חדשים בחברה. "המפגש בין העולמות מאיץ בסדרי גודל רבים את העבודה", קבע שבילי.

במסגרת השינויים אותם הזכיר שבילי, הפניקס אימצה גישה שבה כל מחשבה אמורה קודם כל לקדם את העבודה דרך ענן (cloud first). "החברות הגדולות עדיין לא התרגלו לחשוב בצורה זו. לחברות הגדולות יש משקולות שגורמת להם לרוץ יותר לאט".

על פי שבילי "החדשנות בישראל, אין עליה". שבילי הזכיר את פרויקט ה"אייר דוקטור" של הפניקס שמאפשר מציאת רופא מקומי בכל רגע נתון מחוץ לישראל במסגרת ביטוחי הנסיעות כשיתוף פעולה בין חברות טכנולוגיה חיצוניות לבין הפניקס.

שבילי שיתף גם את האתגר במשיכת בכירים להפניקס "גיוס כישרונות זה גם חשוב כחלק מהשינוי של חברה. כחלק מהשינוי, היינו צריכים בהפניקס לגייס טאלנט חיצוני, בעוד ההייפ של שנה שעברה הפך את הגיוס למאוד מאתגר. אל תפחדו להביא טאלנטים מבחוץ. השגנו המון אבל יש לנו עוד הרבה מה לעשות. אני מזמין סטארט-אפים עם רעיונות מעניינים ועם אנשים לפנות להפניקס כדי להמשיך ליצור את השינוי".

תגיות